Gå til innhold

MTB World Championship 23


Gew88

Anbefalte innlegg

Må si jeg syns idèen om et samlet VM er skikkelig kult. 
Både landevei og terreng på samme sted og tid, men at maraton og rundbane er samlet er også kult. 

Kikka på løypa, og den ser ganske kul ut, men utifra videoen er det en del hindringer som er laget, og jeg vil tro at de fleste i toppen vil håndtere en del ganske greit og omtrent likt. Var ikke mye røtter og knot i den fremstillingen. Det snakkes om en lang og seig motbakke, så blir spennende å se om den skiller en del. 

Spent på de norske gutta og. Topp 10 er vel kanskje å be om mye, men om en av de har dagen hadde en topp 20 vært veldig gøy da. Toppnivået er der. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HansK skrev (36 minutter siden):

ja, GCN+ sender jo hele sulamitten ser jeg nå. konge!

 

Det er vel dessverre bare internasjonalt. TV 2 har rettighetene eksklusivt i Norge. Men de sender MTB-rittene på både TV 2 Play og TV 2 Sport 2.

  • Thanks 1

Journalist i Landevei og Terrengsykkel.

@knut_lone på Instagram og Twitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen med god oversikt giddet å lage oversikt over konkurranser og tidspunkt slik at en som hverken har god oversikt eller gidder å google det kan få det servert på fat ? tipper det en andre latinger som meg også. inkl både rundbane og maraton.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke sett Pidcock-situasjonen skikkelig - er det noen som har funnet noen gode klipp som viser hvor alvorlig takling vi snakker om? Kommisærene tok ikke fra han bronsen så da var det kanskje ikke all verdens?

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

andersar skrev (1 time siden):

Jeg fikk ikke sett Pidcock-situasjonen skikkelig - er det noen som har funnet noen gode klipp som viser hvor alvorlig takling vi snakker om? Kommisærene tok ikke fra han bronsen så da var det kanskje ikke all verdens?

https://www.terrengsykkel.no/sykkelritt/vm/han-er-en-superstjerne-men-det-gir-ham-ikke-retten-til-a-kjore-inn-i-meg

 

Pidcock syklet aggressivt, men synes ikke det så ufint ut. Det så ut som om Pidcock var forbi allerede før svingen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var på kanten. Så at Pidcock hadde mye større fart inn mot svingen så trodde begge skulle gå ned. Skjønner at Schwarzbauer er irritert, men er innerst inne nok mest irritert på seg selv. Når han åpner opp innsiden så vet man at det der kan skje. Litt samme som det var mellom Nino og Fluckiger på en world cup. På kanten, men innenfor når det er plast på innsiden.

Alt i alt kult syklet av Pidcock. 

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schwarzbauer sa vel dette i kampens hete så det får være ok. Alle som driver med racing vet at du ikke kan ta comfy-linjer som gir åpning på innsiden. Spesielt ikke i siste sving...

Er det bare meg eller bør XCC legges ned? Dritkjedelige løyper. Jeg ser at det er en fin greie på world Cup helger for å sette startposisjon til XCO, men eget vm er jo litt i overkant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer bråk i terrengleiren. 
Nino med langt innlegg på Facebook der han kritiserer UCI for å endre og tøye på regler, finne smutthull for å endre startposisjoner. Står jo ikke hva det gjelder konkret, men lett å tenke seg at det kan gjelde MvdP, Pidcock og Sagan. 
 

Noen med oversikt over startliste og hvor i rekken disse gutta starter? 
 

Det er vel ikke XCC som bestemmer startposisjon i VM, selv om det hadde vært kult med norske øyne. 
Syns de kjørte sterkt alle tre, selv om hammeren kom for Knut Røhme siste to rundene der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gew88 skrev (15 minutter siden):

Litt mer bråk i terrengleiren. 
Nino med langt innlegg på Facebook der han kritiserer UCI for å endre og tøye på regler, finne smutthull for å endre startposisjoner. Står jo ikke hva det gjelder konkret, men lett å tenke seg at det kan gjelde MvdP, Pidcock og Sagan. 
 

Noen med oversikt over startliste og hvor i rekken disse gutta starter? 
 

Det er vel ikke XCC som bestemmer startposisjon i VM, selv om det hadde vært kult med norske øyne. 
Syns de kjørte sterkt alle tre, selv om hammeren kom for Knut Røhme siste to rundene der. 

Jeg skjønner egentlig Nino, og synes det er fint at mtb gjengen faktisk tørr å si ifra. Greia er at i VM starter man etter UCI ranking. Da verken MVDP eller Sagan har noen poeng skulle de ha stått blant de siste på start. Pidcock skulle stått rundt linje 5-6 da han har poeng. Og de 2 andre helt sist. Så starter problemene. Det er vist en regel at topp 10 utøvere fra en annen disiplin kan starte 33-40 i World cup. Noe som egentlig er en bra regel. Den gjelder ikke for VM, men pytt pytt. Sånn sett er da MVDP inne. Problemet dere er da at MVDP blir flyttet foran Pidcock som faktisk sykler litt XCO og er olympisk mester. De endrer da til topp 20 i landeveisranking slik at også Pidcock er innenfor. Så kommer det store spørsmålet med Sagan, har egentlig ikke funnet ut hvorfor han står sammen med de andre gutta da han er ranket 311. Så han får da stå foran feks Sam Gaze som vant XCC for 2 dager siden bare fordi han heter Sagan. Om ikke det er nok så har UCI "glemt" å flytte frem en CX syklist i U23 damer som er topp 10 i CX. Så det er som det ofte er med UCI, kaos.

Dette gjør også sitt med tanke på OL uttak så særlig i saken med Sagan blir det veldig uretferdig for mange. For oss som skal se så er det jo fint at Pidcock og MVDP står langt frem, men UCI burde ha håndtert dette mye bedre og ikke minst tidligere da det har vært snakk om at de skal sykle dette lenge.

  • Like 5
  • Thanks 1

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde visst tv2play basis fra før, kunne oppgradere til sport for 100kr. Kan se i opptak. Da holder jeg meg unna alt av medier og ser det i opptak i natt. Vurderte å gjemme meg bort for å se det på Øyafestivalen. Men det blir styr, så da er planen klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plankepetter skrev (32 minutter siden):

Svt1 sender i hvertfall damerittet nå

Det ser ikke ut som om de sender XC for herrene, men Trial damer fra 1425. Er det noen andre som har funnet kanaler som sender XC herrer?

 

Edit: Nå sa de akkurat på SVT1 at de er tilbake 1625 med herrenes ritt.

Endret av Joje
Tilleggsinfo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...