Gå til innhold

Tips til hardtail for 8 åring


Anbefalte innlegg

Guttungen har vokst og trenger ny sykkel til våren. Har allerede en fulldempet sykkel, men trenger en ekstra som funker til skole/butikken/venner osv.

Må også være bra til pump track og småstier.

Tenker og kjøpe brukt og fikse opp småting da eg har div liggende, som lett dempergaffel ++

Noen tips om hvilke sykler/rammer eg skal holde utkikk etter på Finn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 19
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

  • 3 uker senere...

Woom off air var høyt på lista mi til 7 åringen også. Men siden han skulle ha sykkel som 98% av tida benyttes til/fra skolen og div fritidsaktiviteter så ble det uaktuelt med såpass dyr sak. Han fikk en Diamant ultra disc 24 som jeg ordna en gammel SID dempegaffel til. Den er ikke så gjev å stjele av bandittene i området. Holder fint på Trysil et par turer i året også.

Ser ut til at han skal kunne bruke den til sommeren nå også (blir 9 i år).

Endret av Svene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woom off air blir for dyrt med tanke på bruken. Hadde han kun skulle hatt en sykkel så hadde den vært perfekt.

Samt det som Svene skriver, at den kommer til og bli "slengt" rundt ulåst mye av tiden.

Han har allerede en fulldemper til sti og heisbasert, så tanken var en rimelig ramme med lav vekt men samtidig blir lettere modifisert da eg har gaffel og div annet liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

btm skrev (1 time siden):

Som hverdagssykkel er jo ikke denne så dum: XC 240 LITE 23, terrengsykkel, junior - Barnesykkel - XC 240 LITE 23, terrengsykkel, junior | XXL. Vil tro det er mulig å finne en slik brukt på finn.no også.

Ville i så fall kjøpt brukt eller fulgt med litt. Prisjakt har visst ikke produktet med prisutvikling, men tror den har kostet under 3k på tilbud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, btm said:

Som hverdagssykkel er jo ikke denne så dum: XC 240 LITE 23, terrengsykkel, junior - Barnesykkel - XC 240 LITE 23, terrengsykkel, junior | XXL. Vil tro det er mulig å finne en slik brukt på finn.no også.

Skal vi la den kabelføringen gå upåaktet hen? 

Eller hva med posisjonen på bremsehendlene? 

Slik den står er den jo ganske dum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hcbang skrev (2 timer siden):

White xc240 såg jo ganske så bra ut også. Begynner og få ei grei liste over hva eg skal se etter fremover på Finn.no 👍

 

Vi vurderte White XC240 men droppa den etter litt sjekk da den ikke tar så veldig brede dekk. Diamant Ultra 24 disc som vi gikk for har plass til Schwalbe Rocket Ron i 2,35", mener det ikke gikk på White sykkelen, tror det var maks 2,1" som gikk på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svene skrev (17 timer siden):

Vi vurderte White XC240 men droppa den etter litt sjekk da den ikke tar så veldig brede dekk. Diamant Ultra 24 disc som vi gikk for har plass til Schwalbe Rocket Ron i 2,35", mener det ikke gikk på White sykkelen, tror det var maks 2,1" som gikk på den.

Greit og vite, han kjører på rocket ron 2.25 nå som funker veldig bra. Så tenkte og bruke samme dekk på ny sykkel 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...