Gå til innhold

Elite Justo eller Kicker Core?


Sunnu

Anbefalte innlegg

No er det slikt 25% tilbud på alt igjen og eg lurte på å kjøpe ei rulle. Så kva bør kjøpast. Dei har ein del forskjellig, men Kicker Core og Elite Justo vert det berre 1300,- i prisforskjel mellom. Og etter det eg ser så er Justo ein toppmodell som på papiret er bedre.

Eg er veldig amatør så begge vil nok fylle mine krav til motstand, men er det andre gunnar til å velge den eine over den andre? Meir bevegelse sidelengs?

Endret av Sunnu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olechr skrev (27 minutter siden):

Selv hadde jeg nok gått for Wahoo, men det er mest fordi jeg har så god erfaring når det kommer til reklamasjon/service. 

Kjenner ikke til hvordan elite er på dette.

 

Jeg har en epost-kjede med Elite support som varte fra midten av juli 2021 til midten av januar 2022 og bikket over 60 eposter frem og tilbake, bytting og liming av deler inne i rulla m.m., før de innså at de ikke klarte å løse problemene (på en Direto XR) som tilsier at jeg ikke kommer til å kjøpe noe fra de igjen...
Den ble erstattet av en Wahoo Kickr, som har gått uten problemer siden...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri kommunisert med noe annet ledd enn stedet jeg kjøpte produktet i hele mitt liv, jeg skal da ikke sende mail til f.eks Tacx om rulla jeg kjøpte hos XXL ikke fungerer? Kjøpsloven sier man skal forholde seg til selger ved feil på produkt. Har forøvrig en Elite Suito og en Tacx Neo 2T, ingen problemer med noen av de.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosandholm skrev (2 timer siden):

Har aldri kommunisert med noe annet ledd enn stedet jeg kjøpte produktet i hele mitt liv, jeg skal da ikke sende mail til f.eks Tacx om rulla jeg kjøpte hos XXL ikke fungerer? Kjøpsloven sier man skal forholde seg til selger ved feil på produkt. Har forøvrig en Elite Suito og en Tacx Neo 2T, ingen problemer med noen av de.

Hva kjøpsloven sier og hva som er mest effektivt for min del er veldig ofte 2 helt forskjellige ting. Jeg hadde et problem med et Wahoo produkt nå. Sendte til Wahoo support. Fikk svar på at jeg fikk nytt produkt innen 24 timer. Wahoo tar dette med Norsk importør som sender til meg at de ordner dette så fort den kommer inn på lager om 1-2 uker. Alt i alt super smooth og alt er fikset med infoen jeg la inn til wahoo i første mail.

Samme med Garmin. Tar man det direkte med de så er det så mye smoothere og man slipper et ledd som i beste fall gjør at ting går tregere. Det skal sies at en del produkter må man ta med de man har kjøpt det av, men min erfaring er at de firmaene man kan ta direkte kontakt med løser dette mye kjappere.

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olechr skrev (2 timer siden):

Hva kjøpsloven sier og hva som er mest effektivt for min del er veldig ofte 2 helt forskjellige ting. Jeg hadde et problem med et Wahoo produkt nå. Sendte til Wahoo support. Fikk svar på at jeg fikk nytt produkt innen 24 timer. Wahoo tar dette med Norsk importør som sender til meg at de ordner dette så fort den kommer inn på lager om 1-2 uker. Alt i alt super smooth og alt er fikset med infoen jeg la inn til wahoo i første mail.

Samme med Garmin. Tar man det direkte med de så er det så mye smoothere og man slipper et ledd som i beste fall gjør at ting går tregere. Det skal sies at en del produkter må man ta med de man har kjøpt det av, men min erfaring er at de firmaene man kan ta direkte kontakt med løser dette mye kjappere.

Men hvis du ikke oppnår resultater på 6-7mnd med epost er det jo lov finne annen retning = butikk man handlet i 🙂

Veldig bra hvis Wahoo og Garmin fikser ved direktekontakt, men det er(skal være) fryktelig enkelt å kjøre mot butikk i Norge.

 

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jørgen S. skrev (1 time siden):

Men hvis du ikke oppnår resultater på 6-7mnd med epost er det jo lov finne annen retning = butikk man handlet i 🙂

Veldig bra hvis Wahoo og Garmin fikser ved direktekontakt, men det er(skal være) fryktelig enkelt å kjøre mot butikk i Norge.

 

Som Ole Christian sier: det kan ofte være enklere å ta den slags feilsøkning direkte med produsent.. Tviler på at XXL hadde hatt kompetanse til å feilsøke noe særlig uansett.. Og siden det startet som småtrøbbel så tok jeg direkte-kontakt med Elite, i håp om effektiv feilsøkning og utbedring, alternativt reklamasjon/retur.. XXL godtok heldigvis enkelt å heve kjøpet, da Elite selv til slutt måtte innse at det ikke kom til å funke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olechr skrev (3 timer siden):

Hva kjøpsloven sier og hva som er mest effektivt for min del er veldig ofte 2 helt forskjellige ting. Jeg hadde et problem med et Wahoo produkt nå. Sendte til Wahoo support. Fikk svar på at jeg fikk nytt produkt innen 24 timer. Wahoo tar dette med Norsk importør som sender til meg at de ordner dette så fort den kommer inn på lager om 1-2 uker. Alt i alt super smooth og alt er fikset med infoen jeg la inn til wahoo i første mail.

Samme med Garmin. Tar man det direkte med de så er det så mye smoothere og man slipper et ledd som i beste fall gjør at ting går tregere. Det skal sies at en del produkter må man ta med de man har kjøpt det av, men min erfaring er at de firmaene man kan ta direkte kontakt med løser dette mye kjappere.

Det er klart man kan velge å ta det direkte med produsent, men det blir uansett anekdotisk siden man nesten aldri får testet samme retur/reklamasjonsprosess samtidig mot butikk og produsent. Siden i sommer har jeg hatt reklamasjonssaker mot Bikester og Fjellsport der de har løst sakene på 2-3 dager uten noe særlig ekstra for meg, produsentene var Stages, Arcteryx og Sweet Protection. Har også hatt direktekontakt med Sweet for å få innlegg til en hjelm og det gikk også ganske kjapt å få svar.

Poenget er vel at når det tar 6-7 mnd burde man tatt kontakt med stedet man handlet fra for lenge siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnus skrev (34 minutter siden):

Som Ole Christian sier: det kan ofte være enklere å ta den slags feilsøkning direkte med produsent.. Tviler på at XXL hadde hatt kompetanse til å feilsøke noe særlig uansett.. Og siden det startet som småtrøbbel så tok jeg direkte-kontakt med Elite, i håp om effektiv feilsøkning og utbedring, alternativt reklamasjon/retur.. XXL godtok heldigvis enkelt å heve kjøpet, da Elite selv til slutt måtte innse at det ikke kom til å funke.

Det er ikke ditt problem at XXL ikke kan feilsøke rulla, det får de stå for selv. Skjønner tankegangen din, men etter å selv ha jobbet med retur/reklamasjon fra butikksiden er jeg sikker på at beste tiltak er å kontakte butikk/selger først. Så får de ordne opp med produsent/importør/distributør osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivar Elverum skrev (6 timer siden):

Enkleste er å handle med stein magnus hos birk, smo.

fader til serviceinnstilt OG hyggelig fyr! 
ruller er skrudd sammen av spaghetti og hubba bubba med elektronikk på sjokoladepapir, det er servicen som teller.

Derfor jeg kjøper av Birk jeg også. Wahoo+birk (smo) da er man ganske bankers hvis noe går feil. 

  • Like 1

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosandholm skrev (18 timer siden):

Det er ikke ditt problem at XXL ikke kan feilsøke rulla, det får de stå for selv. Skjønner tankegangen din, men etter å selv ha jobbet med retur/reklamasjon fra butikksiden er jeg sikker på at beste tiltak er å kontakte butikk/selger først. Så får de ordne opp med produsent/importør/distributør osv.

Ser den - men hadde vel aldri sett for meg at det skulle ta så lang tid uansett da 🙂
Men uten å huske 100% mener jeg faktisk det var XXL som ba meg ta direktekontakt med Elite, for å feilsøke.
Siden XXL uansett hadde måttet få godkjent reklamasjon via Elite var det litt for seint å ta det med de direkte når først prosessen med Elite var satt i gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...