Emtb Posted September 18, 2023 Share Posted September 18, 2023 værmeldingen lover ikke godt, hvor kjører dere når det er grisevått? såpe glatte svaberg i østmarka og glatte røtter i nordmarka hva er best? røverkollen? lillomarka? Hvilkene overveielser tar dere når dere velger stedet å kjøre når det er vått? og hvor mange dager utn regn skal det egentlig gå før svaberg ikke er dødlige? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Posted September 18, 2023 Share Posted September 18, 2023 De fleste stier blir bare ødelagt i det været som er denne uka. Ofte greit å bare sette seg i stua med en gammel New World Disorder film - gjerne med Wade Simmons - og innse hvor pinglete(fornuftig) man er på sykkel. Eller Bender og Robbie. 1 Quote Kaffe- og teansvarlig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emtb Posted September 18, 2023 Author Share Posted September 18, 2023 Andreas skrev (1 time siden): De fleste stier blir bare ødelagt i det været som er denne uka. Ofte greit å bare sette seg i stua hvor går grensen typ? og hva skal til før man kan ut igjen? si 2 dager med opphold og 15-10 grader så er det all good? svabergene tar vel hva 3 dager før de er helt tørre? vind spiller også en rolle? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoeT Posted September 18, 2023 Share Posted September 18, 2023 Det er ikke så farlig, bare ikke kjør rundt søledammer. Ellers er det jo ikke supermorsomt å sykle der det samler seg mye vann, så da ville jo jeg tenkt at det er fint å sykle på noen av "ryggene" i den bynære delen av østmarka. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars-Erik Posted September 18, 2023 Share Posted September 18, 2023 Emtb skrev (2 timer siden): værmeldingen lover ikke godt, hvor kjører dere når det er grisevått? såpe glatte svaberg i østmarka og glatte røtter i nordmarka hva er best? røverkollen? lillomarka? Hvilkene overveielser tar dere når dere velger stedet å kjøre når det er vått? og hvor mange dager utn regn skal det egentlig gå før svaberg ikke er dødlige? Svaret er inngående lokalkunnskap. det er umulig å peke i en spesiell retning. For egen del vet jeg hvilke stier som tåler å sykles selv når det striregner, og hvilke som jeg må holde meg unna. Når det er vått går det mye i svaberg og lite jordsmonn. En lærer seg å lese svaberg, vått svaberg er ikke nødvendigvis glatt, og har man ferdes der mange ganger vet man hvor de griseglatte partiene er. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stislask Posted September 18, 2023 Share Posted September 18, 2023 Røverkollen er generelt bra i regn. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emtb Posted September 18, 2023 Author Share Posted September 18, 2023 Lars-Erik skrev (35 minutter siden): Svaret er inngående lokalkunnskap. det er umulig å peke i en spesiell retning. For egen del vet jeg hvilke stier som tåler å sykles selv når det striregner, og hvilke som jeg må holde meg unna. Når det er vått går det mye i svaberg og lite jordsmonn. En lærer seg å lese svaberg, vått svaberg er ikke nødvendigvis glatt, og har man ferdes der mange ganger vet man hvor de griseglatte partiene er. da blir det østmarka, det er de svabergene som ofte har det sorte slimet utenpå for er sketchy, de mest begåtte har litt mindre enn det slimet vel? Får holde meg til indre/ytre truls og litt pioneeren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LarsB Posted September 21, 2023 Share Posted September 21, 2023 E6 og Bunghole er jo 99% stein og 1% biomasse så der er det greit og sykle i regn. LarsB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emtb Posted September 21, 2023 Author Share Posted September 21, 2023 LarsB skrev (41 minutter siden): E6 og Bunghole er jo 99% stein og 1% biomasse så der er det greit og sykle i regn. LarsB dette har også vært min go-to jeg er dog ganske lei av E6 og pleier vanligvis å holde meg til hobo skal prøve på nytt i drittvær Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts