Gå til innhold

Svetteløsninger for panne/øyne


Ndreas

Anbefalte innlegg

Ndreas skrev (33 minutter siden):

Har vært ganske plaget med dette i sommer, og snubla så over denne:
Squirt Sweatsucker • Squirt Cycling Products

Noen som har erfaring med denne eller kan anbefale noe lignende?

https://haloheadband.eu/en/30-halo-slim

Bruker disse, alltid.

Tar ikke unna alt, men MYE mer enn bare hjelm.

Tok dem i bruk igjen før sommeren etter at de lå ubrukt siden i fjor sommer, og det gjør en solid jobb.
De går fulle tilslutt, men så leder de mye av svetten "på siden" av hodet istedenfor gjennom brillene. Men når de først går fulle, så kommer jo noe i ansiktet. Uansett, enormt mye bedre enn hjelmers egne "løsninger".

Skal sikkert sies at noen hjelmer er bedre enn andre... jeg har ikke råd å sjekke flere hjelmer 😄

  • Like 1

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ndreas skrev (1 time siden):

Har vært ganske plaget med dette i sommer, og snubla så over denne:
Squirt Sweatsucker • Squirt Cycling Products

Noen som har erfaring med denne eller kan anbefale noe lignende?

Spennende, her har du mulighet til å være prøvekanin på vegne av forumet 🙂

Har som deg brukt Oakley sin DRT hjelm en stund og synes ikke den silikon-saken som skal lede svetten til sidene fungerer optimalt. Har falt litt tilbake til helt vanlig hjelm og har vært godt fornøyd med Giro Manifest som er helt tradisjonelt bygget opp, men med veldig god lufting. Ulempen er at den er skrekkelig dyr. 

Jeg har fullt utstyr på to lokasjoner, så da jeg nå i sommer synes det var på tide å bytte ut Oakley-hjelmen etter mange års bruk, så falt valget der på Spesh Ambush. Den ser litt snål ut, men synes den har fungert bedre enn Oakley-hjelmen det lille jeg har brukt den, samt at den var langt rimeligere enn Giro. 

Så min konklusjon er at det er bedre med noe som samler opp svetten, enn noe som presumtivt skal lede den bort fra øynene. Så er jo spørsmålet om det produktet over bare introduserer et forstyrrende element eller ikke.? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...