Furu Posted July 6, 2023 Share Posted July 6, 2023 (edited) Hei! Første trådstart på nytt forum…og jeg velger noe ikke-sykkelrelatert. 🫣 Jeg er nå blitt huseier. Sånt ekte hus med fire yttervegger og garasje på tomta. Er ‘alle’ sånne huseiere medlem i Huseierforeningen? Hva er argumentene dine, for et medlemskap eller mot et medlemskap? Edited July 6, 2023 by Furu Quote /Stig Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoyE Posted July 6, 2023 Share Posted July 6, 2023 Siden jeg bor i provinsen og kun har 9 mnd i leilighet, etterfulgt av så langt 20 år i enebolig; nei, alle er ikke medlem i huseierforeningen. Mottar ufrivillig Vi i villa, men det er jo litt stas. Quote . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Jacobsen Posted July 6, 2023 Share Posted July 6, 2023 Ikke medlem, har heller ikke tstt stilling til at det er noe folk er med i. Er «folk» egentlig det? 😅 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
saktetur Posted July 6, 2023 Share Posted July 6, 2023 Etter 35 år har jeg fortsatt ikke meldt meg inn og har ingen formening om det er lurt, eller ei. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørgen S. Posted July 7, 2023 Share Posted July 7, 2023 Ikke medlem, forsåvidt ikke vurdert det heller, men har jo kun 11 år i enebolig. Quote Jørgen RazeFaze @ Terrengsykkelforumet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vims Posted July 7, 2023 Share Posted July 7, 2023 Sjekk https://www.huseierne.no/om-oss/ Siste punkt på lista dems ( ivareta den private eiendomsretten) er jo litt interessant for oss som setter pris på allemannsretten. Her i Vestfold har vi eksempel på at en av advokatene som jobber for foreninga har bygd hus rett ved blåsti og kjørt rettsaker for å sperran. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steffone Posted July 7, 2023 Share Posted July 7, 2023 Ikke medlem. Tenker en av de viktigste grunnene for å være medlem er juridisk bistand, dersom en skulle trenge det, men det har vi gjennom andre kanaler. Interessefeltene til Huseierne divergerer på flere områder fra mine, at det ville vært direkte hyklersk å melde meg inn der. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts