Gå til innhold

Biltest – Fotolocation i Sørkedalen / Lommedalen: Noen som har et kult sted å vise fem SUV'er?


Anbefalte innlegg

Jeg skal fotografere fem store SUV'er til en biltest i et herværende motorblad i neste uke. Bildet skal publiseres på cellulose i dobbeltsideformat, og jeg ser nå etter egnet location i Sørkedalen-området. Problemet er at jeg ikke er lommekjent. Jeg trenger noe a la dette for å få tatt et bilde der leseren kan se alle fem bilene så tydelig som mulig:

  • En åpen parkeringsplass eller annet åpent område hvor fem biler har plass til å stille seg opp i en oversiktlig formasjon, med skog eller annen jevn bakgrunn
  • En veistrekning med en sving hvor jeg har nok åpen siktlinje til å vise alle fem bilene på rekke, helst fotografert med liten tele (må ha dem ca like store i bildet)
  • Et eller annet åpent lende der fem SUV'er kan breie seg for fotografen i omgivelser som kan assosieres til hyttevei eller bygdekjøring

Jeg skal selvsagt ta turen opp for å spotte selv, men setter stor pris på alle innspill. Kan også fint være i Lommedalen eller annet nærliggende område, men av praktiske årsaker kan vi ikke gjøre det langt unna Sørkedalen.
 

Endret av geiranders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • geiranders endret tittelen til Biltest – Fotolocation i Sørkedalen / Lommedalen: Noen som har et kult sted å vise fem SUV'er?

Parkeringen ved Tobonn i Lommedalen er stor og åpen og omkranset av skog, i tillegg til at den er lite brukt annet enn på utfartsdager, slik at dere slipper andre biler i motivet.

Byveien, innerst ved bommen burde kunne gi perfekte forhold for kjørebildet, hvor fotografen kan stå litt i høyden i ene eller andre enden av jordet, eller oppe på sidene. Veien er helt uten trafikk unntatt om noen skal til den innerste gården eller skal gjennom bommen (tror aldri at jeg har møtt en bil der). Dog, man må passere et skilt med "kun kjøretøy med tillatelse", men den tillatelsen burde bare være en epost unna tenker jeg. Motivet er, som StreetView viser, nesten helt fritt fra forstyrrelser:
https://www.google.com/maps/@59.9867043,10.4645494,3a,75y,162.68h,76.22t/data=!3m6!1e1!3m4!1soZPucQTEddCwTJVmBBstig!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

"Biler i fri SUV-dressur" har jeg ikke like klare kandidatspots for, men føler meg ganske trygg på at dere finner det også langs småveiene lengst inne i Lommedalen.

  • Like 1

Everytime you change gear, God kills a kitten - CtheBM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er SUV det er snakk om så må det jo være litt krevende terreng. Hva med steinbruddet Steinskogen som driftes av Franzefoss? Potensielt store maskiner, bratt og rufsete underlag og skogsterreng i bakgrunn, kanskje til og med i samme shot...

Jeg har kontaktinfo i fall du vil høre.

IMG_6162.jpg

  • Like 1

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Sub Urban Vehicle i sitt rette miljø må jo avbildes på E18 mellom Sandvika og Oslo en hverdag mellom 0600 og 0900, det er jo selve konseptet. Alternativt er det plass til å parkere iallefall 5 på rad i sykkelfeltet på skøyen, da kan du få noen fine bilder med transportsykler som suser forbi fulle med barn, bæreposer etc som kanskje kan bidra til litt refleksjon hos potensielle lesere av testen 

 

😉

  • Like 3
  • Haha 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eriksvatn skrev (17 timer siden):

En Sub Urban Vehicle i sitt rette miljø må jo avbildes på E18 mellom Sandvika og Oslo en hverdag mellom 0600 og 0900, det er jo selve konseptet. Alternativt er det plass til å parkere iallefall 5 på rad i sykkelfeltet på skøyen, da kan du få noen fine bilder med transportsykler som suser forbi fulle med barn, bæreposer etc som kanskje kan bidra til litt refleksjon hos potensielle lesere av testen 

 

😉

Hva med susing i 60 i 40-sonen på skole/bhg-vei? Mye Bærumstraktorer å se der iaf 😄

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...