Gå til innhold

Førstegangskjøper fulldemper el-sykkel


Anbefalte innlegg

Hei.

Er førstegangskjøper av elsykkel og ser meg ut stisykkel. Har ett stort nettverk av stier, grusveier og atv-stier rett utenfor døra. 

Har ikke mye peiling på forskjellige komponenter og deler. Brukte fredagen på å se i litt forskjellige butikker men alle sier at dems sykler er best "såklart" 😅

Sett meg ut på å bruke mellom 50-60.000 kr. 

Har sett litt på følgende:

-specialized turbo kenevo comp

-trek rail 9.5 

-orbea wild h20

Noen som har synspunkter så takker jeg for det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen tips i tråden Beste kjøp el-fulldemper til sti under 60k.

Selv hadde jeg kanskje foretrukket Bosch motor, men det er smakssak.

Canyon har også et utvalg av stisykler i varierende grovhetsgrad. Dog, det er ren netthandel, så en må vite at en kjøper riktig størrelse.

Kommer litt ann på hva du prioriterer. El-stisykler er jo litt tunge, så en ofrer litt av lekenheten om en liker det. Dog, vekten kommer også med en stabilitet, sånn om en liker å dundre ned stier. Skal en bare kose seg rundt på fine singletracks trenger en jo ofte ikke like mye vandring som de som liker å bombe ned steinrøyser.

Alt etter erfaringsgrad, så er det fint å ha en god lokal forhandler å forholde seg til.

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har orbea EL m 10, er super fornøyd, lettvekter 18,4 kg med all stæsj, syklet 4 timers tur i helga, da mye på eco men likevel en del maks hjelp pga det bare blir til at du sykler overalt med EL :), hadde fortsatt 10 % strøm igjen.

Søster har aluminiumsgaven h 20 og den veier bare litt over 1 kg mer og er au et super kjøp, ser Sykkeloutlet nå selger H 30 for 39 lapper, så tenker det au kan være et bra kjøp........

Jeg sykler sammen med andre med tyngre el (blir gjerne 25 kg pluss på de) de har lengre rekkevidde/kapasitet, men etter over 4 timer på EL i hovedsaklig mye sørlands sti terreng er jeg forsynt( de også forsåvidt 😉 ), kjører du mye grus er det jo veldig lette sykler med kun 2.4 dekk og det er lett å sykle eco på grustier med en slik sykkel.

Det er så moro med EL at du velger å kjøre overalt som sagt og da synes jeg orbea er super, lett håndterbar og "lett" å sku når du kjører deg vill/fast he he , det er atskillig tyngre å slepe på en el på 25 kg altså.

Jeg har kun erfaring med orbea, men det er jo mange ulike sykkel merker som nå er ute med lettvekts modeller, og det anbefaler jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
JarlH skrev (På 28.4.2024 den 14.44):

Hei.

Er førstegangskjøper av elsykkel og ser meg ut stisykkel. Har ett stort nettverk av stier, grusveier og atv-stier rett utenfor døra. 

Har ikke mye peiling på forskjellige komponenter og deler. Brukte fredagen på å se i litt forskjellige butikker men alle sier at dems sykler er best "såklart" 😅

Sett meg ut på å bruke mellom 50-60.000 kr. 

Har sett litt på følgende:

-specialized turbo kenevo comp

-trek rail 9.5 

-orbea wild h20

Noen som har synspunkter så takker jeg for det.

 

Ville styrt unna Orbea i norge. kjøpte sykkel der i April i år. når jeg skulle oppgradere bremser oppdaget lokaltverksted at en motorfeste skrue hadde ødelagte gjenger. forsøkte kontakte Sykkeloutlet for å enten kjøpe eller få en ny skrue på garantien. 10 dager senere hadde jeg ikke fått svar på epost eller chatt. purret da opp. fortsatt ikke svar etter noen timer på verket chatt eller epost. skrev derfor en anmeldelse på google om min opplevelse. tok ta 20 min til det kom en epost fra daglig leder. hun var sur på grunn av dårlig omtale. igjen ble det stille fra sykkeloutlet, og jeg purret opp på ny etter 3 dager. fikk da til svar at jeg ble satt bakerst i kø til alle som var fornøyde hadde fått hjelp og svar. svarte da med ok jeg får jo oppdatere min opplevelse på omtalen da. fikk da til svar at jeg ikke ville få hjelp eller få bestilt skruen av Sykkeloutlet eller Unaas grunnet min holdning, er tydelig en tett forbindelse der sidenhun kunne stoppe unaas fra å hjelpe meg med å kjøpe skruen jeg trenger. sitter nå med en sykkel jeg ikke får brukt før jeg får tak i den skruen til motorfeste. 

en ganske surrealistisk kundeopplevelse. om man kjøper fra de må man være tålmodig og for guds skyld ikke fortelle om kundeopplevelsen. en skikkelig kjip opplevelse. var absolutt ikke en tålmodig kunde, men ble skikkelig provosert av å bli møtt med trusler og kjeft fra daglig leder etter en omtale på google (som bare beskriver akkurat hva som har skjedd)

  • Thanks 1
  • Sad 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Magnussen skrev (10 minutter siden):

fikk da til svar at jeg ikke ville få hjelp eller få bestilt skruen av Sykkeloutlet eller Unaas grunnet min holdning, er tydelig en tett forbindelse der sidenhun kunne stoppe unaas fra å hjelpe meg med å kjøpe skruen jeg trenger.

Høres ikke bra ut.

Har du forsøkt å ta kontakt direkte med Orbea?

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Magnussen skrev (4 timer siden):

Ville styrt unna Orbea i norge. kjøpte sykkel der i April i år. når jeg skulle oppgradere bremser oppdaget lokaltverksted at en motorfeste skrue hadde ødelagte gjenger. forsøkte kontakte Sykkeloutlet for å enten kjøpe eller få en ny skrue på garantien. 10 dager senere hadde jeg ikke fått svar på epost eller chatt. purret da opp. fortsatt ikke svar etter noen timer på verket chatt eller epost. skrev derfor en anmeldelse på google om min opplevelse. tok ta 20 min til det kom en epost fra daglig leder. hun var sur på grunn av dårlig omtale. igjen ble det stille fra sykkeloutlet, og jeg purret opp på ny etter 3 dager. fikk da til svar at jeg ble satt bakerst i kø til alle som var fornøyde hadde fått hjelp og svar. svarte da med ok jeg får jo oppdatere min opplevelse på omtalen da. fikk da til svar at jeg ikke ville få hjelp eller få bestilt skruen av Sykkeloutlet eller Unaas grunnet min holdning, er tydelig en tett forbindelse der sidenhun kunne stoppe unaas fra å hjelpe meg med å kjøpe skruen jeg trenger. sitter nå med en sykkel jeg ikke får brukt før jeg får tak i den skruen til motorfeste. 

en ganske surrealistisk kundeopplevelse. om man kjøper fra de må man være tålmodig og for guds skyld ikke fortelle om kundeopplevelsen. en skikkelig kjip opplevelse. var absolutt ikke en tålmodig kunde, men ble skikkelig provosert av å bli møtt med trusler og kjeft fra daglig leder etter en omtale på google (som bare beskriver akkurat hva som har skjedd)

Basert på beskrivelsen din, gitt at den er korrekt, så kan jeg forstå din holdning til Sykkeloutlet, men din slutning basert på at man også bør holde seg unna Unaas er litt drøy. Det vil ikke være første gang at en aktør hevder et syn som en annen har uten at det medfører et fnugg av sannhet, det har jeg selv vært utsatt for. Så at du dømmer Unaas nord og ned på tredjeparts uttalelser har jeg lite sans for. 

Sykkeloutlet får åpenbart kjøpt overliggere fra Unaas, men om det er andre forbindelser der enn det ser jeg ikke dokumentert noe sted. Sykkeloutlet eies 100% av Inga Smedstuen Trosterud. 

Hva med å ta kontakt med Unaas selv, oppholder du deg i nærheten av en av deres lokasjoner kan du jo til og med oppsøke dem om du bare trenger en bolt, det har de sikkert liggende? 

Jeg har selv absolutt ingen betenkeligheter med å handle sykkel fra Unaas, faktisk hentet jeg ut en derfra i dag, og servicen var som alltid helt på topp. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt noen litt under middels erfaringer med Unaas men enig med Lars-Erik akkurat her. Mistet en av festeboltene til bakdemperen på min Wild og fikk ny bolt fra dem uten noe kluss. At den falt av i utgangspunktet var jo selvfølgelig litt kjipt men hvem som ikke hadde dratt den til skikkelig vet jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars-Erik skrev (På 31.5.2024 den 16.04):

Basert på beskrivelsen din, gitt at den er korrekt, så kan jeg forstå din holdning til Sykkeloutlet, men din slutning basert på at man også bør holde seg unna Unaas er litt drøy. Det vil ikke være første gang at en aktør hevder et syn som en annen har uten at det medfører et fnugg av sannhet, det har jeg selv vært utsatt for. Så at du dømmer Unaas nord og ned på tredjeparts uttalelser har jeg lite sans for. 

Sykkeloutlet får åpenbart kjøpt overliggere fra Unaas, men om det er andre forbindelser der enn det ser jeg ikke dokumentert noe sted. Sykkeloutlet eies 100% av Inga Smedstuen Trosterud. 

Hva med å ta kontakt med Unaas selv, oppholder du deg i nærheten av en av deres lokasjoner kan du jo til og med oppsøke dem om du bare trenger en bolt, det har de sikkert liggende? 

Jeg har selv absolutt ingen betenkeligheter med å handle sykkel fra Unaas, faktisk hentet jeg ut en derfra i dag, og servicen var som alltid helt på topp. 

Ja forstår skepsisen til linken mellom unaas, men er tatt fra det Daglig leder selv skrev Sitat direkte fra eposten "Din holdning gjør at du ikke får hjelp her. Hadde du møtt oss med en annen innstilling, så ville du hatt sykkelen oppe å gå samme dag. 

Jeg har vært i dialog med importøren i Norge av Orbea, som heller ikke får hjulpet deg når du har denne holdningen. "

og ja var i kontakt med Orbea direkte og de er på saken og skulle forsøke hjelpe med saken, Orbea har for øvrig vært veldig profesjonelle. er helt med på at jeg var lei og ikke var super positiv, men ble møtt med en veldig fiendtlig holdning fra første respons og ble da ikke mer positiv. og det stemmer jeg ikke får hjelp som hun skriver for de har sluttet å svare på epost. Unaas er og kontaktet av Orbea, men har kun svar på en epost de har fått direkte fra Orbea. i eposten de svarer Orbea står det "Thank you for contacting us, and we will contact the customer to find a solution to him asap!" det var 28.05.24. har ikke hørt noe ennå.

hadde det ikke vært problemer med sykkelen etter kjøp hadde jeg også vært fornøyd. problemene dukket jo opp når man trenger hjelp med noe etter kjøp. sykkelen er jeg veldig fornøyd med, og gleder meg skikkelig til å få brukt den igjen 🙂

 

og denne holdningen daglig leder mener jeg har er kun å gjenfortelle det som har skjedd i en omtale. sa i tillegg direkte til at jeg håper ikke det er snitte av kundebehandling for da vil det ikke hjelpe med lave priser i lengden. 

min opplevelse er 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Magnussen skrev (6 timer siden):

Ja forstår skepsisen til linken mellom unaas, men er tatt fra det Daglig leder selv skrev Sitat direkte fra eposten "Din holdning gjør at du ikke får hjelp her. Hadde du møtt oss med en annen innstilling, så ville du hatt sykkelen oppe å gå samme dag. 

Jeg har vært i dialog med importøren i Norge av Orbea, som heller ikke får hjulpet deg når du har denne holdningen. "

og ja var i kontakt med Orbea direkte og de er på saken og skulle forsøke hjelpe med saken, Orbea har for øvrig vært veldig profesjonelle. er helt med på at jeg var lei og ikke var super positiv, men ble møtt med en veldig fiendtlig holdning fra første respons og ble da ikke mer positiv. og det stemmer jeg ikke får hjelp som hun skriver for de har sluttet å svare på epost. Unaas er og kontaktet av Orbea, men har kun svar på en epost de har fått direkte fra Orbea. i eposten de svarer Orbea står det "Thank you for contacting us, and we will contact the customer to find a solution to him asap!" det var 28.05.24. har ikke hørt noe ennå.

hadde det ikke vært problemer med sykkelen etter kjøp hadde jeg også vært fornøyd. problemene dukket jo opp når man trenger hjelp med noe etter kjøp. sykkelen er jeg veldig fornøyd med, og gleder meg skikkelig til å få brukt den igjen 🙂

 

og denne holdningen daglig leder mener jeg har er kun å gjenfortelle det som har skjedd i en omtale. sa i tillegg direkte til at jeg håper ikke det er snitte av kundebehandling for da vil det ikke hjelpe med lave priser i lengden. 

min opplevelse er 

Jeg gjentar bare mitt poeng at det å dømme Unaas som følge av en uttalelse fra en 3. part som trolig ser det i sin interesse å uttale seg slik de gjør ikke betyr at det faktisk er sånn. 

Hvorfor Unaas ikke har svart på en e-post kan ikke jeg svare på, min erfaring er med Unaas er utelukkende god, og for egen del såpass god at jeg har kjøpt tre sykler. Jeg har alltid fått servicen jeg trenger.  

Hvis sykkelen ikke fungerer hadde jeg helt klart spandert på meg selv et besøk dit hvis du bor i nærheten på jakt etter nevnte bolt i stedet for å sende e-post, det ville overraske meg om de ikke hadde det liggende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan spekulere om koblingene mellom disse to foretakene, men uten håndfaste bevis er det vel ikke så mye annet å si at det fremstår som det er en form for relasjon der.

Det en kan si er at det er litt svakt å drive nettbutikk i 2024 og ikke svare kunder relativt raskt. Senest innen noen få dager. I det minste si en ser på saken. Dette uansett hva slags motiver nettbutikken har. Legger man opp til at kunder kan ta kontakt på telefon, epost og chat, så er det å forvente at en svarer på alle de mulighetene. Så lenge det er en nettbutikk uten fysisk butikk eller en direkte juridisk kobling til et annet foretak, er det klønete å si at kunden bare skal kontakte det andre foretaket. Det er ikke der kunden har handlet, så juridisk er det litt bom. Når kunden handler på nett, så er det kanskje fordi de bor langt unna. Å handle på internett åpner også for en lovbestemt angrerett, noe mange setter pris på.

Om responsen kunden har nevnt her stemmer, så er det barnslig og ikke spesielt proft. Uten å trekke frem trådene på det gamle forumet om det andre foretaket, så fremstod det som varierende kundeservice. I ettertid har det svært lite nevnt om dette foretaket, noe som kan indikere en god forbedring.

Taktikken slutte å svare kunder etter salg er velkjent hos bedrifter som driver salg. Det er en fin måte å bli stemplet som uproft, og det er ikke ukjent for verken Forbrukerrådet, Forliksråd eller Forbrukerklageutvalget (tidligere Forbrukertvistutvalget). Kanskje får det endel til å gi opp, men det skal jo ikke mye til før en person kommenterer på nett eller en med juridisk kompetanse/vilje tar saken videre.

Det er lett å være en fornøyd kunde om en har fått en super dialog med butikken eller aldri hatt en garanti- eller reklamasjonhenvendelse. En skal unngå å ha en bias når en kommenterer, men om 10 personer har ingen problemer og følte de fikk god hjelp ved kjøpet, så hjelper det ikke person #11 som faktisk har et problem og ikke får hjelp. Slikt er en utfordring generelt med forum. De fleste har ikke problemer, og det er lett å få en lojalitet for en butikk om en føler en har fått god hjelp. Har en kjøpt sykkel i en butikk tidligere, så er man kjent i butikken som en inntektsbringende kunde, og en opplever kanskje litt bedre etterservice enn normale kunder. Salg er inntekt, reklamasjon eller garantisak er kostnad.

En kan håpe det bare er voksesmerter. Begge foretakene selger rå sykler, til gode priser.

  • Like 3

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baronKanon skrev (44 minutter siden):

@Kenneth Magnussen: Hvordan har du ordlagt deg på henvendelser? Siden de påpeker holdninger, så kan det være ordvalg som har vært uheldig.

Her er hele epost dialogen. avgjør selv om det er grunnlag for å nekte reklamasjon. 

Kenneth Magnussen
Svar
Svar alle
Videresend
 
 
Til:post@sykkeloutlet.no
on. 15.05.2024 07:39
 
Hei. har byttet bremser på nyinnkjøpt sykkel. motor måtte da skrus ut. mekaniker på verksted oppdager da en av skruene har ødelagte gjenger. trenger derfor en ny skrue legger ved bilder av skruen og der den hører til 
 
Vedlagt bildeVedlagt bilde
 
Vedlagt bilde
 
 
KM
Kenneth Magnussen
Svar
Svar alle
Videresend
 
 
Til:post@sykkeloutlet.no
fr. 24.05.2024 09:47
 
Hei.
 
Har ikke fått noe respons på denne. Er det mulig å få tilsendt denne skruen? 
 
Med hilsen 
 
Kenneth Magnussen
 
IT
Inga Trosterud<post@sykkeloutlet.no>
Svar
Svar alle
Videresend
 
 
Til:Du
fr. 24.05.2024 13:33
 
Du må gi oss mer enn 3 timer på å svare deg før du gir oss dårlig omtale. 
 
 
AIorK4yjtf6wUKkF-Dia4PnDRWHGA16_lG85LYrJWnhCXChq5EILxRYLfWx00w2r7X1yY8mA4gnqTgs
Med vennlig hilsen 
 
fre. 24. mai 2024 kl. 11:47 skrev Kenneth Magnussen <knekket@hotmail.com>:
Hei.
 
Har ikke fått noe respons på denne. Er det mulig å få tilsendt denne skruen? 
 
Med hilsen 
 
Kenneth Magnussen
 
KM
Kenneth Magnussen
Svar
Svar alle
Videresend
 
 
Til:Inga Trosterud
fr. 24.05.2024 13:35
 
Hei. 
 
Det er jeg helt enig i, men det er 10 dager siden jeg sendte første mail. Derfor dårlig omtale. 
Beklager det, men ble bare lei
 
KM
Kenneth Magnussen
Svar
Svar alle
Videresend
 
 
Til:Inga Trosterud
fr. 24.05.2024 13:37
 
Det er absolutt mulig å få denne sendt denne, har den her hos meg. Er det mulig å få eller kjøpe en ny skrue? Har veldig lyst til å bruke sykkelen
 
KM
Kenneth Magnussen
Svar
Svar alle
Videresend
 
 
Til:Inga Trosterud
ti. 28.05.2024 06:18
 
Hei igjen. 
 
Fikk ikke noe svar fra deg angående skruen. Sitter nå med en følelse av at jeg angrer på kjøpet, og det er ikke sånn det burde være når man kjøper ny sykkel. Dette er i utgangs punktet ikke et stort problem, men jeg trenger den skruen for å få bruke sykkel. 
Om dere ikke er villige til å hjelpe er det eventuelt andre steder jeg kan få kjøpt skruen? 
Om dere trenger skruen sender jeg den gjerne, men trenger da en adresse og instruksjoner på hvordan det skal gjøres. 
 
Med hilsen Kenneth Magnussen
 
IT
Inga Trosterud<post@sykkeloutlet.no>
Svar
Svar alle
Videresend
 
 
Til:Du
ti. 28.05.2024 07:52
 
Jeg må dessverre prioritere kunder som ikke gir oss 1-stjerne, så du har en plass i køen og du vil få svar og hjelp, men jeg må svare alle andre først slik at de er fornøyde og kan gi oss god omtale.  
 
 
 
AIorK4yjtf6wUKkF-Dia4PnDRWHGA16_lG85LYrJWnhCXChq5EILxRYLfWx00w2r7X1yY8mA4gnqTgs
Med vennlig hilsen 
 
tir. 28. mai 2024 kl. 08:18 skrev Kenneth Magnussen <knekket@hotmail.com>:
Hei igjen. 
 
Fikk ikke noe svar fra deg angående skruen. Sitter nå med en følelse av at jeg angrer på kjøpet, og det er ikke sånn det burde være når man kjøper ny sykkel. Dette er i utgangs punktet ikke et stort problem, men jeg trenger den skruen for å få bruke sykkel. 
Om dere ikke er villige til å hjelpe er det eventuelt andre steder jeg kan få kjøpt skruen? 
Om dere trenger skruen sender jeg den gjerne, men trenger da en adresse og instruksjoner på hvordan det skal gjøres. 
 
Med hilsen Kenneth Magnussen
 
KM
Kenneth Magnussen
Svar
Svar alle
Videresend
 
 
Til:Inga Trosterud
ti. 28.05.2024 08:17
 
Supert. Oppdatert omtalen med spørsmål og svar fra deg. 
Håper på avklaring og eventuelt om jeg kan få kjøpe skruen snart. Dette er vel og bare en bekreftelse på første anmeldelse. Angrer virkelig på valg av butikk. 
Skal dele opplevelse med alle som spør. Antar jeg uansett ikke vil få noe hjelp så få prøve å finne skrue et annet sted. 
Dette er den dårligste kjøperopplevelsen jeg noen gang har hatt. 
Håper virkelig ikke detter er snittet på kundebehandlingen, vil da ikke hjelpe med gode priser i lengden. Ryktet om kundebehandling vil spre seg og flere vil trolig kvie seg for å kjøpe. 
 
Med hilsen Kenneth Magnussen
 
IT
Inga Trosterud<post@sykkeloutlet.no>
Svar
Svar alle
Videresend
 
 
Til:Du
ti. 28.05.2024 08:39
 
Din holdning gjør at du ikke får hjelp her. Hadde du møtt oss med en annen innstilling, så ville du hatt sykkelen oppe å gå samme dag. 
 
Jeg har vært i dialog med importøren i Norge av Orbea, som heller ikke får hjulpet deg når du har denne holdningen. 
 
 
 
 
AIorK4yjtf6wUKkF-Dia4PnDRWHGA16_lG85LYrJWnhCXChq5EILxRYLfWx00w2r7X1yY8mA4gnqTgs
Med vennlig hilsen 
 
tir. 28. mai 2024 kl. 10:17 skrev Kenneth Magnussen <knekket@hotmail.com>:
Supert. Oppdatert omtalen med spørsmål og svar fra deg. 
Håper på avklaring og eventuelt om jeg kan få kjøpe skruen snart. Dette er vel og bare en bekreftelse på første anmeldelse. Angrer virkelig på valg av butikk. 
Skal dele opplevelse med alle som spør. Antar jeg uansett ikke vil få noe hjelp så få prøve å finne skrue et annet sted. 
Dette er den dårligste kjøperopplevelsen jeg noen gang har hatt. 
Håper virkelig ikke detter er snittet på kundebehandlingen, vil da ikke hjelpe med gode priser i lengden. Ryktet om kundebehandling vil spre seg og flere vil trolig kvie seg for å kjøpe. 
 
Med hilsen Kenneth Magnussen
 
KM
Kenneth Magnussen
Svar
Svar alle
Videresend
 
 
Til:Inga Trosterud
ti. 28.05.2024 09:43
 
Hei.
 
Det var trist å høre, men igjen bekrefter bare utgangspunktet og omtalen (oppfølging i etterkant er ikke eksisterende). Argumentet med sykkel opp å går samme dag stemmer jo ikke. Er nå 14 dager siden første forespørsel. Første svar jeg fikk var først etter en omtale på google. Har også sendt en forespørsel direkte til Orbea om det er mulig å få tak i skruen, ikke fått svar fra de ennå. 
 
Hadde jeg drevet en butikk ville jeg forsøkt løse dette på en annen måte. hadde benyttet anledningen til å snu situasjonen og fulgt opp tettere når det først hadde feilet litt ved første forespørsel. Og kanskje tilbudt skrue, men avgjort reklamasjon saken i etterkant. 
 
Dette ville jo da selvfølgelig blitt nevnt i omtalen på google. 
 
Er litt trist og noe merkelig at du heller velger å angripe og true en kunde  med lenger behandlingstid. 
 
Det som står i omtalen er jo faktisk bare det som har skjedd, ingenting mer eller mindre. 
 
Når det gjelder holdningen min er jeg noe usikker på hva du mener, har utrykket jeg er misfornøyd med å ikke få hjelp og har respondert med oppdatert omtale på å bli truet med lenger behandlingstid. Igjen er det bare beskrevet faktiske hendelser i dialogen med deg. 
 
Velger du å endre oppfølging av meg som kunde er jeg selvfølgelig villig til å endre omtale og beskirve den oppfølgingen jeg får. 
 
Og igjen dette har ikke noe med sykkelen og gjøre. Er fornøyd med den. Her gjelder saken oppfølging og at jeg har et ønske om å bruke sykkelen, men ikke har fått gjort dette grunnet skruen jeg ikke får skrudd inn. Dette er som følge av jeg ikke har fått svar eller oppfølging på en enkel forespørsel. 
 
Med hilsen 
 
Kenneth Magnussen
  • Wow 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Magnussen skrev (Akkurat nå):

Her er hele epost dialogen. avgjør selv om det er grunnlag for å nekte reklamasjon. 

Kenneth Magnussen
Svar
Svar alle
Videresend
 
 
Til:post@sykkeloutlet.no
on. 15.05.2024 07:39
 
Hei. har byttet bremser på nyinnkjøpt sykkel. motor måtte da skrus ut. mekaniker på verksted oppdager da en av skruene har ødelagte gjenger. trenger derfor en ny skrue legger ved bilder av skruen og der den hører til 
 
Vedlagt bildeVedlagt bilde
 
Vedlagt bilde
 
 
KM
Kenneth Magnussen
Svar
Svar alle
Videresend
 
 
Til:post@sykkeloutlet.no
fr. 24.05.2024 09:47
 
Hei.
 
Har ikke fått noe respons på denne. Er det mulig å få tilsendt denne skruen? 
 
Med hilsen 
 
Kenneth Magnussen
 
IT
Inga Trosterud<post@sykkeloutlet.no>
Svar
Svar alle
Videresend
 
 
Til:Du
fr. 24.05.2024 13:33
 
Du må gi oss mer enn 3 timer på å svare deg før du gir oss dårlig omtale. 
 
 
AIorK4yjtf6wUKkF-Dia4PnDRWHGA16_lG85LYrJWnhCXChq5EILxRYLfWx00w2r7X1yY8mA4gnqTgs
Med vennlig hilsen 
 
fre. 24. mai 2024 kl. 11:47 skrev Kenneth Magnussen <knekket@hotmail.com>:
Hei.
 
Har ikke fått noe respons på denne. Er det mulig å få tilsendt denne skruen? 
 
Med hilsen 
 
Kenneth Magnussen
 
KM
Kenneth Magnussen
Svar
Svar alle
Videresend
 
 
Til:Inga Trosterud
fr. 24.05.2024 13:35
 
Hei. 
 
Det er jeg helt enig i, men det er 10 dager siden jeg sendte første mail. Derfor dårlig omtale. 
Beklager det, men ble bare lei
 
KM
Kenneth Magnussen
Svar
Svar alle
Videresend
 
 
Til:Inga Trosterud
fr. 24.05.2024 13:37
 
Det er absolutt mulig å få denne sendt denne, har den her hos meg. Er det mulig å få eller kjøpe en ny skrue? Har veldig lyst til å bruke sykkelen
 
KM
Kenneth Magnussen
Svar
Svar alle
Videresend
 
 
Til:Inga Trosterud
ti. 28.05.2024 06:18
 
Hei igjen. 
 
Fikk ikke noe svar fra deg angående skruen. Sitter nå med en følelse av at jeg angrer på kjøpet, og det er ikke sånn det burde være når man kjøper ny sykkel. Dette er i utgangs punktet ikke et stort problem, men jeg trenger den skruen for å få bruke sykkel. 
Om dere ikke er villige til å hjelpe er det eventuelt andre steder jeg kan få kjøpt skruen? 
Om dere trenger skruen sender jeg den gjerne, men trenger da en adresse og instruksjoner på hvordan det skal gjøres. 
 
Med hilsen Kenneth Magnussen
 
IT
Inga Trosterud<post@sykkeloutlet.no>
Svar
Svar alle
Videresend
 
 
Til:Du
ti. 28.05.2024 07:52
 
Jeg må dessverre prioritere kunder som ikke gir oss 1-stjerne, så du har en plass i køen og du vil få svar og hjelp, men jeg må svare alle andre først slik at de er fornøyde og kan gi oss god omtale.  
 
 
 
AIorK4yjtf6wUKkF-Dia4PnDRWHGA16_lG85LYrJWnhCXChq5EILxRYLfWx00w2r7X1yY8mA4gnqTgs
Med vennlig hilsen 
 
tir. 28. mai 2024 kl. 08:18 skrev Kenneth Magnussen <knekket@hotmail.com>:
Hei igjen. 
 
Fikk ikke noe svar fra deg angående skruen. Sitter nå med en følelse av at jeg angrer på kjøpet, og det er ikke sånn det burde være når man kjøper ny sykkel. Dette er i utgangs punktet ikke et stort problem, men jeg trenger den skruen for å få bruke sykkel. 
Om dere ikke er villige til å hjelpe er det eventuelt andre steder jeg kan få kjøpt skruen? 
Om dere trenger skruen sender jeg den gjerne, men trenger da en adresse og instruksjoner på hvordan det skal gjøres. 
 
Med hilsen Kenneth Magnussen
 
KM
Kenneth Magnussen
Svar
Svar alle
Videresend
 
 
Til:Inga Trosterud
ti. 28.05.2024 08:17
 
Supert. Oppdatert omtalen med spørsmål og svar fra deg. 
Håper på avklaring og eventuelt om jeg kan få kjøpe skruen snart. Dette er vel og bare en bekreftelse på første anmeldelse. Angrer virkelig på valg av butikk. 
Skal dele opplevelse med alle som spør. Antar jeg uansett ikke vil få noe hjelp så få prøve å finne skrue et annet sted. 
Dette er den dårligste kjøperopplevelsen jeg noen gang har hatt. 
Håper virkelig ikke detter er snittet på kundebehandlingen, vil da ikke hjelpe med gode priser i lengden. Ryktet om kundebehandling vil spre seg og flere vil trolig kvie seg for å kjøpe. 
 
Med hilsen Kenneth Magnussen
 
IT
Inga Trosterud<post@sykkeloutlet.no>
Svar
Svar alle
Videresend
 
 
Til:Du
ti. 28.05.2024 08:39
 
Din holdning gjør at du ikke får hjelp her. Hadde du møtt oss med en annen innstilling, så ville du hatt sykkelen oppe å gå samme dag. 
 
Jeg har vært i dialog med importøren i Norge av Orbea, som heller ikke får hjulpet deg når du har denne holdningen. 
 
 
 
 
AIorK4yjtf6wUKkF-Dia4PnDRWHGA16_lG85LYrJWnhCXChq5EILxRYLfWx00w2r7X1yY8mA4gnqTgs
Med vennlig hilsen 
 
tir. 28. mai 2024 kl. 10:17 skrev Kenneth Magnussen <knekket@hotmail.com>:
Supert. Oppdatert omtalen med spørsmål og svar fra deg. 
Håper på avklaring og eventuelt om jeg kan få kjøpe skruen snart. Dette er vel og bare en bekreftelse på første anmeldelse. Angrer virkelig på valg av butikk. 
Skal dele opplevelse med alle som spør. Antar jeg uansett ikke vil få noe hjelp så få prøve å finne skrue et annet sted. 
Dette er den dårligste kjøperopplevelsen jeg noen gang har hatt. 
Håper virkelig ikke detter er snittet på kundebehandlingen, vil da ikke hjelpe med gode priser i lengden. Ryktet om kundebehandling vil spre seg og flere vil trolig kvie seg for å kjøpe. 
 
Med hilsen Kenneth Magnussen
 
KM
Kenneth Magnussen
Svar
Svar alle
Videresend
 
 
Til:Inga Trosterud
ti. 28.05.2024 09:43
 
Hei.
 
Det var trist å høre, men igjen bekrefter bare utgangspunktet og omtalen (oppfølging i etterkant er ikke eksisterende). Argumentet med sykkel opp å går samme dag stemmer jo ikke. Er nå 14 dager siden første forespørsel. Første svar jeg fikk var først etter en omtale på google. Har også sendt en forespørsel direkte til Orbea om det er mulig å få tak i skruen, ikke fått svar fra de ennå. 
 
Hadde jeg drevet en butikk ville jeg forsøkt løse dette på en annen måte. hadde benyttet anledningen til å snu situasjonen og fulgt opp tettere når det først hadde feilet litt ved første forespørsel. Og kanskje tilbudt skrue, men avgjort reklamasjon saken i etterkant. 
 
Dette ville jo da selvfølgelig blitt nevnt i omtalen på google. 
 
Er litt trist og noe merkelig at du heller velger å angripe og true en kunde  med lenger behandlingstid. 
 
Det som står i omtalen er jo faktisk bare det som har skjedd, ingenting mer eller mindre. 
 
Når det gjelder holdningen min er jeg noe usikker på hva du mener, har utrykket jeg er misfornøyd med å ikke få hjelp og har respondert med oppdatert omtale på å bli truet med lenger behandlingstid. Igjen er det bare beskrevet faktiske hendelser i dialogen med deg. 
 
Velger du å endre oppfølging av meg som kunde er jeg selvfølgelig villig til å endre omtale og beskirve den oppfølgingen jeg får. 
 
Og igjen dette har ikke noe med sykkelen og gjøre. Er fornøyd med den. Her gjelder saken oppfølging og at jeg har et ønske om å bruke sykkelen, men ikke har fått gjort dette grunnet skruen jeg ikke får skrudd inn. Dette er som følge av jeg ikke har fått svar eller oppfølging på en enkel forespørsel. 
 
Med hilsen 
 
Kenneth Magnussen

og her er omtalen på google. 

Sykkelen er fantstisk å sykle på, men er umulig å få tak sykkeloutlet i etterkant. skulle bytte bremser på min sykkel, ble gjort på verksted, men de oppdaget at en av skruene som fester motor til ramme hadde ødelagt gjenger. har i skrivende stund forsøkt å kontakte de i 10 dager uten at det er svar fra sykkeloutlet. har forsøkt chat og epost, telefon er ikke operativ, er kun telefonsvarer uten mulighet for å komme i kontakt med noen. utfra erfaringen til nå ville jeg ikke anbefalt å handel der da oppfølging i etterkant virker ikke eksisterende. oppdatering: fikk et svar fra sykkeloutlet. her er min purring på manglende respons fra fredag 24.05.24 Fikk ikke noe svar fra deg angående skruen. Sitter nå med en følelse av at jeg angrer på kjøpet, og det er ikke sånn det burde være når man kjøper ny sykkel. Dette er i utgangs punktet ikke et stort problem, men jeg trenger den skruen for å få bruke sykkel.
Om dere ikke er villige til å hjelpe er det eventuelt andre steder jeg kan få kjøpt skruen?
Om dere trenger skruen sender jeg den gjerne, men trenger da en adresse og instruksjoner på hvordan det skal gjøres.
Svar fra Sykkeloutlet: " Jeg må dessverre prioritere kunder som ikke gir oss 1-stjerne, så du har en plass i køen og du vil få svar og hjelp, men jeg må svare alle andre først slik at de er fornøyde og kan gi oss god omtale. " Med vennlig hilsen
www.sykkeloutlet.no .

Dette sier vel sitt om profesjonaliteten til sykkeloutlet. blir her trenert og behandlingstid blir forlenget grunnet jeg var missfornøyd med å ikke få svar på reklamasjon etter 10 dager. angrer virkelig på valget av butikk. sykkel var super, men sykkeloutlet anbefales ikke.
 
 
  • Like 6
  • Wow 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvordan Orbea håndterer slikt, men det hadde vært et plus om de bare sendte skruen i posten.

Kjenner flere som har ødelagt bolt (på egenhånd) i litt kinkige Canyon setepinnefester, og Canyon har sendt dem ny bolt free of charge. Lupine sendte meg verdens minste skrue når jeg mistet en. Også free of charge fordi importøren hadde den ikke inne og en ikke kan bestille deler til Norge fra Lupine nettsiden..

En mulighet er kanskje å spørre verkstedet om det er en spesialskrue for Orbea eller om det er en standardsbolt. Den ser jo ut som en vanlig bolt. Er det alu eller stål? Magnettest. Hvis du har tilgang til skyvelær (alt. tommestokk/linjal) kan du finne dimensjonene på bolten. Viktig at threadpitch passer, den oppgis vel ofte i mm i EU. Kanskje Pro Bolt har en som passer.

bolt-3.png?format=2500w

Thread pitch is a designation related to the number of threads per inch on the bolt’s shank

us-versus-metric-thread-pitch-1024x501.j

  • Like 1

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke rukket å lese gjennom alle postene her, men jeg må ærlig si jeg ikke forstår svaret Kenneth har fått, og det er på ingen måte bra nok. Så jeg skal ta en kontakt med de for å forstå hvordan/hvorfor det er har blitt svart også på vegne av oss. Det er en smal sak for oss å levere en ny bolt til motoren, og jeg har også kontaktet Kenneth om adressen denne bolten skal sendes til.  

Ellers må jeg si vi er veldig fornøyd med hvordan Sykkeloutlet har solgt Orbea-sykler, og det har vært kjøpt inn sykler for +-20 millioner derfra nå de siste 12 månedene uten noen større problemer. 

Men om det viser seg at dette er et gjentagende problem med dårlig oppfølging på problemer lignende dette må vi selvfølgelig revurdere om det er noe poeng for oss å selge utgående modeller dit. For det blir bare at vi det går utover oss, og at vi må løse problemet direkte med kunden.  

Ellers kommer vi i løpet av kort tid til å legge ut hele delelageret vårt tilgjengelig på nettsidene våre så alle Orbea-kunder kan bestille dette rett fra vår nettside, og som gjør det raskere og enklere å få hjelp til å fikse små problemer uten å måtte vente på svar fra butikker på om de har, eller hvordan man kan få tak i delene 🙂

Mvh Emil Unaas 
Daglig leder Unaas Cycling

  • Like 8
  • Thanks 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skrue for feste av motoren er noe jeg som forhandler ville sendt i en konvelut til kunden og bedt om at han bekreftet at han/hun hadde fått delen. Standardskruer skruer koster null og niks 

Så vil jeg tro at så godt som alt av sykler har mm gjenger og at mye kan kjøpes hos BT eller Bauhaus.

Jeg blir litt overrasket når jeg oppdager at bil/mc/sykkelverksteder ikke har ett eget skrueskap med ett assortert utvalg av festemateriell.

Her er det snakk om en spesialskrue som rette vedkommende ikke klarer å få sendt ut. Usikker på om mekaniker har prøvd å fikse på gjengene med verktøy, det kan være verdt ett forsøk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emil Unaas skrev (16 timer siden):

Nå har jeg ikke rukket å lese gjennom alle postene her, men jeg må ærlig si jeg ikke forstår svaret Kenneth har fått, og det er på ingen måte bra nok. Så jeg skal ta en kontakt med de for å forstå hvordan/hvorfor det er har blitt svart også på vegne av oss. Det er en smal sak for oss å levere en ny bolt til motoren, og jeg har også kontaktet Kenneth om adressen denne bolten skal sendes til.  

Ellers må jeg si vi er veldig fornøyd med hvordan Sykkeloutlet har solgt Orbea-sykler, og det har vært kjøpt inn sykler for +-20 millioner derfra nå de siste 12 månedene uten noen større problemer. 

Men om det viser seg at dette er et gjentagende problem med dårlig oppfølging på problemer lignende dette må vi selvfølgelig revurdere om det er noe poeng for oss å selge utgående modeller dit. For det blir bare at vi det går utover oss, og at vi må løse problemet direkte med kunden.  

Ellers kommer vi i løpet av kort tid til å legge ut hele delelageret vårt tilgjengelig på nettsidene våre så alle Orbea-kunder kan bestille dette rett fra vår nettside, og som gjør det raskere og enklere å få hjelp til å fikse små problemer uten å måtte vente på svar fra butikker på om de har, eller hvordan man kan få tak i delene 🙂

Mvh Emil Unaas 
Daglig leder Unaas Cycling

Tusen takk for oppfølgingen Emil. kan bekrefte dette ble løst på en fin måte. Beklager Unaas ble nevnt, da det fremstår som det ikke var riktig at dere var kontaktet slik det ble skrevet. Nå gleder jeg meg skikkelig til å ta sykkel i bruk 🙂 

PS sykkelen er super fin å sykle på. gir masse selvtillit både på klatring og nedover 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...