Gå til innhold

Jotunheimen Rundt 2024


RoyE

Anbefalte innlegg

Nå er jeg også påmeldt. Stiller i rolig-pulja som går 18:15. Vet ikke om jeg kommer til å komme under 18,5t i år da målet for de andre jeg skal sykle med er sub 10 mot 23t i år. Satser på en sosial tur neste år siden jeg syklet alene i 2019. Blir liksom mer å prate om med den måten å delta på.

  • Like 1

"Makollig Jezfahted and Levdaroum Debahzted, please come to the information desk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juffe skrev (11 timer siden):

Nå er jeg også påmeldt. Stiller i rolig-pulja som går 18:15. Vet ikke om jeg kommer til å komme under 18,5t i år da målet for de andre jeg skal sykle med er sub 10 mot 23t i år. Satser på en sosial tur neste år siden jeg syklet alene i 2019. Blir liksom mer å prate om med den måten å delta på.

mente sub 20 selvfølgelig

"Makollig Jezfahted and Levdaroum Debahzted, please come to the information desk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Noen gode tips til snerten veske til overrøret?
Må være enkel å åpne/lukke og ha plass til litt Haribo og andre prestasjonsfremmende midler underveis.

Bestilte en Racing Top Tube Pack 1L fra Apidura, men returnerte den da jeg følte den ble i overkant voldsom.
Vurderer å bestille 0.5L, men ser den er like høy som 1L.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
Skoje skrev (1 time siden):

Noen gode tips til snerten veske til overrøret?
Må være enkel å åpne/lukke og ha plass til litt Haribo og andre prestasjonsfremmende midler underveis.

Bestilte en Racing Top Tube Pack 1L fra Apidura, men returnerte den da jeg følte den ble i overkant voldsom.
Vurderer å bestille 0.5L, men ser den er like høy som 1L.

 

Målet mitt med overrørsveske på JR har vært å kunne ha så godt som all lommemat i denne, for å ha lommer på trøye/jakke/vest tilgjengelig for klær og annet tjafs. Jeg har syklet de to foregående utgavene med en enkel sak fra XXL/White, men den har vært litt høy og rar. I år har jeg handlet inn en fra Topeak. Sitter godt på sykkelen, og ser ålreit ut i mine øyne. Det er godt med plass i den, men jeg skulle ideellt sett ønsket at den var litt mykere for enda enklere tilgang på tingene i den.

Topeak 0,8 ltr

IMG_2840.jpeg

Endret av RoyE
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skoje skrev (2 timer siden):

Den så ikke så dum ut. Hvordan er glidelåsen, er den enkel og åpne/lukke?

Den fra Apidura hadde en genial magnetløsning som jeg likte.  

Glidelåsen er enkel å bruke. Mitt eneste ankepunkt er som sagt stivheten i hele vesken. Om det blir for kjipt å leve med, vet jeg ikke før et stykke ut i JR 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RoyE skrev (18 timer siden):

Glidelåsen er enkel å bruke. Mitt eneste ankepunkt er som sagt stivheten i hele vesken. Om det blir for kjipt å leve med, vet jeg ikke før et stykke ut i JR 😬

Jeg bestilte en slik overrørsveske i forkant av fjorårets JR, endte opp med å returnere den uten montering på sykkel en gang, nettopp pga stivheten. Var ikke i tvil om at stivheten kom til å gjøre det utfordrende å få ting fort og enkelt inn og ut.

Kan være jeg forhasta meg, kanskje RoyE er mer fingernem enn meg, men den falt ikke i smak hos meg i alle fall.

Gruskverner skrev (3 timer siden):

Jeg får blødende sår på innsiden av kne/lår av slike vesker, anbefaler å prøve de skikkelig på langtur med mye stående bakkesykling.

Akkurat denne burde vel passe deg bra, den er så glatt at du neppe vil få sår av den. Blåmerker siden den er så stiv kanskje, men neppe sår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnoos skrev (1 minutt siden):

Akkurat denne burde vel passe deg bra, den er så glatt at du neppe vil få sår av den. Blåmerker siden den er så stiv kanskje, men neppe sår.

Den lille flappen/enden av borrelåsen har en tendens til å ende opp med å stikke mer ut/bli slitt - alternativt er vesken selv så bred at man stanger i den. Kommer selvfølgelig an på hvor smal q-faktor man har osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, skjønner. Ja, overrørsveske er litt ubehagelig uansett ved stående sykling, jeg har generelt brukt en så liten at det i liten grad har blitt et problem, men jeg skulle gjerne hatt mer plass i den. Om noen finner/har funnet den optimale håper jeg de gir en lyd i tråden, er jo nyttig ved lengre turer å ha en slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnoos skrev (31 minutter siden):

Jeg bestilte en slik overrørsveske i forkant av fjorårets JR, endte opp med å returnere den uten montering på sykkel en gang, nettopp pga stivheten. Var ikke i tvil om at stivheten kom til å gjøre det utfordrende å få ting fort og enkelt inn og ut.

Kan være jeg forhasta meg, kanskje RoyE er mer fingernem enn meg, men den falt ikke i smak hos meg i alle fall.

Akkurat denne burde vel passe deg bra, den er så glatt at du neppe vil få sår av den. Blåmerker siden den er så stiv kanskje, men neppe sår.

Jeg begynner å forstå at jeg må ta meg en tur eller to med den før jeg står i Lærdal igjen 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne 

og den holder den smale formen veldig bra, pluss at det er gummistropper som holder den fast.  Kanskje 2-3 kneskrubb i løpet av en 14 timers sykkeltur i går. Jeg har vært plaget med dette på tidligere topprørvesker , men med denne er det altså så godt som eliminert.  

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg utnevner meg selv til forumets lettest påvirkelige i dag. 0,8 literen fra Tailfin bestilt nå… 🤷🏼‍♂️🙄

Om noen er interessert i å overta Topeaken så hyl ut. 

  • Haha 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeida... Du lyttet til erfaringer og lærte av andres feil for å kunne gjøre egne forbedringer. Det er ikke lettpåvirkelig, det er 💪💪💪

Mulig jeg må ha meg en slik selv hvis jeg finner ut at jeg skal bli med på JR i år igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er SÅ glad for at utstyrsnerdingen er i gang 😎
Den tidligere omtalte Topeak-vesken røk på Finn, og Tailfin sin 0,8 ltr ankom i går. Vesentlig dyrere veske, havnet vel på ca 1.000,- så litt vondt i lommeboken gjør det, men pytt. 
Myk og fin, enkelt å operere med én hånd, festesystemet ser genialt ut. Det er to føtter i underkant av vesken som gjør at den sitter dønn fast og stabilt med kun stropper rundt overrøret festet. Jeg prøvde den i dag på en to-timers tur, og ikke flyttet den på seg, ei heller ga den noen merker i lakk. Den var heller ikke noe mer i veien enn de to andre jeg har prøvd i mitt liv. En liten justering av knær ved stående sykling, men uproblematisk for min del. 

IMG_2965.jpeg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skoje skrev (11 minutter siden):

Jeg som senest i dag vurderte å sende deg en melding for å høre om jeg kunne kjøpe den Topeak’n😅

Nærmere 1000,- var stivt for en Hariboholder. 

Jeg er ikke uenig i at prisen ble litt stiv… Et tollgebyr på ~280,- jeg elegant hadde oversett tilkom prisen ved uthenting, og ødela litt 🥴 Men nå er det glemt, og veska er som sagt knallfin!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RoyE skrev (33 minutter siden):

Jeg er ikke uenig i at prisen ble litt stiv… Et tollgebyr på ~280,- jeg elegant hadde oversett tilkom prisen ved uthenting, og ødela litt 🥴 Men nå er det glemt, og veska er som sagt knallfin!

Du sparer fort inn de 280 kr hvis du dropper å kjøpe noe for å ha i veska. Blir lettere også. Vinn Vinn. 

  • Haha 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt fin den Tailfin-veska. Har selv endt med bestilling av en vesentlig rimeligere Restrap Top Tube Bag, tipper dog at den ikke holder fullt så godt på plasseringen, men håper det er godt nok. Får gode skussmål i de to anmeldelsene jeg skumma før bestilling da, så satser på det blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...