Jomar Henriksen Posted October 16, 2023 Share Posted October 16, 2023 Kjenner jeg får lyst til å hive forerunner'n i femte veggen, ass. Hva er det det går i? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rosandholm Posted October 16, 2023 Share Posted October 16, 2023 Fordi algoritmen til Garmin vil at du skal trene i deres 3 intensitetsnivå, som er aerob, høy aerob og anaerob. Fyller du ikke opp de 3 feltene så mener de at du trener dårlig. Ofte bare pølsevev, sludder og vås så du har postet i riktig forum iallefall. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eriksvatn Posted October 16, 2023 Share Posted October 16, 2023 Jomar Henriksen skrev (14 minutter siden): Kjenner jeg får lyst til å hive forerunner'n i femte veggen, ass. Hva er det det går i? Fra Garmin (https://support.garmin.com/en-US/?faq=VxKazDQ2mkAmDoQbJriEBA) : Sitat Unproductive: your training load is at a good level, but your fitness is decreasing. Your body may be struggling to recover, so you should pay attention to your overall health including stress, nutrition, and rest. Om dette ikke stemmer kan det være greit å sjekke at alle ens aktiviteter faktisk går inn og at alle soner på alle enheter er riktig satt opp 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted October 16, 2023 Share Posted October 16, 2023 Jeg stusser også over Garmins evaluering av økter og treningsperioder, eneste gevinsten jeg har så langt er at jeg trener mindre hardt og slipper verkende bein når jeg legger meg. Kan ikke se at jeg løper eller sykler noe fortere enn før Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
deepArne Posted October 16, 2023 Share Posted October 16, 2023 (edited) Makspulsen er beregnet til 7-8 slag under det jeg ofte er oppe i, og løpsprognosen beregner 5km-tida to minutter treigere enn hva jeg klarte for tre uker siden og 10km fem minutter treigere enn jeg løp i går. Tar hele algoritmen med en stor klype salt. Edited October 16, 2023 by deepArne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arne_and Posted October 16, 2023 Share Posted October 16, 2023 Garmin er i alle fall enig med seg selv om at treningen din ikke fungerer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunnu Posted October 16, 2023 Share Posted October 16, 2023 Er denne klokka brukt lenge og brukar du pulsbelte når du trenar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted October 16, 2023 Share Posted October 16, 2023 deepArne skrev (1 time siden): Makspulsen er beregnet til 7-8 slag under det jeg ofte er oppe i, og løpsprognosen beregner 5km-tida to minutter treigere enn hva jeg klarte for tre uker siden og 10km fem minutter treigere enn jeg løp i går. Tar hele algoritmen med en stor klype salt. Forerunneren min bommer grovt på anslagene på løpefart. Det skal da sies at jeg har bra kondisjon, men elendig løpsstyrke. Reell tid på 10km er i beste fall en time mens Garmin anslår tre kvarter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunnu Posted October 16, 2023 Share Posted October 16, 2023 Blir forma faktisk bedre? Reknar garminen ut bedre VO2 max? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jomar Henriksen Posted October 16, 2023 Author Share Posted October 16, 2023 (edited) Er en 955 og bruker HMR-pro beltet til Garmin. Ja, det er litt tight for tida med #tidsklemme + kjør på jobben etc etc. Men hvem f*** har ikke det. Løsninga mi når det er litt mye har alltid vært å holde treninga igang. Men hvis en skal trene "mindre hardt" for å hente seg inn, hva er det da som gjelder? Lavere makstrøkk på intervall? Rolige, korte turer? Edited October 16, 2023 by Jomar Henriksen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Posted October 17, 2023 Share Posted October 17, 2023 Føler jeg at jeg trenger litt skryt på dagens løpetur, legger jeg pulsbeltet igjen hjemme og Garmin gir meg litt høyere ytelseskondisjon enn med belte. Det finnes mange måter å manipulere resultatene fra algoritmene til Garmin. Viktigste er vel egentlig bare å ha strukturert trening, hvor klokka kun er et hjelpemiddel. Quote Kaffe- og teansvarlig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts