Gå til innhold

Hagemøbler —> gode stoler


Anbefalte innlegg

Tror ikke dette temaet har vært oppe tidligere…

Før og etter sykkeltur i godvær ønsker jeg å sitte behagelig på verandaen. Men IKKE til enhver pris, altså budsjett. 
Høy nok rygg til at hodet kan støttes, gjerne justerbar (bedre duppe i sola 😀). Trenger ikke skammel (ganske liten veranda). 
var det europris som hadde noen de kalte baden baden? Må tåle stå ute minimum i sommerhalvåret.

Trenger ikke full gruppe, bare 2 stoler (så erre noen i nærheten, stjørdal, som har noe kurant brukt kan det være høyaktuelt.)

 

Endret av Ivar Elverum
  • Thanks 1

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt disse (tror jeg) fra Jysk i 6-7 år. Behandlet hysterisk dårlig, stått ute i all slags vær og viser ingen tegn til funksjonsfeil. Litt oksidering på eksponert aluminium og litt grønske på ryggen som må vaskes av. God sittekomfort, kan brukes med eller uten pute. Litt usikker på om det er eksakt samme modell som vi har siden det er lenge siden vi kjøpte de. Fikk de på supergodt tilbud siden de sendte med oss to ekstra stoler 😉

Regulerbar stol LOMMA svart | JYSK

Endret av Dingo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dingo skrev (19 minutter siden):

Vi har hatt disse (tror jeg) fra Jysk i 6-7 år. Behandlet hysterisk dårlig, stått ute i all slags vær og viser ingen tegn til funksjonsfeil. Litt oksidering på eksponert aluminium og litt grønske på ryggen som må vaskes av. God sittekomfort, kan brukes med eller uten pute. Litt usikker på om det er eksakt samme modell som vi har siden det er lenge siden vi kjøpte de. Fikk de på supergodt tilbud siden de sendte med oss to ekstra stoler 😉

Regulerbar stol LOMMA svart | JYSK

Tror faktisk vi har et par slitne eks av de der. Ok sittekomfort, dog prøvd bedre… Kanskje teste ut nye puter…

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sier du ikke hva budsjettet er, så jeg foreslår disse Jysk - Loungestol Stord og Jysk - Loungestol Dovre.

Min mor har førstnevnte på en terrasse, og de var langt mer komfortable enn dyre Loungesett jeg har har sittet i. Det at en kan bruke det som en recliner gjorde det mye lettere å lese bok eller bare sovne i stolen etter en familiemiddag, og så våkne solbrent eller dampet i sin egen svette. Hennes sønn er tidvis lite gjennomtenkt så de ble stabler litt dumt før en vinter så de fikk endel snøvekt på seg under et hagemøbeltrekk, så rottingen røyk et par steder. Ble løst ved å sy et par vatterte trekk. Det sier kanskje litt om kvaliteten, men rotting blir jo gjerne svakere med tiden, uansett pris.

Skal sies at jeg tror de ble kjøpt for kr 1500 pr stk.

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreas skrev (32 minutter siden):

Nå sier du ikke hva budsjettet er, så jeg foreslår disse Jysk - Loungestol Stord og Jysk - Loungestol Dovre.

Min mor har førstnevnte på en terrasse, og de var langt mer komfortable enn dyre Loungesett jeg har har sittet i. Det at en kan bruke det som en recliner gjorde det mye lettere å lese bok eller bare sovne i stolen etter en familiemiddag, og så våkne solbrent eller dampet i sin egen svette. Hennes sønn er tidvis lite gjennomtenkt så de ble stabler litt dumt før en vinter så de fikk endel snøvekt på seg under et hagemøbeltrekk, så rottingen røyk et par steder. Ble løst ved å sy et par vatterte trekk. Det sier kanskje litt om kvaliteten, men rotting blir jo gjerne svakere med tiden, uansett pris.

Skal sies at jeg tror de ble kjøpt for kr 1500 pr stk.

De der er langt over, burde selvsagt nevnt budsjett. Jeg har testet no slikt, og ja det er godt å sitte i de. Får man de for 1500 pr stk så snakker man jo.

Får følge med! 

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erikskon skrev (3 minutter siden):

Jeg velger å overhøre det om budsjett og foreslår Grythyttan. Investeringen kan du nedskrive over et par generasjoner som så eventuelt kan selge dem til inflasjonsjustert kostpris om 100 år. 

Hahaha, fortsatt på spare-buff vet du. Det fins tydeligvis tannlegeutgaver av alt som kan kjøpes! Den ene gruppa dems leveres kanskje med egen grillchef…

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutes ago, erikskon said:

Jeg velger å overhøre det om budsjett og foreslår Grythyttan. Investeringen kan du nedskrive over et par generasjoner som så eventuelt kan selge dem til inflasjonsjustert kostpris om 100 år. 

Men de der er jo ikke fine engang synes jeg. Da kjøper jeg heller utemøblene på Europris og legger penga i Eames-stoler inne i boligen. Litt usikker på om de kan videreselges til inflasjonsjustert kostpris dog. Får heller satse på dyre legosett for å finansiere pensjonen.

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

btm skrev (7 minutter siden):

Om jeg ikke bryr meg om budsjettet ditt vil jeg si denne: Click Gyngestol, Mørkeblå - Houe @ RoyalDesign.no. Den er så fin at du kan ha den i stua inne resten av året. Og veldig god å sitte i.

En litt mer budsjettsnill variant er denne: Fiesta Dekkstol, Grå - Fiam @ RoyalDesign.no. Men fremdeles ikke helt billig...

Jo dyrere de blir jo verre ser de ut. Den siste der er jeg helt sikker på at jeg satt i stykker på festival i 91’…

og gyngestol? Jeg er 50, ikke 93… (i tillegg blir jeg svimmel bare ved tanken på slik gynging)

  • Haha 1

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

perbl skrev (3 timer siden):

Men de der er jo ikke fine engang synes jeg....

Joda, smaken er som ræva. Mye dritt 😉

 

Jeg står noenlunde støtt i min kjærlighet til Grythyttan. Kvaliteten er udiskutabel og det er gode møbler å bruke. Det estetiske er selvsagt subjektivt, men jeg har da inntrykk av at mange opplever designet som tiltrekkende. 

Endret av erikskon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte en spisegruppe paket på salg fra Rusta for noen år siden. Både stoler og bord har holdt seg overraskende bra. 

Stolene vi har er ikke justerbare, men de har en liknende med 7 posisjoner. 

Når vi soler og slækker så har vi noen gammeldagse klassiske dekkstoler. Ikke noe nymotens ræl som linket til lengre oppe. Det vi har er treramme og tekstil. 

Ang stolene fra Rusta så holder det (for oss) med en enkel pute i rumpa. 

Strengt tatt trenger jeg ikke det heller, men når kona har kjøpt inn puter så er det jo greit. 

(Spise)stolen vi har 

https://www.rusta.com/no/no/stol-madrid-p602013220401.aspx

 

Justerbar utgave 

https://www.rusta.com/no/no/posisjonsstol-neapel-p602013040302.aspx

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BjornS skrev (1 time siden):

Tålern en latterkule? 🙂

så god ut, faktisk

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...