Jump to content

Recommended Posts

Posted

Inspirert av andres innlegg i FTP-tråden; hva er din høyest oppnådde watt - og watt/kg?

Har alltid trodd at jeg er full av sprintgener og eksplosive muskler, men ved gjennomgang av Strava-aktiviteter er det høyeste jeg har nådd 1273 watt, som vil si ca. 15,9 watt/kg. Det er ganske begredelig sammenlignet med proffer/muskelbunter som når godt over 2000 watt.😐

Moderator: er det mulig å få satt opp en poll over medlemmenes wattprestasjoner? 😁

Posted (edited)

Finfin oversikt i Garmin connect ser jeg 😃 Noen spurter kan jeg på ingen påberope meg å være med peak på 14,3 w/kg. Her er full blottleggelse til spott og spe(vekt normalt ~83 kg):

IMG_2199.png

Edited by RoyE
  • Like 3

.

• 6 months later...
Posted

Veier 0,125 tonn så det er litt å dra på, men ok kraft. Ikke så bra watt pr. kilo da...Særdeles fornøyd med Cykelvasaen sist helg hvor jeg hadde en Normalized Power på 308 watt over 3 timer og 50 min / 96 km. Skjermbilde20240812kl_20_46_21.jpeg.adc8756038d86ebd0b69bc2408cb2b5f.jpegDet tror jeg er det beste jeg har klart over en lengre periode. 

Posted

Dårlig på maxwatt- men brukbar på å tåle 2-5 minutters rykk underveis i ritt.

Brukbart ut fra alder og da w/kg.

200 w på Cykelvasan i helga-3.31

Vekta svinger mellom 73 og 76 kg i løpet av året. 73 når jeg kommer hjem fra Mallorca på våren og tyngst rett før jul.

1 og 2 sek watt er feil. Oppsto etter dropout på wattmåler. All kraftmåling her er med Quark SRAM Red krank.

IMG_1992.png

Posted

Ikke meningsløst, men enig i w/kg. Nå har de fleste her oppgitt vekt så da er det bare å finne fram kalkulatoren. 
Om jeg kjører et ritt så er det kun i motbakker over en viss lengde at w/kg har så mye å si. Om du veier 90 kg og tråkker  6-700 w i 2 min klarer du ikke kjøre fra en som ligger på hjulet ditt, veier 75 kg og tråkker 4-500 w i samme periode. 
Ellers er det interressant å følge Kristoff og Abrahamsen på Strava. De skjuler ikke watt og det ligger åpent for alle. 

Posted

Kanskje 425w på ~20 min drag på maksdag i bakke. Kanskje 500w på 5 min bakkedrag. Kanskje 1,200w i makswatt så det er jo litt skuff. Vekt er 83.5kg, Høyde 189cm. Tror jeg har mer å gå på vektmessig enn wattmessig. Men har nok enda mer å hente på hvordan watt disponeres og konserveres i ritt. 

• 2 months later...
Posted

Har kun mulighet til å måle watt på en Tacx Flux S, usikker på om watten stemmer og spent på om det er store endringer i watt siden i vinter. Håper å sykle mye ute og lite på Zwift i vinter! Kjører sjeldent mer enn 20 minutter i ett drag så watten for 30 minutter har rom for forbedring, håper jeg! Veier ca 75kg

IMG_0679.png

Posted

Om de tallene stemmer så bør du ha lagt merke til det selv i form av at du lett kjører fra de aller fleste her til lands i korte og lange bakker.

Bør vel kunne sykle til Tryvann godt under 14 minutter og Grefsenkollen under 4:20? med de tallene der.

Posted
Anders H skrev (På 1.11.2024 den 14.50):

Har kun mulighet til å måle watt på en Tacx Flux S, usikker på om watten stemmer og spent på om det er store endringer i watt siden i vinter. Håper å sykle mye ute og lite på Zwift i vinter! Kjører sjeldent mer enn 20 minutter i ett drag så watten for 30 minutter har rom for forbedring, håper jeg! Veier ca 75kg

IMG_0679.png

Til sammenligning kjørte Abrahamsen ca 400 watt i alle klatringene da han var i brudd i årets TDF og vekt omtrent det samme. Så om Visma ser tallene dine får du kontrakt med en gang.

Hadde jeg hatt den 10 min watten din hadde jeg kjørt omtrent like fort opp Coll de Sa Creuta på Mallorca som Contador…

Posted
imag skrev (10 minutter siden):

Om de tallene stemmer så bør du ha lagt merke til det selv i form av at du lett kjører fra de aller fleste her til lands i korte og lange bakker.

Bør vel kunne sykle til Tryvann godt under 14 minutter og Grefsenkollen under 4:20? med de tallene der.

Andreas Leknessunds KOM-tid til tryvann på 10:08 (Gressbanen - Tryvann parkeringsplass) er på 463 watt i 10 minutter. Han veier sikkert noe mindre enn 75kg, men læll, som de sier i trøndelag. 

http://norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted. 

Posted

Vet ikke hva slags segment du ser på, men Klatringen til Tryvann har en KOM på 12:31. THJ er nummer to med 12:59. Totalt 24 stk har syklet under 14 minutter, så en tid ~14 med ~445 W i snitt tror jeg ikke er urealistisk.

Posted

image.jpeg.1d924ed891a0660fa37289421f6b1281.jpeg

Vekt på rundt 73-75 kg (stort sett i det området de siste 5 årene).

Jeg får stadig bekreftet at jeg ikke er en sprinter 🙂

Synd at formen har dalt såpass siden august 2022.

Posted
imag skrev (44 minutter siden):

At jeg sykler fra mange oppover stemmer, men har kun rulleracer og sykler nesten utelukkende på en endurosykkel på 16kg+
med utfordekk så tidene oppover sier meg sjeldent noe😅

I sommer ødela jeg bakhjulet mitt, mens jeg ventet på nytt lånte jeg meg en racer. Dette var første tur på denne raceren, lånte racersko og @SykkelØyvind kjente igjen et navn! Startet tidlig og tok meg ikke tid til å stille inn sykkelen altfor nøye.

https://strava.app.link/lGKo29cBfOb

Legger til et bilde av sykkelen, gaffelen er tatt fra min første racer og noe kort, kjører Saint-pedal på venstre side (utforpedal fra Shimano). Grei til rulle men krever litt oppgradering for å komme seg på veien. 

IMG_0714.png

IMG_0713.png

IMG_6096.jpeg

• Like 1
  • Wow 1