Gå til innhold

Sykkelpendlersekk - hva anbefaler du?


Anbefalte innlegg

Sekken jeg bruker nå synes jeg er for stor. Hjelmen stanger i toppen på ryggsekken. Finnes det noen gode (og rimelige) sekker du kan anbefale? Tenker noe i retning av denne som ser ut til å tilfredsstille følgende enkle ønskespesifikasjon:

 - gjerne regntett og litt kraftig stoff som gir noe laptop beskyttelse
 - behagelige og polstrede seler, gjerne både bryst- og magebelte så den også kan brukes til løping en gang i blant
 - anonymt i utseende
 - plass til laptop, lader og et par andre plagg (ca 35 liter?)
 - gidder ikke betale for mye, med mindre sekken er ute av proposjoner bra

Har funnet denne, som en jeg syklet sammen med langs Ring3 hadde. Men som er gått ut av produksjon for mange år siden:

image.png.83b04b341577dd1eecf96854bbc2bd01.png

 

Andre tips?

SantaCruz Megatower CC - SantaCruz Stigmata CX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

York skrev (1 time siden):

Jeg ville hatt gul eller oransje med mye reflekser for maks sikkerhet, men det tilfredsstiller ikke kravet om anonynt utseende 🙂

Jeg har GORE gore-tex high-viz jakke. Kom gjerne med konstruktive innspill.

SantaCruz Megatower CC - SantaCruz Stigmata CX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Osprey talon 22 er supert. Bruker det daglig til både sykling, ski og løp. Har til og med med feste som du kan henge hjelmen på

Endret av 1482
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1482 skrev (40 minutter siden):

Osprey talon 22 er supert. Bruker det daglig til både sykling, ski og løp. Har til og med med feste som du kan henge hjelmen på

Takk - har en sånn. LItt for lite polstring og ikke spesielt vanntett. Utover det er den en topp tur-sekk!

 

SykkelEirik skrev (38 minutter siden):

Fine, men litt for bysykkel-preg kanskje. Skulle også hatt magebelte, synes sekkene sitter bedre da. Spesielt om jeg skulle løpe til jobb.

 

JB. skrev (27 minutter siden):

Osprey Metron i sort er sekken du leter etter. Veldig godt produkt! 

Yup - skal sjekkes nærmere. Ser lovende ut.

 

Jomar Henriksen skrev (27 minutter siden):

Fan av evoc sine. Da får du med ryggskinne til den dagen du blir dunka ned bakfra av noen som har for dårlig tid. 

Jepp - EVOC Commute 22 skal jeg sjekke ut!

 

 

SantaCruz Megatower CC - SantaCruz Stigmata CX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker en tursekk jeg fikk av jobben en eller annen gang. Den har mesh ( netting) i ryggen og selve sekken ligger ikke inntil ryggen. I tillegg er den liten (nok) og smal.

En trenger ikke så fancy sekk til PC og en liten niste, men å unngå klam og svett rygg er ett must for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg hadde BBB-sekken på bildet tidligere. Den funket fint.

Da den røyk, kjøpte jeg en Silva 360 Orbit. Bruker den gjennom hele året, og den er vanntett selv i øs-pøs. Sitter godt på ryggen, og får plass til både jobb-PC og sko+klær når jeg må frakte det fram og tilbake.

 

 

360-orbit-18l-black_37747_main-front.jpg

Endret av simson
lagt til bilde
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan sykkel bruker du til pendling?

Min erfaring er at Evoc sitt brede magebelte + ryggbeskytter ikke er så altfor behagelig om du har bukkestyre. I hvertfall med komboen min mage, rygg og sittestilling. Magebeltet merker man relativt kjapt, men gnag midt på ryggen pga litt stivere sekk tar det lengre turer å erfare. Jeg har også erfart at om man napper ut ryggskinna så blir sekkene for lefsete så verdt å sjekke ut om du får muligheten til å prøve fler kandidater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakachka skrev (7 timer siden):

Hvordan sykkel bruker du til pendling?

Min erfaring er at Evoc sitt brede magebelte + ryggbeskytter ikke er så altfor behagelig om du har bukkestyre.

Bruker grusracer. Noskå «agressiv» sittestilling. 
 

Godt poeng ang magebelte. 

SantaCruz Megatower CC - SantaCruz Stigmata CX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

simson skrev (8 timer siden):

Jeg hadde BBB-sekken på bildet tidligere. Den funket fint.

Da den røyk, kjøpte jeg en Silva 360 Orbit. Bruker den gjennom hele året, og den er vanntett selv i øs-pøs. Sitter godt på ryggen, og får plass til både jobb-PC og sko+klær når jeg må frakte det fram og tilbake.

 

 

360-orbit-18l-black_37747_main-front.jpg

Kan få god for denne. Skrev test av den, og selv om den ikke er den mest komfortable, så er den bombesikker. Godt polstret og holder alt tørt gjennom den kraftigste stormen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig fan av chrome sine sekker som jeg har brukt til pendling i mange år. Ikke sekken jeg skulle valgt til løping(har en black diamond før løping til jobb) men sliter med at finne noe bedre til pendling på sykkel (har vært igjennom de fleste innen og er alltid noe som gir opp etter en stund men ikke på chrome sine). Har aldri følt behov før magebelte gitt det er en sekk lagt før sykling. Ser de nå kjører tilbud på den jeg har hatt i mange år, barrage cargo (https://chromeindustries.com/products/barrage-cargo-backpack). Ikke billigest men fantastisk kvalitet og har livstids garanti…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...