Gå til innhold

Wattmåler SRAM


Anbefalte innlegg

Du har noen muligheter her:

 

https://powermetercity.com/faq/i-have-a-sram-mtb-crankset-what-power-meter-can-i-use/

 

Det som er snodig er at ikke Quarq som er SRAM selskap ikke lager spindel med innfesting man kan feste på 3 hullsfeste, kun 8 hulls. Hvis du har den nye GX transmission kranken så er det enklere.

  • Thanks 1

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Henrik skrev (På 9.8.2023 den 12.36):

Noen som har noe erfaring med Factory Install av 4iiii på kranken og hele prosessen rundt å sende inn etc.

Jeg sitter i samme båt som trådstarter og lurer litt på det som et alternativ.

Jeg har gjort det for noen år siden direkte med 4iii. Fungerte utmerket og var veldig smooth

  • Thanks 1

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olechr skrev (På 5.8.2023 den 8.36):

 er at ikke Quarq som er SRAM selskap ikke lager spindel med innfesting man kan feste på 3 hullsfeste, kun 8 hulls.

Det er fordi de ikke føler at det er solid nok innfestning for å få riktig avlesning rundt hele kranken. 

 

Ha selv fin erfaring med Sigeyi AXO på mine sykler. Billig og passer 3-bolt. Har 104-mm 4-hull for eeWings og 110mm 5-hull på blandevei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baronKanon skrev (6 timer siden):

Det er fordi de ikke føler at det er solid nok innfestning for å få riktig avlesning rundt hele kranken. 

 

Ha selv fin erfaring med Sigeyi AXO på mine sykler. Billig og passer 3-bolt. Har 104-mm 4-hull for eeWings og 110mm 5-hull på blandevei. 

Jepp det er sikkert grunnen, men da synes jeg det er rart at de selger krankene med 3 hulls 🙂 De hadde solgt flere wattmålere hvis det hadde vært kompatibelt. På landevei er det smooth sånn sett.

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baronKanon skrev (6 timer siden):

Det er fordi de ikke føler at det er solid nok innfestning for å få riktig avlesning rundt hele kranken. 

 

Ha selv fin erfaring med Sigeyi AXO på mine sykler. Billig og passer 3-bolt. Har 104-mm 4-hull for eeWings og 110mm 5-hull på blandevei. 

Hvor handler du disse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

arabben skrev (18 timer siden):

Hvor handler du disse? 

Handlet én på Aliexpress, og én fra Veloclub.dk. Sistnevnte sender ikke ut av EU, men har svigers i Sverige. 😉

 

Olechr skrev (19 timer siden):

Jepp det er sikkert grunnen, men da synes jeg det er rart at de selger krankene med 3 hulls 🙂 De hadde solgt flere wattmålere hvis det hadde vært kompatibelt. På landevei er det smooth sånn sett.

De er på vei over nå. Alle Transmission-krankene er vel 8-bolt.

 

Og basert på egen erfaring, er det ikke like nyttig med kraftmåler på sti. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baronKanon skrev (6 timer siden):

Handlet én på Aliexpress, og én fra Veloclub.dk. Sistnevnte sender ikke ut av EU, men har svigers i Sverige. 😉

 

De er på vei over nå. Alle Transmission-krankene er vel 8-bolt.

 

Og basert på egen erfaring, er det ikke like nyttig med kraftmåler på sti. 

Enig at det ikke gir like mening på sti. Mest gøy å se etter økta. 😄 

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olechr skrev (13 timer siden):

Enig at det ikke gir like mening på sti. Mest gøy å se etter økta. 😄 

er jo ikke det, for det føkker med beregnet form i Garmin connect. Sykler landevei til og fra jobb, og får bra beregning, og så en eller to stiturer og BAM, rett nedover med lavere FTP og lavere "VO2 Max"-beregning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baronKanon skrev (2 minutter siden):

er jo ikke det, for det føkker med beregnet form i Garmin connect. Sykler landevei til og fra jobb, og får bra beregning, og så en eller to stiturer og BAM, rett nedover med lavere FTP og lavere "VO2 Max"-beregning.

Er det da wattmålerne dine som viser forskjellig? 
Jeg får gjerne høyere formtall etter terrengturer med wattmåler grunnet høyere normalisert watt osv. 
Jeg synes også wattmåler er topp på stisykkel da det gjør bakkeintervaller veldig mye mer spennende og effektive. Man kan sykle opp grus eller asfalt på planlagt og forutsigbar watt og så kjøre teknisk utfor ned igjen for maks utbytte også teknisk. 
Uten wattmåler på terrengsykkelen er det vanskelig å sykle i riktig tempo opp bakken og man kan fort bli for ivrig for å sette en god tid, matche tid fra grussykkelen osv. 
 

  • Like 1

Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei

Sykkeltilpasser hos sFit_Helse

Grunnlegger av Terrengsykkelrittet

For tiden i utdanningspermisjon.
Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måler effekt med et par Garmin XC200-pedaler, og bytter litt mellom Exploroen, og diverse stisykler, en sjelden gang,  og veksler mellom Epix Pro og Edge 1040, og merker intet fjas med beregning av FTP/VO2, og andre ting.  Siden jeg har arsenal med kranklengder; 165, 170, 172,5 og 175mm, blir det litt dill med å glemme å oppdatere lengden på krankarmene før jeg sykler, men det ser ikke ut som det har merkbar innvirkning på de helseparametrene som Garmin grubler fram.

 

Endret av ØysteinS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Henrik skrev (9 minutter siden):

Noen erfaring med om man kan kjøre 30t? Leser at det skal gå om ringen har noen mm materiale ved bolt hullene som lager plass for kjede.

Alle 30T-ringer går noen mm ut fra innfestningen, da kjedet vil subbe i spider uansett. Har ikke behov for så liten ring, så har ikke vurdert det.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...