Gå til innhold

Hanekamp / Rypejakta - NM Maraton 10. september


Gew88

Anbefalte innlegg

Reklamerer litt for rittet og stiene i hjemskauen min. 
Om du ikke har meldt deg på, så gjør det og du får ei knallartig løype med raske flytstier, en spesielt fet nedkjøring, og noen seige klatringer som skiller klinten fra hveten. 
Mest sannsynlig er formen bra etter en lang sesong, og med ritt i august og kanskje Birken i beina kommer man ut med godformen som man tar med til MIF-Hytta i Mjøndalen. 

Meld deg på i tur og få 41km morro. Evt master og få 70km og en tur ned til Portåsen en ekstra gang. 

https://signup.eqtiming.com/paamelding/nm-terreng-maraton-hanekamp-rypejakta-2023/g295.37068?event=eikerck 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er påmeldt og gleder meg til NM master💪🏻. Sesongens siste ritt, så bare å gnu på💪🏻👍🏻. Har trua på god form og en kul løype🙂.
Etter rittet bærer det videre til Oslo for Helloween konsert🤘🏻. Steike så kul dag dette kommer til å bli. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg kjenner arrangør og er fra området rittet arrangeres(men bor ikke der selv lenger), så kan jeg oppdatere litt. Virker som om deler av stiene er overraskende tørre selv etter mye regn. Vil nok være varierende, men om det ikke kommer for mye nedbør de neste 10 dagene kan det hende det blir en veldig fin dag med endelig noen raske litt tørre stier. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12-delt med 10-52 kassett så funker nok både 34 drev glimrende, men jeg har syklet rittet og de bratteste bakkene på trening en del ganger tidligere med både 11-delt og både 32 og 34 drev med 42 på letteste bak og det har gått det fint og, så mtp girkalkulator så er vel 36 drev og 52 bak hakket lettere (eller omtrent likt) som 32 - 42, så har man på 36 drev MÅ man ikke bytte. Jeg har 36 drev på og tror ikke jeg stresser med å bytte selv om antagelig 34 er mer ideelt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plankepetter skrev (10 timer siden):

Ville ikke hatt noe mer enn 34, kanskje heller 32

som sagt.. det kommer mest an på hva letteste utveksling er. Jeg har kommet meg greit opp fra Portåsen og opp i skauen igjen på 11-delt med 34 drev og 42 på kassetten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt usikker på den.. Jeg har selv brukt rett over 2 timer på 42km-runden før. De beste ikke-elite bruker vel +- 1.45, på 42km.. Da er det 29km til. Så man er nok nære 3 timer på de beste, kanskje litt over og Tipper mange nærmer seg 4 og noen over det. 
Jeg vurderer frem og tilbake om jeg skal  sykle 71 eller 42 (tur). Etterdønningene av bihulebetennelse for 2 mnd siden slipper ikke taket helt, og en uke med antiobiotika nå ser ikke ut til å ha hjulpet så usikker på om det er noe poeng å gå på en nær 4 timer på ritt for meg nå. Kan fint trene og formen er grei, så ønsker å sykle, spesielt ved fint vær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gew88 skrev (22 timer siden):

som sagt.. det kommer mest an på hva letteste utveksling er. Jeg har kommet meg greit opp fra Portåsen og opp i skauen igjen på 11-delt med 34 drev og 42 på kassetten. 

Ser jeg er litt lokal i svarene her. Portåsen er laveste punkt i løypa etter 17-18km (+ ca 45-46 i master), og starten på den bratteste og lengste stigningen. 
34t blir bra det Øistein. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til @Otoen. Jeg må også avlyse min deltagelse. 
Søndagen etter birken var jeg på en gjørmete tur til Snørvillen og fikk nok i meg noe fra sau, som ikke er fårikål. 
Jeg var uggen et par dager, men det tok helt livet av restitusjonen min og jeg er fortsatt nattsvett og har stinne bein.  

Så det bli avslutning på Kalas Cup lørdag og ikke Hanekamp søndag. Blir jeg skikkelig spretten av å skrive dette kan det hende jeg tar turutgaven, men da skal noe skje fort altså. 

LarsB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk @LarsB👍🏻. Krysser fingra her altså, for virkelig noe jeg har lyst til.. men, må selvsagt være frisk. Når det nå slo ut på test også, så er jo corona noe mer skummelt enn vanlig forkjølelse med tanke på evnt ettervirkning og trøbbel. Kjipt når jeg føler at formen har vært bra, og at kroppen er i rute. Blir jeg bra nok til deltakelse så hadde det jo også vært kjekt å få ett par sykkeløkter dagene før, for å se at ting funker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke syklet der nå, men sist jeg var med så var Aspen 2,4 ett bra valg.

Blir ikke noe på meg. Ikke egnet sykkel og det aller viktigste samling med klubben for mini på Trysil. 

 

Lykke til dere som skal, morsomme løyper.

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter litt på gjerdet og dingler med beina. Har lyst til å delta, men usikker på om det blir NM master 50+ eller turritt på samme distanse. Føler ikke at jeg har noe særlig å stille opp med i et mesterskap for øyeblikket. Det går ikke såååå fort på sti for øyeblikket siden fokus mest har vært på gravel. Mens jeg tenker, så står i det minste sykkelen klar med Rekon Race 2.40 og nyservet dempegaffel.

"Makollig Jezfahted and Levdaroum Debahzted, please come to the information desk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hen9ng skrev (2 timer siden):

Dekkanbefalinger mottas!

Her funker mye, men jeg veit ikke nøyaktig hvor tørt det er på stiene i  hele traseen akkurat nå, men tror det med ganske varmt vær og 0mm nedbør frem til søndag gjør det helt knall. 
RaceKing, RacingRalp/Ray, Ikon, Rekon race, Aspen, Vittoria Mezcal, Specialized Renegade/Fast Trak. Alt dette funker gull. Det er noen skikkelig bratte kneiker, men det handler like mye om linjevalg og litt flaks med grep enn hvilket dekk som passer. 
Jeg har på Thunderburt bak etter Birken, og tar neppe bryet med å bytte når det ikke er meldt nedbør denne uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innser nå at jeg dessverre ikke får deltatt på sesongens hovedmål🙁. Covid’n slipper ikke taket, og helsa må gå foran. Veldig synd da dette var årets mål. Men, får satse på deltakelse her neste år👍🏻. Nå fortsetter en rolig periode for å bli helt frisk, så satser jeg på en god høstsesong💪🏻. Har en god plan💪🏻😉
 

lykke til med NM folkens! Kjør hardt💪🏻👍🏻

  • Sad 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førerapport: Nærmer seg knusktørr løype, med unntak av et par tre våte områder på 5-10m, sånne områder som aldri tørker. 
Tror dette blir knall. 
 

kjett at du blei sjuk Øistein. Men god bedring og så sees vi på terningen neste år 😉 og kanskje i valdres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gew88 skrev (51 minutter siden):

Førerapport: Nærmer seg knusktørr løype, med unntak av et par tre våte områder på 5-10m, sånne områder som aldri tørker. 
Tror dette blir knall. 
 

kjett at du blei sjuk Øistein. Men god bedring og så sees vi på terningen neste år 😉 og kanskje i valdres

Takk takk👍🏻. Vi treffes på ritt neste år vettu🙂. Blir ikke Valdres på meg neste år, syns fortsatt det hele blir for dyrt samt at nå har jeg fullført🤪. Litt smålysten på Trans Østerdalen igjen, så hadde vært moro om flere joiner der👍🏻. Hanekamp neste år håper jeg jo også på, så får vi se hva slags tid jeg får til ritt. Terningen selvsagt🙂. Lyst til flere ritt enn i år, men veit jo at det ønske fort faller i ruiner når man er en familiefar med fire barn🤔

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...