Gå til innhold

Panaracer Gravelking ST 32mm som allround dekk


Anbefalte innlegg

Er på jakt etter et allround dekk til å ha på landeveishjula.

Hjula er 44mm 1814 hjul med 21mm innerbredde og det er i dag satt opp med Pirelli Cinturato 28mm som jeg synes kjennes tunge og daue ut, uten at jeg har gjort noen voldsom vurdering av de bortsett fra å sykle. Dekka er satt opp slangeløst.

Har sett på Panaracer Gravelking ST 32mm fordi de er rimelig, ser bra ut og etter sigende skal ha grei komfort.

Å øke fra 28mm til 32mm skal jo ikke medføre noe stort fartstap og såvidt jeg kan se er 32mm PR GK ST en gode del lettere enn Cinturato i 28mm.

 

Noen som har prøvd de og vil si sin mening ? Evt er det andre alternativer som er bedre med tilsvarende eegenskaper??

De koster 349 per dekk på BS så de er ganske rimelige.

 

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Likte prisen, designet og vekta samt at de har bittelitt mønster om jeg skal rote meg utpå.

Får jo nesten 2 sånne dekk til prisen av et GP5000 32mm og de er vel ikke så dårlige.

Jeg skal ikke konkurrere på de så da høres det ut som det kan funke.

Endret av Gullars

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullars skrev (9 minutter siden):

Takk for svar.

Likte prisen, designet og vekta samt at de har bittelitt mønster om jeg skal rote meg utpå.

Får jo neste 2 sånne dekk til prisen av et GP5000 32mm og de er vel ikke så dårlige.

Jeg skal ikke konkurrere på de så da høres det ut som det kan funke.

Dekkene er bra, jeg var veldig happy med de til mitt bruk som var grus og asfalt turer. Skal du ikke konkurrere er det hvertfall bare å kjøpe. Sykt bra pris på de som du sier.

  • Like 1

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har syklet en del min på Gravelking ST 38mm, og det må være det mest komfortable blandevei-/grusdekket jeg noen gang har hatt. Elsket kjørefølelsen, lav vekt og allsidige egenskaper. Dessverre opplevdes det som ganske tynt og skjørt, jeg brukte det slangeløst og det var nær sagt alltid hvite bobler av guffe i rullebanen i løpet av en tur. Det endte med at jeg byttet til et litt tyngre dekk i 42mm. Kanskje jeg bare var uheldig. Har ellers et par Goodyear F1 i 32mm liggende ubrukt om noen vil kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

geiranders skrev (5 timer siden):

Jeg har syklet en del min på Gravelking ST 38mm, og det må være det mest komfortable blandevei-/grusdekket jeg noen gang har hatt. Elsket kjørefølelsen, lav vekt og allsidige egenskaper. Dessverre opplevdes det som ganske tynt og skjørt, jeg brukte det slangeløst og det var nær sagt alltid hvite bobler av guffe i rullebanen i løpet av en tur. Det endte med at jeg byttet til et litt tyngre dekk i 42mm. Kanskje jeg bare var uheldig. Har ellers et par Goodyear F1 i 32mm liggende ubrukt om noen vil kjøpe.

Det kan være interesant, har sendt deg en pm

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

geiranders skrev (6 timer siden):

Jeg har syklet en del min på Gravelking ST 38mm, og det må være det mest komfortable blandevei-/grusdekket jeg noen gang har hatt. Elsket kjørefølelsen, lav vekt og allsidige egenskaper. Dessverre opplevdes det som ganske tynt og skjørt, jeg brukte det slangeløst og det var nær sagt alltid hvite bobler av guffe i rullebanen i løpet av en tur. Det endte med at jeg byttet til et litt tyngre dekk i 42mm. Kanskje jeg bare var uheldig. Har ellers et par Goodyear F1 i 32mm liggende ubrukt om noen vil kjøpe.

Dette er akkurat min erfaring også. Hadde det dekket vært 1 - 1,5mm tykkere i rullebanen hadde det hjulpet på, for det er veldig tynt. Rene Herse sine slicks har mer gummi i rullebanen så de er mer robuste er min erfaring, men koster jo også betydelig mer. Begge mine par med Gravelking slicks gikk i søpla etter under 100 mil pga. hull som ikke ville tettes i rullebanen, et av dekkene minnes jeg revna ganske kraftig i sideveggen også.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt GK ST i 38mm selv. Rullet bra, så bra ut, alt i alt fornøyd.
Skal sies at jeg brukte de mye på i overkant grovt underlag slik at bakdekket ble slitt i overkant fort (ca 1500km)

Bra pris på Bikeshop nå.

Endret av Skoje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklet på 32 mm Gravelking en sesong på Zipp 303s. Veldig bra grusdekk for Nordmarka på sommerstid. På asfalt var de ok, men synes at TerraSpeed i 35 mm kjentes like kvikke ut, tross litt ekstra vekt. Hvis du synes litt tykke 28 mm kjennes daue ut, så ser jeg ikke helt logikken i å gå opp 4 mm i bredde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YOLO skrev (9 timer siden):

Syklet på 32 mm Gravelking en sesong på Zipp 303s. Veldig bra grusdekk for Nordmarka på sommerstid. På asfalt var de ok, men synes at TerraSpeed i 35 mm kjentes like kvikke ut, tross litt ekstra vekt. Hvis du synes litt tykke 28 mm kjennes daue ut, så ser jeg ikke helt logikken i å gå opp 4 mm i bredde. 

Pirelli Cinturato er spesielt tjukke i slitebanen og ganske tunge, men solide😀

Vil gjerne ha litt økt bredde for komfort og litt lavere vekt og det finnes.

Kjøpte et par ubrukte Goodyear Eagle F1 av en forumist og gleder meg til å prøve de😀

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...