Gå til innhold

Hvor dyp profil burde man ha på hjulsettet?


Anbefalte innlegg

SigmundS skrev (3 minutter siden):

Nå er vi tilbake til gode gamle forumet. Foreslå noe som er 3 ganger så dyrt en det OP egentlig ser etter. Antar du mener 454 NSW og ikke de gamle og utdaterte 404 NSW. Hadde i så tilfellet valgt 404 FC, marginalt tyngre men nesten halvpris..

Ser ikke han hadde nevnt noe om pris i innlegget sitt jeg da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutes ago, Hen9ng said:

Reserve 52/63 er så vidt nevnt men er så gode at de bør nevnes igjen og er verdt doblingen av prisklasse i god forumånd!

Noen som vet hva den nye prisen blir på 52/63 DT240? Det var vel noe med valutajusteringer siden prisen ble satt sist gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså jeg har skrevet det før, men de KNØT64 er uslåelige og hvis du kan få de til 9000 kr så er det et røverkjøp.

Har søkt på nettet og finner intet til den pris. Dr. Cannondale selger de til 2400 EURO. Det er da KNØT64SL og ikke KNØT64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

olve skrev (2 timer siden):

Noen som vet hva den nye prisen blir på 52/63 DT240? Det var vel noe med valutajusteringer siden prisen ble satt sist gang.

En fugl hvisket meg i øret at det ble mellom 24000 og 26000 +/-

Panda skrev (44 minutter siden):

Altså jeg har skrevet det før, men de KNØT64 er uslåelige og hvis du kan få de til 9000 kr så er det et røverkjøp.

Har søkt på nettet og finner intet til den pris. Dr. Cannondale selger de til 2400 EURO. Det er da KNØT64SL og ikke KNØT64

E9!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

olve skrev (3 timer siden):

Noen som vet hva den nye prisen blir på 52/63 DT240? Det var vel noe med valutajusteringer siden prisen ble satt sist gang.

27 734 NOK i følge Santa Cruz Norge. 21 820 NOK med DT 350. Var veldig lysten på sistnevnte (til gammel pris og umiddelbar levering), men det ble Nextie i stedet.

Edit: Vil anta at det muligens vanker noen rabatter på veil. priser slik som tidligere.

  • Like 2
  • Sad 1

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sondrekvivik skrev (På 4.4.2024 den 11.25):

Har fått tilsendt ulike tilbud, hva hadde dere gått for?

Roval Rapide CL50 til 8500kr eks. Frakt.

Aerlite Elite 55mm til 8000kr inkl frakt.

Hollowgram Knot64 64mm til 9000kr eks. frakt

Ultegra C50 50mm med alt for 12000kr eks. Frakt

DT Swiss arc 1400 62mm til 9500kr eks. Frakt

Winspace Hyper 45 til 10500kr eks frakt

Hæ, jeg fatter ikke at prisen for Roval, DTswiss og KNØT64 hjula er for settet ? Det må vel være pr.stk?. Er det ikke det er det ikke noe å lure på, da ville jeg ihvertfall valgt en av de. Ultegra hjulene er sikkert bombesikre, men kanskje tregest? Ihvertfall ifølge road.cc 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

andertve skrev (10 minutter siden):

Hæ, jeg fatter ikke at prisen for Roval, DTswiss og KNØT64 hjula er for settet ? Det må vel være pr.stk?. Er det ikke det er det ikke noe å lure på, da ville jeg ihvertfall valgt en av de. Ultegra hjulene er sikkert bombesikre, men kanskje tregest? Ihvertfall ifølge road.cc 

 

Jeg har hatt ultegra hjulene, syns de føltes daue ut, selv om de kjentes dønn stive ut. Solgte dem.

Ellers er det ganske interressant med dyre merkehjul vs billigere fra Kina. En konkurrent av meg ( meget habil rytter) har et sett Roval Rapide og kjøpte et sett 50 mm av meg til 6000 kr. Etter flere tester med intervall og sprinter merket han ingen forskjell på hjulene. 
Kona sin Scott Foil ble levert med Syncros Merrit 50 mm karbonhjul, etter flere tester byttet jeg ut disse med egenimporterte hjul til 1/3 av prisen da disse var lettere, stivere sideveis og mere responsive (rene 50 mm hjul i fjor )

Endret av Kaiost
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panda skrev (8 timer siden):

Altså jeg har skrevet det før, men de KNØT64 er uslåelige og hvis du kan få de til 9000 kr så er det et røverkjøp.

Har søkt på nettet og finner intet til den pris. Dr. Cannondale selger de til 2400 EURO. Det er da KNØT64SL og ikke KNØT64

Er brukt vell og merke, på bakgrunn av bildene ser de veldig strøkne ut. Får med kassett, skiver, boss og dekk. Burde jeg slå til?

IMG_3708.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som det desidert beste kjøpet i hvert fall - det er et vesentlig bredere og dyrere hjulsett enn de øvrige. Personlig ville jeg sett etter fronthjul som er 34+mm, men da snakker vi en håndfull av de mest moderne hjulene, som holder vesentlig høyere bruktpriser. Det lille som finnes av anmeldelser sier at Knøt sine 32mm brede felger oppfører seg rimelig stabilt i sidevind, dvs. de får en "dytt" i stedet for et "rykk".

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 4/5/2024 at 1:28 PM, SigmundS said:

En fugl hvisket meg i øret at det ble mellom 24000 og 26000 +/-

E9!

 

On 4/5/2024 at 1:45 PM, baroudeur said:

27 734 NOK i følge Santa Cruz Norge. 21 820 NOK med DT 350. Var veldig lysten på sistnevnte (til gammel pris og umiddelbar levering), men det ble Nextie i stedet.

Edit: Vil anta at det muligens vanker noen rabatter på veil. priser slik som tidligere.

Da har ny pris kommet på nett:

image.png.17cfbc76049a484564b63812bcf80122.png

  • Confused 1
  • Sad 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sondrekvivik skrev (På 3.4.2024 den 15.28):

Hei! Jeg har nå et par forza levanto db hjul på min ridley noah disc med 38mm profil som jeg har lyst til å oppgradere til noe med høyere profil. Tenkte å kjøpe noe brukt men er litt usikker hvor høy profil jeg burde ha. Tenkte opprinnelig 50mm, eventuelt litt høyere. Hva hadde dere anbefalt, merker man store forskjeller i sterk sidevind ved høyere profiler og hva ville dere anbefalt?

Jeg bor på ett sted som det blåser litt og jeg hater sidevind, spesielt når det kommer i kast i utforkjøringer. Høyprofilhjulene mine har hengt til tørk en stund.

Mye beror på dine ferdigheter som syklist, men høyprofilhjul vil fungere som seil når det blåser - mer areal => mer sidekrefter => mer vingling. Noen felger er mindre dårlige enn andre.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører 4550 profil på det hjulsettet jeg har på Mallorca nå i vår. Har ca 450 mil på dem hittil. Det har vært vind opp over 13-14 m/s enkelte dager og med bredde på 28 mm ved dekket og  ca 31 mm midt på er dette noe av det beste jeg har kjørt på av høyprofil i vind. Kona har maken  og ser at hun med sine drøye 60 kg er litt mer ustø når vindkastene kommer, uten at det har vært noe problem. 
På framhjul vil jeg si at det optimale om en ser alle forholdt under ett er maks 50 mm, samt hvilken type felgprofil du har. Bak kunne jeg nok lett anbefalt 60 mm, men jeg tviler på at det er noe å hente i forhold aerofordeler. Men det ser tøfft ut.

Når det er sagt har jeg fått tak i ei Bianchi Oltre xr4 ramme for felgbrems som jeg skal bygge opp, denne skal jeg sette 60 mm felger på både foran og bak, delvis fordi jeg syns det ser bra ut og fordi vekten på settet bare er  1530g.

Endret av Kaiost
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...