Jump to content

Wattpedaler

Recommended Posts

Hva er beste valg med tanke på wattpedaler til SPD og grævvelsykkel? Brukes på grus nå i høst, men også pendling gjennom vinteren.

Jeg har Favero Assioma til landeveien, og jeg vet disse kan konverteres til SPD (men Xpedo M-Force 8 er kanskje litt dyre og vanskelig å få tak i her på berget?). Et annet alternativ er Garmin Rally XC100. Er det da ellers noen andre å vurdere?

Noen med erfaringer?

Edited by Maggan

• Maggan changed the title to Wattpedaler

Er i samme båt, men for tosidet måling. Har lest litt om Favero Assioma Duo-Shi som passer til ulike SPD-pedaler fra Shimano. Litt blandede erfaringer på nett hvor noen sier de passer XT, men ikke XTR. Andre melder om at de kun passer PD-M520 og ikke XT. Det høres ut som et godt kompromiss for meg å gå for Duo-Shi og PD-M520 (~6 500,-) (dersom XT ikke passer) framfor å betale for Garmin Rally XC200 (~11 000,-). 

• 2 weeks later...

Kun fått testet på to turer så langt. Følelsen og opplevelsen er at den måler likt som før jeg skiftet padelkropp, men har ikke fått verifisert eller testet dette opp mot annen wattmåler. 

Kanskje kan jeg få testet opp mot 4iiii Precision 3 krankarm eller Elite Suito på et tidspunkt.

• Like 1