Maggan Posted September 8 Share Posted September 8 (edited) Hva er beste valg med tanke på wattpedaler til SPD og grævvelsykkel? Brukes på grus nå i høst, men også pendling gjennom vinteren. Jeg har Favero Assioma til landeveien, og jeg vet disse kan konverteres til SPD (men Xpedo M-Force 8 er kanskje litt dyre og vanskelig å få tak i her på berget?). Et annet alternativ er Garmin Rally XC100. Er det da ellers noen andre å vurdere? Noen med erfaringer? Edited September 8 by Maggan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
olve Posted September 8 Share Posted September 8 Er i samme båt, men for tosidet måling. Har lest litt om Favero Assioma Duo-Shi som passer til ulike SPD-pedaler fra Shimano. Litt blandede erfaringer på nett hvor noen sier de passer XT, men ikke XTR. Andre melder om at de kun passer PD-M520 og ikke XT. Det høres ut som et godt kompromiss for meg å gå for Duo-Shi og PD-M520 (~6 500,-) (dersom XT ikke passer) framfor å betale for Garmin Rally XC200 (~11 000,-). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maggan Posted September 8 Author Share Posted September 8 Jeg ser nå at Duo-Shi også er et alternativ, ja. Jeg trodde den kun var for SPD-SL. Det åpner muligheten for andre pedal-valg enn Xpedo, selv om jeg i utgangspunktet ikke trenger tosidet måling. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maggan Posted September 20 Author Share Posted September 20 Jeg endte opp med disse, etter å ha lest her at mine Assioma Uno kan konverteres til SPD med Bontrager comp-pedaler. Og så har jeg bestilt 4iiii Precision 3 Ultegra krankarm til landeveissykkelen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maggan Posted September 22 Author Share Posted September 22 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaknudsen Posted September 24 Share Posted September 24 Funker bra, antar jeg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maggan Posted September 25 Author Share Posted September 25 Kun fått testet på to turer så langt. Følelsen og opplevelsen er at den måler likt som før jeg skiftet padelkropp, men har ikke fått verifisert eller testet dette opp mot annen wattmåler. Kanskje kan jeg få testet opp mot 4iiii Precision 3 krankarm eller Elite Suito på et tidspunkt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts