Gå til innhold

Slangeløs med trykkovervåkning


York

Anbefalte innlegg

Mistet litt luft i (de nye) dekkene her om dagen, omtrent 1 bar på to uker (antagelig sakte lekkasje), og tenkte på at det hadde vært hendig med trykksensor i felgen. Noen som har sett noe slikt? Det fins jo schrader-ventiler med tpms-sensor til biler, lurte på om disse kunne blitt brukt på sykkel også - med varsling i strava eller lignende om at trykket har sunket FØR du treffer fortauskanten 😄

Endret av York

- Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sram/Quarq TyreWiz gjør dette. https://www.sram.com/en/quarq/series/tyrewiz
 

  • Like 2

Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei

Sykkeltilpasser hos sFit_Helse

Grunnlegger av Terrengsykkelrittet

For tiden i utdanningspermisjon.
Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har både Tyrewiz og SKS AirSpy. Begge har kommet i ny versjon fra mine. Tyrewiz er fin, da man kan få lufttrykket inn i Garmin-loggen, mens AirSpy kun er avlesning på Garmin. Visningsfeltet for Garmin er også litt vanskelig å finne, siden det ikke er SRAM eller Quarq som har publisert det. AirSpy som jeg har finnes, for både presta og Schrader, og skrus rett på ventilen som den er. Man skrur fast i selve ventilstammen, ikke i ventilkjernen, noe jeg fant ut da jeg skulle bytte til Aerothan-slanger på raceren. 

Tyrewiz er ikke verdt prisen, og eneste grunnen til at jeg har dem er at de var på 60% rabatt. Ulempen med den versjonen jeg har er at de stikker langt ut. Nye versjonen er lavprofil, og mindre utsatt. Den er et mer komplett produkt. 

Spent på nye versjonen av AirSpy, dog. Bedre batteritid, innbiller jeg meg og også lavere profil. 

Angrer ikke på at jeg har sensor på tre hjulsett. Det funker fett,og gir meg ro når tommelen har driftet fra kalibreringen. Er også gull verdt hvis man har hatt fis/punktering på tur og har et bestemt trykk som funker best etter egen erfaring. 

Endret av baronKanon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...