Gå til innhold

Pumpe på tur


Anbefalte innlegg

Hvilken pumpe tar man med i sykkelbagen på lengre (fly)turer? Er mest komfortabel med å slippe ut litt luft av dekkene før jeg skal fly, og man kan jo trenge å justere lufttrykk underveis på en tur...

Har en Topeak JoeBlow som verkstedspumpe, men den er jo litt stor/tung å stappe i sykkelbagen. Hva gjør folket? Vil ikke være avhengig av å finne velvillig sykkelsjappe underveis.

Fins det pumper som er en mellomting mellom gulvpumpe og "lommepumpe", og som pumper til 5-6 bar relativt fort/lett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torhovland skrev (1 time siden):

Med denne går det overraskande lett å pumpe opp dekk til både landeveg og terreng. Ta med ein dekktrykkmålar også, så har du full kontroll.

https://www.topeak.com/global/en/product/248-MINI-MORPH

Takk! Fant storebroren på Bikeshop:

https://bikeshop.no/topeak/4120003000000/topeak-mountain-morph-pumpe-sølv-m-fot-11-bar-160-psi-250g?gad_source=1&gclid=CjwKCAjw5v2wBhBrEiwAXDDoJbRyNTuwYUjBvmJJICoyPHeo6B-S9jTxEnP4O01pV92x-jJL5zW3pRoC-ZsQAvD_BwE

Va akkurat noe slikt jeg så etter 🙂

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EspenE skrev (1 time siden):

Denne  Lezyne pumpen har gitt meg en del nytte og glede
Lezyne Micro Floor Drive Minipumpe - Bikeshop.no - Bikeshop.no

jeg har en sånn her i kofferten: https://www.sykkelkomponenter.no/tilbehor/pumper/gulvpumper/lezyne-cnc-travel-floor-drive-gold-gulvpumpe?variant=1-FP-TFLDR-V204&gad_source=1&gclid=CjwKCAjw5v2wBhBrEiwAXDDoJTMcvPrGzvM2WdhjX0pKWELj0LmIOSqIxn-lF7H8lXnwuqi2TBZPQxoCDaIQAvD_BwE litt større enn Micro Floor, men fortsatt liten nok til å pakke i både sykkelkoffert og vanlig innsjekkingsbag. 

Lommepumpe er selvfølgelig også med på tur. 

Endret av SykkelØyvind

Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei

Sykkeltilpasser hos sFit_Helse

Grunnlegger av Terrengsykkelrittet

For tiden i utdanningspermisjon.
Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SykkelØyvind skrev (1 minutt siden):

jeg har en sånn her i kofferten: https://www.sykkelkomponenter.no/tilbehor/pumper/gulvpumper/lezyne-cnc-travel-floor-drive-gold-gulvpumpe?variant=1-FP-TFLDR-V204&gad_source=1&gclid=CjwKCAjw5v2wBhBrEiwAXDDoJTMcvPrGzvM2WdhjX0pKWELj0LmIOSqIxn-lF7H8lXnwuqi2TBZPQxoCDaIQAvD_BwE litt større enn Micro Floor, men fortsatt liten nok til å pakke i både sykkelkoffert og vanlig innsjekkingsbag. 

Lommepumpe er selvfølgelig også med på tur. 

Kom nettopp over denne selv, og den var jo rimelig lekker (og på tilbud!) Litt tyngre enn den fra Topeak, men fyller sjelden opp vanlig innsjekket bagasje, så i verste tilfelle får den være med der 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly skrev (1 minutt siden):

Kom nettopp over denne selv, og den var jo rimelig lekker (og på tilbud!) Litt tyngre enn den fra Topeak, men fyller sjelden opp vanlig innsjekket bagasje, så i verste tilfelle får den være med der 🙂

Den kommer med en solid beskyttelsespose slik at du slipper å legge et metallrør ubeskyttet ned i sykkelkofferten. Manometer-presisjonen er litt delvis og det gjengede pumpehodet krever at ventilkjernene dine er godt skrudd fast, men ellers en velfungerende og solid pumpe. 

Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei

Sykkeltilpasser hos sFit_Helse

Grunnlegger av Terrengsykkelrittet

For tiden i utdanningspermisjon.
Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly skrev (3 timer siden):

Har så langt bare positiv erfaring med denne, passer fint å ha med på graveltur også om man har styre/rammeveske 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ren plast og veier ingenting, men heller ikke state of the art pumpe. Koster kun 49 kr og har ikke slik skru på ventil feste som jeg ikke liker noe særlig. Sliter med høyt trykk eller som for min del hvis det blir litt tett i ventilen på mine slangeløse med guffe. Ellers fungerer den fint på reiser.

https://www.biltema.no/sykkel-elsykkel/sykkelservice/sykkelpumper/sykkelpumpe-2000043798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://bikeshop.no/silca/silca021/silca-tattico-minipumpe-sort-100-psi-7-bar-aluminium

Henger denne på sykkelen (litt for stor for baklomma - har prøvd å ha den der, men da kom den flygende forbi når jeg skulle rykke litt ved 60-skiltet 🤯 ).

Det finnes også en bluetooth-versjon som gjør at du kan lese av trykket via iGauge-appen, men dette ville jeg ikke betalt noe ekstra for. Det øker bare sjansen for at telefonen ligger igjen i gresset når man sykler videre...

 

Gruskverner skrev (På 17.4.2024 den 18.25):
EspenE skrev (På 17.4.2024 den 11.31):

Denne  Lezyne pumpen har gitt meg en del nytte og glede
Lezyne Micro Floor Drive Minipumpe - Bikeshop.no - Bikeshop.no

Synes den er veldig vond å pumpe med, og det å skru fast er litt risky på tur hvis man har ventil med avtagbar kjerne - og ikke har verktøy til å stramme med.

Jeg ville anbefalt noe større.

Jeg har også en slik. Helt enig i at den er vond å pumpe med, og jeg har også opplevd at kjernen ble med ut (langt oppi fjellet) og det kan være stressende. Da blir det mer effektivt med alle andre (ikke skru-på-)pumper jeg har... Eneste tilfellet hvor skru-på-pumpene har vært mest egnet er når jeg skal pumpe opp 12"-dekkene på løpesykkelen til den minste ungen. Der er det kun én av Lezyne-pumpene mine som får plass mellom eikene. Men det er ikke denne.

Endret av anderfo
  • Like 1

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...