Knirkekne Posted October 16, 2023 Posted October 16, 2023 Kort sagt. Badebukse jeg kan benytte i svømmehallen. Men noen krav er det: 1. Ikke speedo-truse eller derivater av dette. Er selvbevisst nok til å ikke utsette folk for dette. Årevis med sykkel, og null bodybuilding... 2. Absolutt ingen form for lommer. Helt unyttig i en svømmehall. 3. Et innerfòr for å holde kjetting og anker på plass. 4. Ikke en millimeter lenger ned på låra enn en assos bib. Finnes dette? Quote
Howard Posted October 16, 2023 Posted October 16, 2023 (edited) https://boardshop.no/quiksilver/eqyjv04019-cqyh/quiksilver-everyday-deluxe-volley-15-thyme-heather …eller lignende. Den har lommer, da… Selv sverger jeg til denne typen; https://boardshop.no/quiksilver/eqybs04662-bgc0/quiksilver-surfsilk-kaimana-16-sky-blue …men den har ikke nettingtruse. Edited October 16, 2023 by Howard Quote
Espen Posted October 16, 2023 Posted October 16, 2023 https://stenstroms.com/no/herre/bukser--shorts/badeshortser/9412872498190 oppfyller alle dine krav. Selv hadde jeg aldri kjøpt den for den summen 🙈 Quote
Garpen Posted October 16, 2023 Posted October 16, 2023 (edited) Skal du svømme eller skal du bade? Til svømming bruker jeg en Jammer. Til bading bruker jeg en boardshorts. Edited October 16, 2023 by Garpen Quote
Knirkekne Posted October 17, 2023 Author Posted October 17, 2023 Espen skrev (11 timer siden): https://stenstroms.com/no/herre/bukser--shorts/badeshortser/9412872498190 oppfyller alle dine krav. Selv hadde jeg aldri kjøpt den for den summen 🙈 Koster noen billetter på badeland ja. Men heldig vis slipper jeg å kjøpe den; fordi den har sidelommer 😄 Se for dere de gode gamle silkeboxershortsene fra 1993, bare med nettinginnerstoff ...... Det hadde vært optimalt. Quote
andersar Posted October 17, 2023 Posted October 17, 2023 Du må selvsagt dele anskaffelseskost på antall år den vil leve. Som sertifisert gubbe, vil jeg hevde den holder minst 10 år. Da er det ikke så verst! Quote Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Andreas Posted October 17, 2023 Posted October 17, 2023 Mange svømmere bruker lignende det Garpen linker til. Triathlonere bruker en litt tykkere utgave, mange en utgave som har litt oppdrift, f.eks. fra Hunt. Speedo trenger ikke være truse. Viktig at det er dedikert badetøy, ikke noe som blir gjennomsiktig i kontakt med vann. Tightsshorts er bedre å svømme i enn vanlig badeshorts. Speedotruse er enda bedre. Hvis tanken er å gå fra garderoben, ned i vannet, svømme og så dusje, bryr ingen som bryr seg om du går i en form for tightsshorts eller shorts. De har sett verre, mye verre. Skal du henge i badehallkafen, er det noe annet. Quote Kaffe- og teansvarlig
saktetur Posted October 17, 2023 Posted October 17, 2023 Jeg er fornøyd innehaver av en del tøy fra Trimtex, så også en badeshorts. I tillegg til netting innerst har den en bitteliten innvendig lomme i noe stretchgreier som passer akkurat til nøkkel / nøkkelkort fra hotellet, eller noen mynter til en San Miguel langs strandpromenaden. På bildet er den innvendige lommen i linningen brettet opp for illustrasjonens skyld🙂 Quote
JayTe Posted October 17, 2023 Posted October 17, 2023 Mankini scorer på 3,5 av 4😂 1. Check - Mankini er vel mer et derivat fra bikini... 2. Check 3. No idea - halv check 4. Check Quote
jaknudsen Posted October 17, 2023 Posted October 17, 2023 Howard skrev (17 timer siden): …men den har ikke nettingtruse. Er det komfortabelt uten, altså? Quote
Andreas Posted October 17, 2023 Posted October 17, 2023 JayTe skrev (6 minutter siden): Mankini scorer på 3,5 av 4😂 1. Check - Mankini er vel mer et derivat fra bikini... 2. Check 3. No idea - halv check 4. Check Kanskje Borat har gjort meg immun, men jeg reagerte mest på skoa😅 Er det klapperslangeskinn? Quote Kaffe- og teansvarlig
Howard Posted October 17, 2023 Posted October 17, 2023 jaknudsen skrev (1 time siden): Er det komfortabelt uten, altså? Jepp, men velg evt shorts med mørk farge!😅 Jeg sverger til boardshorts til bading og vannaktiviteter og til turen til og fra stranda. De er tynne og deilige i stoffet. De litt dyrere boardshortsene har stretch og kan fås i ulike lengder, fra midt på låret til under kneet. 1 Quote
Recommended Posts