Gå til innhold

Dropp kjedepisken


Svene

Anbefalte innlegg

Skaffet meg en Unior Kassettavdrager som festes mot det minste tannhjulet på kassetten etter å ha ødelagt to kjedepisker på heftige forsøk for å få av en og samme kassett. Denne typen som festes mot det minste tannhjulet er helt gull, fikk av kassetten ganske greit med den uten å ødelegge fingre og knoker (med lett bruk av minislegge). Anbefales på det sterkeste, finnes flere versjoner og leverandører av samme sak.

https://bikable.no/verktoy/verktoy-for-kassett/unior-kasett-avdrager-1112?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_content=non_brand&gclid=CjwKCAjwkY2qBhBDEiwAoQXK5aIZKutzsB53dVfNbi2yeis6L-Bns8EIBlESrMwki1EOLsM4aLjwThoCSfYQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrur til låseringen med håndmakt bare med fingrene rundt kassettavdrageren (altså uten ekstra kraftarm i form av pipenøkkel/fastnøkkel). Det er jo en slags skrallemekanisme eller noe i baknavet som lager lyd når jeg strammer låseringen, så ser ikke behovet for å stramme særlig mer enn det. Har aldri løsnet 🙂

Tror jeg ville prioritert å kjøpe skrustikke i stedet for unior-avdrageren om jeg hadde en kranglete kassett. Det er et allsidig verktøy som har flere bruksområder enn bare sykkel. Sitter kassetten hardt nok knekker kanskje unioren også, men kanskje ikke skrustikke? 🙂 

Særlig når man ikke bare kan slippe unna med å kjøpe én avdrager for å dekke alle syklene så synes jeg unioren virker som et tilbakeskritt sammenlignet med kjedepisk. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirkekne skrev (13 minutter siden):

Har brukt en Biltema-kjedepisk siden tidenes morgen. Kan de virkelig gå i stykker av normal bruk?

for all del. Snedig verktøy, men litt styr dersom man har sykkelpark med flere ulike minste-tannhjhul?

 

Hvor hardt drar folket til låseringen egentlig? 

Jeg røyk en i sommer, men tror kanskje det var brukerfeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette verktøyet er begrenset til 2 tannhjulstørrelse ja så man må kjøpe det som passer. Jeg har aldri hatt problemer med å få av 11 og 12 delte kassetter. Problemene har bare vært på 9-10 delte som står på pendlersyklene. De blir utsatt for mye forskjellig gjennom året og virker som de biter seg fast mye mer enn de på stisyklene som bare brukes på sommeren. Selv om jeg bare strammer med håndmakt. Har skrustikke også og vurderte prøve det før jeg fikk tak i denne kassettavdrageren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man sliter med å få av kassetter så er det ofte noe som er feil enten at man har glemt å smøre eller at det er spor i bosset som gjør at man ikke får kassetten fysisk av.

9 og 10 delte kassetter har ofte løse tannhjul som graver seg inn i bosset om det er i alu og lager spor. 

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...