Gå til innhold

MVDP tilbake i manesjen…


Howard

Anbefalte innlegg

kettill skrev (21 timer siden):

Snakk om forskjell i løpsopplegg mellom de to. Og med Van Aerts overlegne seier forrige helg, riktignok uten det hardeste startfeltet, kan en jo egentlig oppsummere med at alt er som før.

Ja, van Aert sin sesongdebut var i et noe beskjedent felt… men også det var en veldig komfortabel tur til seier. 
Vanskelig å sammenligne van Aert og van der Poel sine løp, men for meg så det ut som om MvdP er på en annen planet, sammenlignet med resten. Gitt at han holder seg på hjula, selvfølgelig! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så klasseforskjell på det mvdp gjorde i går i forhold til resten av feltet. Det er i praksis to forskjellige idretter. Resten av feltet blir stående igjen som statister og ser ut som middelmådige juniorer. 

Jeg er stor fan av mvdp (og wva) og sitter smått fjetret (hvertfall første runde i går..) og ser han leder fra første tråkk, samtidig som jeg nesten er litt usikker på hva det gjør med sporten. Det må føles ganske håpløst for resten når disse gutta har bestemt seg for å starte. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Paasche funker helt fint til kommentator, men syklet store deler av rittet som intervall og da musikk på øret å hørte ikke alt. Men er takknemlig for at TV2 sender dette, også investerer i norske kommentar selv om det ikke er must for meg. Greit også å se orginalsendingen da den viser rittet på halve skjermen selv om det er reklame. Ser en repriser er dette borte og en mister mange minutter i reklamen, og det er litt kjedelig spesielt når en tråkker hardt på rulla. 

Men siden GCN + stengte i går. Hvordan følger dere videre CX sesongen ? Discovery + abo ? Youtube ? Brukte en del sistnevnte før GCN+ abo i 2022. Gjør ikke noe om det er belgisk kommentarer for må ikke ha lyd. Må ikke se det live da jeg stort sett sparer rittene til rulleøkter og fordeler feks rittene lørdager og søndager utover uken hvis jeg ikke sykler rulle de dagene (ønsker jo å komme seg ut i helger). Hadde en følelse at rittene på youtube først kom ut dagen etter. Gjerne kom med forslag hvordan dere ser rittene i julen (minus WC som tv2 sender). 

Til trådens topic. Fantastisk å se MvdP tilbake igjen, selv om det gjør at spenningen forsvinner litt som seier, for tror ikke WvA er samme form som i fjor når det kommer til rittene i julen, for han var jo jevnt over sterkere en MvdP i fjor da. Må også si jeg er ekstremt imponert av Tom Pidcock i helga, både seieren søndag (den fetese løypa) og fantastisk siste halvdel på lørdag. Heier på Tom og Mason. Ikke fordi jeg er anglofil men godt å se andre nasjoner i toppen en Nederland og Belgia. Hos damene liker jeg veldig godt at Ceylin Alvarado er tilbake i formen hun hadde for 3 år siden. Selv om Empel er den klart sterkeste, men også litt kjedelig å se på selv om hun er ekstremt rolig og balansert på sykkelen så har hun ikke den sensasjonsfølelsen en får for MvdP og til en hvis grad Pidcock. Sistnevnte har vel da i 23 vunnet både WC i CX, XC (+ vm tittel selvsagt) og vunnet WT/fet klassiker (Strade B). Dvs toppform i både tidlig mars og sen desember. En ting som imponerer meg med Pidcock er hans evne til balansere sin satsing og ta riktige valg. En svakhet til MvdP er at han noen ganger overvurder hva han faktisk tåler og sykler seg så i senk at han ødelegger for lengre prestasjonsperioder.  

Endret av Oddefa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fulgte heller ikke veldig nøye på hva Paasche faktisk sa under rittet sist, men han er mye mer behagelig å høre på enn Kaggestad jr. Er ikke superfan av de engelske kommentatorene i kross heller. Blir litt partisk fordel britene. Reklamepausene som har vært døden for TV2 går jo atskillig bedre med bilde i bilde så det er blitt et bra alternativ. Blir spennende å se når alle tre barker sammen til helga. 

Når det gjelder opptak sender Tiz-Cycling også kross: https://tiz-cycling.io/main/

Endret av kettill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker chromecast på treningsrommet ( sparer jeg stort sett CX rittene til rullesykling). Men så reklame på Eurosport at CX rittene i julen (som ikke er WC) går på ES1. Om alle går vet jeg ikke men reklamen var masse ritt på 17 dager. I såfall er alle rittene fremover inkl det i morgen på vanlig tv og jeg kan bruke Te-We appen og chromecaste det. Nice. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse drøye to ukene med julesykkelkross er bare vidunderlig. Og ikke minst Diegem kveldsritt 🥰. Så også denne gangen (i dag 28.des.) var det herlig å sjå det på TV !

(For de som er keene på en kjapp live opplevelse som tilskuer på belgisk krossritt m/party; Diegem løypa er "5 minutters gange" fra Zaventem Airport. Og rett ved hoteller, barer, restauranter.)

Endret av supperådet
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det har blitt litt ensformig å skulle oppdatere etter hvert ritt siden Mathieu har vært så til de grader i egen klasse, men den 10. seieren av 10 mulige for sesongen kan jo være verdt en kommentar. Best i alle traseer og under alle forhold i alle løpenes faser.

De eneste som har fått ham litt ute av fatning er tilskuerne i Hulst som fikk frem lamaen i han. Det skal ha vært buing, ukvemsord og kasting av både øl og urin som fikk han til å gå lei og derfor spytte mot de som gjorde dette. Ironisk nok i det ene rittet han har syklet i hjemlandet Nederland.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

VM var litt antiklimaks, synes jeg. Kjedelig løype (i forhold til nesten alt som har vært i verdenscup-en), og med Fem og Mathieu som begge stikker av med en gang.

Skikkelig sterkt av de to vinnerne da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Howard skrev (23 timer siden):

MvdP sesongdebuterer 16.mars. Blir gøy å se han mot de andre endagskanonene denne sesongen (også)! 
https://www.cyclingnews.com/news/mathieu-van-der-poels-season-to-start-at-milan-san-remo-alpecin-deceuninck-confirm/

Blir samme sesongdebut som i 2022 da. Da kom han vel inn på tampen som reserve så vidt jeg husker? Endte med tredjeplass, så tror ikke han kan utelukkes... Eller det kan man vel aldri. Har vært kult om han tok LBL.

Endret av kettill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han fortsetter i samme sporet som i CX sesongen blir det tøft å ta han. Sjeldent jeg har sett en som ser bedre ut på sykkelen enn han under VM i Tabor. Jumbo har jo overtaket med så mange gode, men føler meg ganske trygg på at det er Van Aert de går all inn for i klassikerne. Lukte noen skikkelig gøyale og sjukt harde klassikere ( for de som skal prøve å henge med de)

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...