Teknor Posted May 5 Share Posted May 5 Sekken jeg bruker nå synes jeg er for stor. Hjelmen stanger i toppen på ryggsekken. Finnes det noen gode (og rimelige) sekker du kan anbefale? Tenker noe i retning av denne som ser ut til å tilfredsstille følgende enkle ønskespesifikasjon: - gjerne regntett og litt kraftig stoff som gir noe laptop beskyttelse - behagelige og polstrede seler, gjerne både bryst- og magebelte så den også kan brukes til løping en gang i blant - anonymt i utseende - plass til laptop, lader og et par andre plagg (ca 35 liter?) - gidder ikke betale for mye, med mindre sekken er ute av proposjoner bra Har funnet denne, som en jeg syklet sammen med langs Ring3 hadde. Men som er gått ut av produksjon for mange år siden: Andre tips? Quote SantaCruz Megatower CC - SantaCruz Stigmata CX Link to comment Share on other sites More sharing options...
York Posted May 5 Share Posted May 5 Jeg ville hatt gul eller oransje med mye reflekser for maks sikkerhet, men det tilfredsstiller ikke kravet om anonynt utseende 🙂 Quote - Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teknor Posted May 5 Author Share Posted May 5 York skrev (1 time siden): Jeg ville hatt gul eller oransje med mye reflekser for maks sikkerhet, men det tilfredsstiller ikke kravet om anonynt utseende 🙂 Jeg har GORE gore-tex high-viz jakke. Kom gjerne med konstruktive innspill. Quote SantaCruz Megatower CC - SantaCruz Stigmata CX Link to comment Share on other sites More sharing options...
1482 Posted May 5 Share Posted May 5 (edited) Osprey talon 22 er supert. Bruker det daglig til både sykling, ski og løp. Har til og med med feste som du kan henge hjelmen på Edited May 5 by 1482 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SykkelEirik Posted May 5 Share Posted May 5 Tenkte jeg skulle prøve med på en av Apidura sine. https://www.apidura.com/shop/city-backpack/ https://www.apidura.com/shop/city-backpack-20l/ 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JB. Posted May 5 Share Posted May 5 Osprey Metron i sort er sekken du leter etter. Veldig godt produkt! 1 Quote Trondheim I was just riding along... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jomar Henriksen Posted May 5 Share Posted May 5 Fan av evoc sine. Da får du med ryggskinne til den dagen du blir dunka ned bakfra av noen som har for dårlig tid. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teknor Posted May 5 Author Share Posted May 5 1482 skrev (40 minutter siden): Osprey talon 22 er supert. Bruker det daglig til både sykling, ski og løp. Har til og med med feste som du kan henge hjelmen på Takk - har en sånn. LItt for lite polstring og ikke spesielt vanntett. Utover det er den en topp tur-sekk! SykkelEirik skrev (38 minutter siden): Tenkte jeg skulle prøve med på en av Apidura sine. https://www.apidura.com/shop/city-backpack/ https://www.apidura.com/shop/city-backpack-20l/ Fine, men litt for bysykkel-preg kanskje. Skulle også hatt magebelte, synes sekkene sitter bedre da. Spesielt om jeg skulle løpe til jobb. JB. skrev (27 minutter siden): Osprey Metron i sort er sekken du leter etter. Veldig godt produkt! Yup - skal sjekkes nærmere. Ser lovende ut. Jomar Henriksen skrev (27 minutter siden): Fan av evoc sine. Da får du med ryggskinne til den dagen du blir dunka ned bakfra av noen som har for dårlig tid. Jepp - EVOC Commute 22 skal jeg sjekke ut! Quote SantaCruz Megatower CC - SantaCruz Stigmata CX Link to comment Share on other sites More sharing options...
johs78 Posted May 6 Share Posted May 6 Bruker en tursekk jeg fikk av jobben en eller annen gang. Den har mesh ( netting) i ryggen og selve sekken ligger ikke inntil ryggen. I tillegg er den liten (nok) og smal. En trenger ikke så fancy sekk til PC og en liten niste, men å unngå klam og svett rygg er ett must for meg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simson Posted May 8 Share Posted May 8 (edited) Jeg hadde BBB-sekken på bildet tidligere. Den funket fint. Da den røyk, kjøpte jeg en Silva 360 Orbit. Bruker den gjennom hele året, og den er vanntett selv i øs-pøs. Sitter godt på ryggen, og får plass til både jobb-PC og sko+klær når jeg må frakte det fram og tilbake. Edited May 8 by simson lagt til bilde 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kakachka Posted May 8 Share Posted May 8 Hvordan sykkel bruker du til pendling? Min erfaring er at Evoc sitt brede magebelte + ryggbeskytter ikke er så altfor behagelig om du har bukkestyre. I hvertfall med komboen min mage, rygg og sittestilling. Magebeltet merker man relativt kjapt, men gnag midt på ryggen pga litt stivere sekk tar det lengre turer å erfare. Jeg har også erfart at om man napper ut ryggskinna så blir sekkene for lefsete så verdt å sjekke ut om du får muligheten til å prøve fler kandidater. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syklist1 Posted May 8 Share Posted May 8 Hva med å koste på seg et bagasjebrett fra for eksempel Tubus? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
msteiro Posted May 8 Share Posted May 8 https://www.hektapatur.no/utstyr/ryggsekker/hverdag-og-reisesekker/hverdagssekker/osprey-transporter-panel-loader-25l Bruker denne en del, dog mest til å gå til jobb da det blir lite sykling om dagen. Men beskytter greit nok selv om ikke helt vanntett, og er veldig praktisk, ser heller ikke for ekspedisjon ut heller på tbanen etc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teknor Posted May 8 Author Share Posted May 8 Kakachka skrev (7 timer siden): Hvordan sykkel bruker du til pendling? Min erfaring er at Evoc sitt brede magebelte + ryggbeskytter ikke er så altfor behagelig om du har bukkestyre. Bruker grusracer. Noskå «agressiv» sittestilling. Godt poeng ang magebelte. Quote SantaCruz Megatower CC - SantaCruz Stigmata CX Link to comment Share on other sites More sharing options...
torbjornhb Posted May 8 Share Posted May 8 simson skrev (8 timer siden): Jeg hadde BBB-sekken på bildet tidligere. Den funket fint. Da den røyk, kjøpte jeg en Silva 360 Orbit. Bruker den gjennom hele året, og den er vanntett selv i øs-pøs. Sitter godt på ryggen, og får plass til både jobb-PC og sko+klær når jeg må frakte det fram og tilbake. Kan få god for denne. Skrev test av den, og selv om den ikke er den mest komfortable, så er den bombesikker. Godt polstret og holder alt tørt gjennom den kraftigste stormen. Quote https://pulssonen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goride Posted May 9 Share Posted May 9 Er veldig fan av chrome sine sekker som jeg har brukt til pendling i mange år. Ikke sekken jeg skulle valgt til løping(har en black diamond før løping til jobb) men sliter med at finne noe bedre til pendling på sykkel (har vært igjennom de fleste innen og er alltid noe som gir opp etter en stund men ikke på chrome sine). Har aldri følt behov før magebelte gitt det er en sekk lagt før sykling. Ser de nå kjører tilbud på den jeg har hatt i mange år, barrage cargo (https://chromeindustries.com/products/barrage-cargo-backpack). Ikke billigest men fantastisk kvalitet og har livstids garanti… Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts