Gå til innhold

Er dette «et par bruksmerker»?


Anbefalte innlegg

Brukt Kovee Pro 30 karbonsett annonsert som «tilnærmet ubrukt» med «kun et par bruksmerker, men disse er kun kosmetiske.»

Kjøpt usett. Under bildene etter utlevering.

Å forvente i lys av annonseteksten, eller grunnlag for prisavslag - og isf. hvor mye (i %)?

IMG_0118.jpeg

IMG_0120.jpeg

IMG_0119.jpeg

IMG_0132.jpeg

Endret av MOB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første spørsmålet som melder seg for min del er; hvorfor spør du ikke om å få oversendt bilder på forhånd av det selger kaller bruksmerker? Hva folk kaller ‘kun et pr bruksmerker’ er jo subjektivt.  

At merkene kun er kosmetiske ser ut til så langt jeg klarer å se å være riktig, og de kan være laget på første tur, så lite brukt kan også stemme. 

Endret av RoyE
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RoyE skrev (3 minutter siden):

Første spørsmålet som melder seg for min del er; hvorfor spør du ikke om å få oversendt bilder på forhånd av det selger kaller bruksmerker? Hva folk kaller ‘kun et pr bruksmerker’ er jo subjektivt.  

Jeg burde bedt om bilder av bruksmerkene. Jeg nøyde meg med bildene i annonsen, som forøvrig virket greie.

Personlig ville jeg nevnt ei skramme som de to-tre første spesifikt i en salgsannonse. Mulig jeg er for ærlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med siste taler. Det første var litt i overkant, selv om det sikkert faller inn under "kosmetisk".

Snudd på hodet; Om prisen er halvparten av ny pris så ville jeg si dette er ok "bruksmerker" ifht prisen.

  • Like 2

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor dyp er nummer 2?

Kan godt være det er kosmetisk, men ville iallfall ikke kalt det pent brukt.

10 hours ago, MOB said:

Personlig ville jeg nevnt ei skramme som de to-tre første spesifikt i en salgsannonse. Mulig jeg er for ærlig. 

Jeg gjør det samme, da dekker man seg for at kjøper kommer og klager. Gjør livet enklere for både kjøper og selger at man vet hva man går til. 
 

Var det et godt kjøp ellers?

  • Like 1

- Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjulsettet fremstår ikke som «tilnærmet ubrukt» og med «kun et par bruksmerker, som kun er kosmetiske.»
Hvis ønsket mitt var ett hjulsett som var "tilnærmet ubrukt" så ville jeg hevet kjøpet

Det å kjøpe noe usett er sjeldent lurt

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

York skrev (3 timer siden):

Hvor dyp er nummer 2?

Var det et godt kjøp ellers?

En snau millimeter kanskje? Sånn at neglen får tak når man drar den over området.

Time will tell. Som beskrevet ville det vært et greit kjøp; slik de viste seg å være - ok minus. 

 

Endret av MOB
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucky skrev (1 time siden):

Det å kjøpe noe usett er sjeldent lurt

Vet ikke om jeg vil være så bastant. Både kjøper og selger endel usett. Sjelden noe problem, særlig blant entusiaster. Men å selge hus- og barneting, særlig til kvinner, har jeg blandet erfaring med på Finn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger burde inkludert bilder av disse merkene i annonsen for å tydeliggjøre hva hen legger i kosmetiske bruksmerker. Kanskje litt vanskelig å forene "tilnærmet ubrukt" med slike merker - "brukt" eller til og med "pent brukt" hadde muligens vært mer treffende, men det ser uansett ikke særlig alvorlig ut. Er også enig med @MOB i at det stort sett går greit å kjøpe usett og det kan man jo nesten argumentere for at det har gjort her også dersom prisen var god og merkene er overfladiske. For min egen del hadde det at produktbeskrivelsen var noe mangelfull vært mer irriterende enn selve skrammene. Dem kommer det nok flere av uansett.

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det reneste salget jeg har hørt om, men det står jo samtidig i annonsen at det er kosmetiske merker. Ja, disse er vel hakket voldsommere enn det man kan lese ut av "tilnærmet ubrukt", men det er jo en risikoopplysning. Jeg hadde tatt frem en svart tusj og gitt faen, men det er meg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjasmas skrev (34 minutter siden):

Ikke det reneste salget jeg har hørt om, men det står jo samtidig i annonsen at det er kosmetiske merker. Ja, disse er vel hakket voldsommere enn det man kan lese ut av "tilnærmet ubrukt", men det er jo en risikoopplysning. Jeg hadde tatt frem en svart tusj og gitt faen, men det er meg... 

Hehe, syklinga blir cirka en milliard ganger morsommere når man bare gir faen.

Synes Bardøren hadde et godt poeng over: Det er ikke merkene som er mest irriterende, men den mangelfulle produktbeskrivelsen. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ser normalt ut, blir sånne merker hvis man sykler i steinete stier, traktor veier og så videre, så anbefaler robust felg, Sapim Brass/messing nippler. Funka meget bra for meg, holder seg bra i mange år med det, vet ikke hva som er best, men meget fornøyd. DT Swiss Brass ble avrundet med DT Swiss T handle verktøyet under bytting, DT alu nippler er søppel, korrosjon, blir til pulver, runder av. Med mindre jeg prøver noe like bra eller bedre så er Sapim Brass nipplene man bør gå for. Litt slitasje blir det på alt, men hold meget bra, men så vidt man så noe og ble ikke avrundet.

Skraper på velg er ikke til å unngå med mindre man sykler kun på asfalt, vanlig jord sti og fin grus.

Selv kjører jeg Alu felger. 

Felgene så bra ut der dekket skal gå. 

men så jo ikke hele felgen, men ser ikke ut som forrige eier kjørte uten dekket eller med punktert dekk.

Ser ut som kun stein sprut, steiner som faller på felgen.

Nipplene og felgen er vanskelig å vurdere. kan ikke vite om den er skadet før man skanner den. Men ingen myke partier eller karbon fiber tråder som stikker ut er et godt tegn. Det skal tåle litt.

Jeg er ikke en karbon fiber ekspert.

Endret av mtbboy1993
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tycker det där ser ut som annonstexten beskriver. Om jag hade sålt de hjulen hade min text nog varit detsamma, men med bilder på skrapmärkena - obviously.
Mina kolhjul ser värre ut än det där och vår hjulbyggare i Dröbak, Claes Henrik, hade inget att säga om dem mer är att "de där fälgarna tål allt!". Fälgarna är Reynolds Black Label Wide Trail 349.

  • Like 1

Importerad cykelnörd. NOTS-evangelist. https://nots.no/han-skal-fa-fart-pa-nots/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

En sesong med litt rask stisykling i Nordmarka og carbonfelgene er dekket med slike merker rundt hele felgen. Kan være enig at første bilde viser en relativt god skrubb, ellers ser felgene relativt strøkne ut til stihjul å være hvis det som vises på bilde er det værste man ser.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orp_Rezzem skrev (På 30.1.2024 den 16.30):

Tycker det där ser ut som annonstexten beskriver. Om jag hade sålt de hjulen hade min text nog varit detsamma, men med bilder på skrapmärkena - obviously.
Mina kolhjul ser värre ut än det där och vår hjulbyggare i Dröbak, Claes Henrik, hade inget att säga om dem mer är att "de där fälgarna tål allt!". Fälgarna är Reynolds Black Label Wide Trail 349.

Obviously

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...