GÃ¥ til innhold

Hva har du i pendlersekken?


Anbefalte innlegg

Om morgenen er det greit at ting skjer effektivt. Rutine = lettvint. Har derfor tenkt å lage en oppskrift for å gjøre det så likt som mulig.

  • Elektronikk og smÃ¥ting: Klær eller oppakning bør ha en vanntett og lett tilgjengelig lomme for adgangskort, husnøkler og mobiltelefon. PC og lader mÃ¥ alltid være med. USB-C kabel for nødlading av mobiltelefon kan være greit (hvis ikke PC-laderen er USB-C da).
  • Mat og drikke: Trenger jeg heldigvis ikke tenke pÃ¥, det er bare 10 km hver vei og vi har gratis kaffe og rimelig frokost pÃ¥ jobben.
  • Vær og vind: Om ikke egen sykkeljakke, bør jeg iallfall ha en regnjakke/allværsjakke, og gjerne regnbukse for de aller verste dagene.
  • Skobytte (ligger pÃ¥ jobb), tørker evt. vÃ¥te sykkelsko pÃ¥ jobb.
  • Briller med klart glass er et must, hjelm er ogsÃ¥ kjekt Ã¥ ha i tilfelle man blir litt ivrig i et kryss.
  • Et par handleposer i tilfelle

Skift er største logistiske utfordringen for meg. Bør ha 1 komplett antrekk (tørt) å skifte til. Antiperisperant eller deodorant.

Ting å brenne seg på:
- glemt underbukse
- glemt sokker
- glemt sko
- glemt bukse
osv.
Noen har et par ekstra sett med klær liggende på jobben, hvor mange har du?

Ønskeliste:
- Hodetelefoner til podkast. Men vet det er kontroversielt i trafikken. Kanskje ikke det lureste for å unngå å bli påkjørt. (Ser for meg liggende i et kryss med radioresepsjonen på øret)


I tillegg, hvis man ikke har parkering innendørs, trenger man kanskje sykkellås. Men det kompliserer ting en del ting: man bør da også ta med sykkellys, sidevesker, sete, speedometer/motorstyring, batteri - kort sagt alt som er løst eller kan løsnes. Og husk å lase alle hjul og rammen.. Er det rart folk tar bilen i stedet?

 

Blir fort mye stæsj

The case for using a backpack for cycling commuting – Craft Cadence

https://craftcadence.com/blogs/backpacks/waterproof-backpack-for-cycling-guide

- Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

York skrev (5 minutter siden):

Noen har et par ekstra sett med klær liggende på jobben, hvor mange har du?

På jobb har jeg en toalettmappe med deo, shampo osv., samt håndkle, en lo-rulle for kattehår på klærne og noen ekstra boksere/sokker samt en t-skjorte i tilfelle jeg skulle glemme noe en dag. Ofte har jeg også en bukse liggende på jobb.

Så jeg tar med skift hver dag, men kan glemme et eller annet og det går likevel fint. Så skift+laptop er stort sett det jeg må huske å pakke i sekken.
Ellers er morgenrutinen bare å kle på seg, og så tar jeg med meg batteri til lykt (på vinteren), hjelm+briller+gopro ut døra.

I sekken har jeg forøvrig et refleks-overtrekk. Det er stort sett på om vinteren, mens om sommeren tar jeg det på ved mye regn. Er det veldig mye regn er det mulig jeg pakker klær inn i en plastpose også (og om ikke kommer det ekstra skiftet i skapet på jobb godt med).

Sykkelaktivist! Nåværende prosjekt: Få Nordmarka og andre grusveier inn i Street View | Twitter/X | YouTube | BlueSky | Insta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en sideveske:

  • PC
  • Lader PC
  • Lader mobil
  • Headset
  • Skjorte

Jeg kikker på værmeldingen og ser om jeg trenger å ha med jakke eller regntøy.

På jobb har jeg et par sko, og bytter bare kjapt fra ulltrøye til skjorte på handicap-WC.

Om jeg skal handle noe på veien hjem tar jeg med meg en (tom) sykkelveske nr2.

Arbeidsgiver har et ekstremt bra opplegg for de som trenger det til pendlingen sin (inkl håndkle-service), men jeg liker å gjøre det enkelt. Det er 7,3km flatt/nedover til jobb så ikke noe poeng for meg å dusje på jobb osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sekk med 5 boksere, 5 par sokker og 5 tskjorter, samt håndkle og olabukse på mandag. Var skeptisk til sekk på racer i starten, men er finfint det.

Så er det sekkefritt resten av uka. Har mat og pc på jobb og olabukse kan fint brukes i 5 dager. Har også arb.klær om jeg skal jobbe med noe møkkete. Kjører bil/mc i ny og ne også, så kan det hende jeg etterfyller garderoben litt, slik at jeg slipper sekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dress, skjorte, briller og klokke i en egen tote bag i sykkelveska i tillegg til laptop hodetelefoner og mus.

Ekstra undertøy, og sokker ligger på jobb i tilfelle jeg blir våt. Sko og belte er der også ettersom det ikke skiftes ut hver dag.

Sykler rolig til jobb (ca 7 km) og blir svett på vei hjem. Det verste er å få en annen syklist i hekken i bakken opp til Dyvekes bro, da er det vanskelig å ikke dra på litt og bli småsvett før jobb... 

Endret av Garpen
Sko og belte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mange år med litt for mye styr har jeg nå ordnet meg slik at jeg har pc'er, klær og håndklær de to ulike stedene jeg jobber, og det eneste jeg i utgangspunktet må ha med er adgangskort og mobil. Noen dager skifter jeg da ut klær, men stort sett sykler jeg uten sekk på ryggen eller vesker på sykkelen. Det er befriende og sparer mye tid om morgenen. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pÃ¥ siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...