Gå til innhold

"Ikke produktiv"


Anbefalte innlegg

Jomar Henriksen skrev (14 minutter siden):

Kjenner jeg får lyst til å hive forerunner'n i femte veggen, ass. 

 

Hva er det det går i? 

 

Fra Garmin (https://support.garmin.com/en-US/?faq=VxKazDQ2mkAmDoQbJriEBA) : 

Sitat
  • Unproductive: your training load is at a good level, but your fitness is decreasing. Your body may be struggling to recover, so you should pay attention to your overall health including stress, nutrition, and rest.

Om dette ikke stemmer kan det være greit å sjekke at alle ens aktiviteter faktisk går inn og at alle soner på alle enheter er riktig satt opp 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makspulsen er beregnet til 7-8 slag under det jeg ofte er oppe i, og løpsprognosen beregner 5km-tida to minutter treigere enn hva jeg klarte for tre uker siden og 10km fem minutter treigere enn jeg løp i går. Tar hele algoritmen med en stor klype salt.

Endret av deepArne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

deepArne skrev (1 time siden):

Makspulsen er beregnet til 7-8 slag under det jeg ofte er oppe i, og løpsprognosen beregner 5km-tida to minutter treigere enn hva jeg klarte for tre uker siden og 10km fem minutter treigere enn jeg løp i går. Tar hele algoritmen med en stor klype salt.

Forerunneren min bommer grovt på anslagene på løpefart. Det skal da sies at jeg har bra kondisjon, men elendig løpsstyrke. Reell tid på 10km er i beste fall en time mens Garmin anslår tre kvarter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en 955 og bruker HMR-pro beltet til Garmin.

Ja, det er litt tight for tida med #tidsklemme + kjør på jobben etc etc. Men hvem f*** har ikke det. Løsninga mi når det er litt mye har alltid vært å holde treninga igang. 

Men hvis en skal trene "mindre hardt" for å hente seg inn, hva er det da som gjelder? Lavere makstrøkk på intervall? Rolige, korte turer?

Endret av Jomar Henriksen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg at jeg trenger litt skryt på dagens løpetur, legger jeg pulsbeltet igjen hjemme og Garmin gir meg litt høyere ytelseskondisjon enn med belte.

Det finnes mange måter å manipulere resultatene fra algoritmene til Garmin. Viktigste er vel egentlig bare å ha strukturert trening, hvor klokka kun er et hjelpemiddel.

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...