Gå til innhold

Pulsdata fra sekken - snodig


LarsB

Anbefalte innlegg

I dag glemte jeg å ta på pulsbeltet, så jeg puttet det i sekken til tur fra jobben. 
Rart nok fikk jeg registrert puls hele veie, og hva som helst av puls heller. Nok til å gi meg en skikkelig treningsøkt med ny maks. Og rarere enn det igjen er at den har variert. 
Pulsmåleren er en Wahoo Tickr, og jeg sjekket sensorer underveis og så at det var den om produserte dataene. 

Wahoo kladden var festet til beltet på den ene siden og kneppet løs på den andre. Beltet lå oppå en matboks i plast og inntil en PC i en pose. 
Er det noen som gjetter på hva som har skjedd her?

LarsB
 

image.png.cde83a4fb4779532755fe0fb96da51c3.png

 

https://www.strava.com/activities/9779540635/overview

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke et svar, men tipper det er noe så kjedelig som at beltet/koblinger/tråder er litt slitt og dermed registrerer risting som puls. Evnt. noe i sekken som sender ut eller skaper et signal som forvirrer pulsbeltet.

Det morsomme svaret er at du kjøpte sekken i en gammel mystisk bruktbutikk i Indre Østfold og at dette utvikler seg til en episode av Åndenes Makt.

  • Haha 1

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ganske riktig det du sier @Andreas men det var ikke en mystisk bruktbutikk i i Østfold, men en en effektiv webbutikk i Vestfold sekken kommer fra.


Men jeg regner med at åndene vil si meg noe, for dette bildet viser hva som møtte meg i garderobeskapet. Der lå dingsen og sende ut ut "åndenes puls" på harde tak. 
Den virket tilsynelatende ok på omveien hjem, og vel hjemme la jeg den til tørk natta over. Nå sender den ikke rare signaler, men ikke helt troverdige tall når jeg sitter stille heller. Så jeg regner med at denne er på siste verset og snart skal vende tilbake til sine forfedre. Og at jeg må sjekke om jeg finner en ny i bruktbutikken i Østfold. 

 

7b04206b-8582-49c8-84e5-b56e33dbca14.jpg.f2e6d6ccdeb504c9c292102868fd7597.jpg

 

LarsB

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Og nå var den død. Det samme var den billige kinasaken som ble anbefalt av @Kaiost på forrige forum. Så nå er jeg midlertidig uten pulsbelte. Jeg trenger et nytt ov et ikke helt hva som kan betraktes som "evigvarende" etter at Garmin slutta med sine opprinnelige belter. De lange stive sakene som aldri gikk i stykker. 
Jeg trenger standard finesser, og utover helt basic ANT+ må jeg også ha BT, helt to kanaler. 

Tips til vinner-pulsbeltet?

 

LarsB

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe i veien med dagens Garmin-belter? Jeg har HRM-Tri og er veldig fornøyd med det, hatt lenge uten problemer. Synes det sitter bedre enn forrige generasjon. Kanskje ikke så mye å si på sykling, men feks når jeg går på ski skled det gamle ned eller ble for stramt, dette sitter alltid perfekt. HRM-Tri har ikke blåtann, men hva med HRM-Pro? Det har det, og tror det støtter 2 tilkoblinger om gangen.

Sykkelaktivist! Nåværende prosjekt: Få Nordmarka og andre grusveier inn i Street View | Twitter/X | YouTube | BlueSky | Insta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LarsB skrev (15 minutter siden):

Og nå var den død. Det samme var den billige kinasaken som ble anbefalt av @Kaiost på forrige forum. Så nå er jeg midlertidig uten pulsbelte. Jeg trenger et nytt ov et ikke helt hva som kan betraktes som "evigvarende" etter at Garmin slutta med sine opprinnelige belter. De lange stive sakene som aldri gikk i stykker. 
Jeg trenger standard finesser, og utover helt basic ANT+ må jeg også ha BT, helt to kanaler. 

Tips til vinner-pulsbeltet?

 

LarsB

Du må være uheldig. Jeg har hatt det samme pulsbeltet fra Kina siden Mallorca i vår og da snakker vi noen hundre timers svetting..og jeg svetter mye.

LarsB skrev (15 minutter siden):

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke opplevd akkurat det, du har - men var gjennom 7 Wahoo-belter på 8 måneder, som døde etter kort tids bruk (rekorden var at det kom inn svette, som skapte korosjon ved batteriet etter første joggetur, box fresh belte), og en mailtråd på 50+ mailer med support. Eneste løsningen de hadde var å sende nytt hver gang... Fikk til slutt pengene retur.

Gikk opprindelig bort fra Garmin-belter for noen år siden på grunn av noe alergisk reaksjon.

Nå tester jeg å ha to ulike belter (Garmin og Polar), og bruker de annenhver gang, med et lett skyll under krana etter bruk. Enn så lenge (2-3 måneder) virker begge enda.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Garmin sitt billigste HRM Dual belte og det har vart lenge.

Hadde tidligere diverse Polar belter og der var det litt forskjellig, de virket stort sett(som i sendte signal), men pulsen var solid ute å kjøre ganske ofte.

Hele familien har bytta til HRM Dual siden det er billig, har lang levetid på batteri og har overlevd enn så lenge.

Det eneste jeg savner med Polar belter var stroppen som kom til H10 beltet med gummi nupper på innsiden som gjorde at det ikke sklei ned, eller kjentes ut som det gjorde det.

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kjøpte for noen år siden pulsbelte på Decathlon. Sender på ant og BT, og fungerer helt utmerket. Beltet er samme som Garmin, med trykknapper. Så passerer man tilfeldigvis Decathlon på en utenlandstur kan det være verdt turen innom. Og så har de jo så mye annet morsomt. Og billig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene, jeg ovehørte alle sammen og jeg tok sjansen og kjøpte et Wahoobelte til fra sykklkomponenter siden det var det billigste der, og jeg trengte andre saker også. Jeg skal spandere en ørliten kladd silikonfett på pakningen og krysser fingrene for at det holder. 

LarsB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...