Gå til innhold

beste stier for vått føre med kollektivt fra oslo?


Emtb

Anbefalte innlegg

værmeldingen lover ikke godt, hvor kjører dere når det er grisevått? såpe glatte svaberg i østmarka og glatte røtter i nordmarka hva er best? røverkollen?  lillomarka? 
Hvilkene overveielser tar dere når dere velger stedet å kjøre når det er vått? og hvor mange dager utn regn skal det egentlig gå før svaberg ikke er dødlige?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreas skrev (1 time siden):

De fleste stier blir bare ødelagt i det været som er denne uka. Ofte greit å bare sette seg i stua 

hvor går grensen typ? og hva skal til før man kan ut igjen? si 2 dager med opphold og 15-10 grader så er det all good? svabergene tar vel hva 3 dager før de er helt tørre? vind spiller også en rolle? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emtb skrev (2 timer siden):

værmeldingen lover ikke godt, hvor kjører dere når det er grisevått? såpe glatte svaberg i østmarka og glatte røtter i nordmarka hva er best? røverkollen?  lillomarka? 
Hvilkene overveielser tar dere når dere velger stedet å kjøre når det er vått? og hvor mange dager utn regn skal det egentlig gå før svaberg ikke er dødlige?  

Svaret er inngående lokalkunnskap. det er umulig å peke i en spesiell retning. For egen del vet jeg hvilke stier som tåler å sykles selv når det striregner, og hvilke som jeg må holde meg unna.  

Når det er vått går det mye i svaberg og lite jordsmonn. En lærer seg å lese svaberg, vått svaberg er ikke nødvendigvis glatt, og har man ferdes der mange ganger vet man hvor de griseglatte partiene er. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars-Erik skrev (35 minutter siden):

Svaret er inngående lokalkunnskap. det er umulig å peke i en spesiell retning. For egen del vet jeg hvilke stier som tåler å sykles selv når det striregner, og hvilke som jeg må holde meg unna.  

Når det er vått går det mye i svaberg og lite jordsmonn. En lærer seg å lese svaberg, vått svaberg er ikke nødvendigvis glatt, og har man ferdes der mange ganger vet man hvor de griseglatte partiene er. 

da blir det østmarka, det er de svabergene som ofte har det sorte slimet utenpå for er sketchy, de mest begåtte har litt mindre enn det slimet vel? Får holde meg til indre/ytre truls og litt pioneeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LarsB skrev (41 minutter siden):

E6 og Bunghole er jo 99% stein og 1% biomasse så der er det greit og sykle i regn. 

LarsB

dette har også vært min go-to jeg er dog ganske lei av E6 og pleier vanligvis å holde meg til hobo

skal prøve på nytt i drittvær 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...