Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • mralfred endret tittelen til SRAM Red 2024

Har også vært fan av Shimano i mange år, men min neste racer skal definitivt ha AXS. Stihesten er AXSifisert og det er jo bare suverent. 

Big Blue må gjøre radikale grep for å være med i dansen. Punkt 1 er å kvitte seg med alle kabler og eksterne batteri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har SRAM Red etap 11 delt på Tarmac Sl7 og er kjempefornøyd. Kunne gjerne tenkt meg integrert batteri, men ikke noe problem å lade/ samt ar batteriene går på terrrngsyklene som har AXS. Så fornøyd at jeg kjøpte maken gruppe for å bygge en ny sykkel til kona som pr i dag har Di2 med kabler. 
Den dagen gruppa mi tar kvelden kjøper jeg den nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

runermm skrev (10 timer siden):

Har også vært fan av Shimano i mange år, men min neste racer skal definitivt ha AXS. Stihesten er AXSifisert og det er jo bare suverent. 

Big Blue må gjøre radikale grep for å være med i dansen. Punkt 1 er å kvitte seg med alle kabler og eksterne batteri. 

At man må lade girbatteriet i sykkelen er jo også en lite brukervennlig løsning. Ikke alle har stikkontakt i sykkelboden, eller mulighet til å ta med sykkelen inn i leiligheten for å lade. 
AXS-muligheten til å bytte batteri mellom bak- og frontgir når man nærmer seg tomt i bakgiret er en veldig brukervennlig løsning som gjør det å gå tom for batteri på tur til et ikke-problem. 
For oss med ganske store hender har nye Force også god hendelfasong, selv om gummien er noe tjukk i overgangen til styret. 

  • Like 1

Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei

Sykkeltilpasser hos sFit_Helse

Grunnlegger av Terrengsykkelrittet

For tiden i utdanningspermisjon.
Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

runermm skrev (10 timer siden):

Har også vært fan av Shimano i mange år, men min neste racer skal definitivt ha AXS. Stihesten er AXSifisert og det er jo bare suverent. 

Big Blue må gjøre radikale grep for å være med i dansen. Punkt 1 er å kvitte seg med alle kabler og eksterne batteri. 

De er nok på gang: https://www.bikeradar.com/news/shimano-patent-wireless-13-speed-di2-electronic-groupset

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde håpet på enda flere gram kuttet, og litt mindre krom på kalippere og krankdrev.

Kompatibilitet er som vanlig et kjempeplass, og nye deler kan fritt blandes med gamle AXS-deler.

Svært fristende å bytte hendler og bremser på min nåværende RED AXS-gruppe. Vil da spare nesten 100 gram, og forbedre det eneste jeg ikke er 100 % fornøyd med i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

perolavmk skrev (14 minutter siden):

Frister litt å bytte hendler. Hvis de nå har klart å lage et fungerende fremgir så er jo det også topp, men får ikke inntrykk av det ut i fra reklameartikkelen i Gran Fondo. 

Fremgiret på Force AXS er vesentlig bedre i gen 2 enn i gen 1. 

Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei

Sykkeltilpasser hos sFit_Helse

Grunnlegger av Terrengsykkelrittet

For tiden i utdanningspermisjon.
Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står under spesifikasjoner at følgende er inkludert til kr 8759:

Tar jeg feil her?

 

  • Inkludert: SRAM Red AXS E1 Frambrems/venstre skifter, 950 mm slange, Red Kalipper / SRAM Red AXS E1 Bakbrems/Høyre skifter, 1800 mm slange, Red Kalipper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
Berget skrev (4 timer siden):

Det står under spesifikasjoner at følgende er inkludert til kr 8759:

Tar jeg feil her?

 

  • Inkludert: SRAM Red AXS E1 Frambrems/venstre skifter, 950 mm slange, Red Kalipper / SRAM Red AXS E1 Bakbrems/Høyre skifter, 1800 mm slange, Red Kalipper

Er dette kanskje for forrige generasjon?

Endret av SykkelØyvind

Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei

Sykkeltilpasser hos sFit_Helse

Grunnlegger av Terrengsykkelrittet

For tiden i utdanningspermisjon.
Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...