Ndreas Posted August 14, 2023 Share Posted August 14, 2023 Har vært ganske plaget med dette i sommer, og snubla så over denne:Squirt Sweatsucker • Squirt Cycling Products Noen som har erfaring med denne eller kan anbefale noe lignende? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørgen S. Posted August 14, 2023 Share Posted August 14, 2023 Ndreas skrev (33 minutter siden): Har vært ganske plaget med dette i sommer, og snubla så over denne:Squirt Sweatsucker • Squirt Cycling Products Noen som har erfaring med denne eller kan anbefale noe lignende? https://haloheadband.eu/en/30-halo-slim Bruker disse, alltid. Tar ikke unna alt, men MYE mer enn bare hjelm. Tok dem i bruk igjen før sommeren etter at de lå ubrukt siden i fjor sommer, og det gjør en solid jobb. De går fulle tilslutt, men så leder de mye av svetten "på siden" av hodet istedenfor gjennom brillene. Men når de først går fulle, så kommer jo noe i ansiktet. Uansett, enormt mye bedre enn hjelmers egne "løsninger". Skal sikkert sies at noen hjelmer er bedre enn andre... jeg har ikke råd å sjekke flere hjelmer 😄 1 Quote Jørgen RazeFaze @ Terrengsykkelforumet Link to comment Share on other sites More sharing options...
rosandholm Posted August 14, 2023 Share Posted August 14, 2023 Etter at jeg sleit ut de originale 7mm padsa i Falconer-hjelmen min har jeg forgjeves prøvd å få tak i nye. De tynnere som fulgte med absorberer fuck all, og Sweet kunne dessverre ikke fremskaffe de tjukke. Takker for gode tips her! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ndreas Posted August 14, 2023 Author Share Posted August 14, 2023 NjuK skrev (1 time siden): P.S. Dette er ganske likt Oakley sin originalløsning i flere av deres nye hjelmer. Ja jeg har den, men synes ikke den funker godt nok. For smal og tror alle "spaltene" bare forkludrer re-ruting av svetten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars-Erik Posted August 14, 2023 Share Posted August 14, 2023 Ndreas skrev (1 time siden): Har vært ganske plaget med dette i sommer, og snubla så over denne:Squirt Sweatsucker • Squirt Cycling Products Noen som har erfaring med denne eller kan anbefale noe lignende? Spennende, her har du mulighet til å være prøvekanin på vegne av forumet 🙂 Har som deg brukt Oakley sin DRT hjelm en stund og synes ikke den silikon-saken som skal lede svetten til sidene fungerer optimalt. Har falt litt tilbake til helt vanlig hjelm og har vært godt fornøyd med Giro Manifest som er helt tradisjonelt bygget opp, men med veldig god lufting. Ulempen er at den er skrekkelig dyr. Jeg har fullt utstyr på to lokasjoner, så da jeg nå i sommer synes det var på tide å bytte ut Oakley-hjelmen etter mange års bruk, så falt valget der på Spesh Ambush. Den ser litt snål ut, men synes den har fungert bedre enn Oakley-hjelmen det lille jeg har brukt den, samt at den var langt rimeligere enn Giro. Så min konklusjon er at det er bedre med noe som samler opp svetten, enn noe som presumtivt skal lede den bort fra øynene. Så er jo spørsmålet om det produktet over bare introduserer et forstyrrende element eller ikke.? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dingo Posted August 14, 2023 Share Posted August 14, 2023 Jeg har en del avklipte buffer som jeg bruker som pannebånd, funker greit nok og virker som den ruter svetten rundt hodet istedenfor rett ned. Men tetningslista så bra ut, tror jeg har noen meter liggende som jeg skal teste med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjibavigå Posted August 14, 2023 Share Posted August 14, 2023 Jeg har både Halo headband og Wickflow: https://wickflow.com/. Veldig fornøyd med begge, men de varer ikke evig. Synes Halo er litt dyre ift hva man får. Litt dyr frakt og muligens over tollfrigrense eller hvordan det funker nå. Wickflow er billigere og er minst like fornøyd med de. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flo Posted August 14, 2023 Share Posted August 14, 2023 Interessant med bruk av tettelist. Det skal jeg jammen meg prøve. Holder limet godt nok? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirikur Posted August 14, 2023 Share Posted August 14, 2023 Har prøvd meg på tetningslist. Fikk det ikke helt til å fungere. Tok en med p-profil jeg hadde liggende hjemme. Noen som har erfaring på om profilen spiller noen rolle? Eller har det betydning hvordan den er festet inne i hjelmen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts