Lømo Posted September 9, 2023 Share Posted September 9, 2023 Vurdere å bytte styre på Canyon Grizl til et som har litt flare , noen som har tips til hvilke og evnt fordeler og ulemper med dette , ser for meg at det er positivt for hendene å få vinklet hendlene litt også har sett litt på ZIPP Service Course SL-70 XPLR Styre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skoje Posted September 9, 2023 Share Posted September 9, 2023 Jeg har ZIPP Service Course SL-70 XPLR. Liker det veldig godt! Byttet ut det originale styret som stod på en Diverge med Zipp-styret. Passe med flare etter min smak, og svært behagelig å ligge i bukken. I tillegg er prisen ganske så bra! Jeg har et strøkent i 44cm til salgs da jeg sykler med 42cm nå. Har vurdert å gå ned til 40cm óg.. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baroudeur Posted September 9, 2023 Share Posted September 9, 2023 Jeg bruker også dette på grusraceren. 42cm bredde som oppleves litt for bredt når jeg bruker 38cm på landeveien, men ikke så bredt at jeg må bytte. 1 Quote Vive le forum! Link to comment Share on other sites More sharing options...
rosandholm Posted September 9, 2023 Share Posted September 9, 2023 Har også Zipp Service Course på gravelraceren i 42cm. Meget fornøyd med det. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baroudeur Posted September 9, 2023 Share Posted September 9, 2023 ZIPP Sykkelorg SL-70 XPLR. Join the cult. 1 Quote Vive le forum! Link to comment Share on other sites More sharing options...
geiranders Posted September 9, 2023 Share Posted September 9, 2023 Kl 18:54 – Setter meg ned med en kopp kaffe og Sykkel.org og mangler ellers intet. kl 18:56 – Føler en voldsom dragning mot øyeblikkelig kjøp av ZIPP Service Course SL-70 XPLR Forumet, ass. For et opplegg! 3 5 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BZE Posted September 9, 2023 Share Posted September 9, 2023 (edited) Skal du ha flare anbefaler jeg et hvor hendlene ikke påvirkes overdrevent. Trives selv godt med https://www.enve.com/product/ses-ar-road-handlebar/ på Grizl. Edited September 9, 2023 by BZE Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Even Posted September 9, 2023 Share Posted September 9, 2023 Har PRO Discover Carbon styre. Finnes i flere flair-varianter. Veldig fornøyd! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gullars Posted September 10, 2023 Share Posted September 10, 2023 Har Pro Discover med 12 grader flare i alu og 40cm. Bytta fra Bontrager original 42cm på en Domane. Utrolig fornøyd både med bredde og flare, men heller ikke feil at styret har kortere reach og litt mindre dropp enn original. Quote Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skoje Posted September 11, 2023 Share Posted September 11, 2023 geiranders skrev (På 9.9.2023 den 18.57): Kl 18:54 – Setter meg ned med en kopp kaffe og Sykkel.org og mangler ellers intet. kl 18:56 – Føler en voldsom dragning mot øyeblikkelig kjøp av ZIPP Service Course SL-70 XPLR Nå lurer jeg fælt på om det endte med kjøp eller om det gikk over? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geiranders Posted September 11, 2023 Share Posted September 11, 2023 Skoje skrev (2 timer siden): Nå lurer jeg fælt på om det endte med kjøp eller om det gikk over? Det gikk over. Endte i dag med å kjøpe en lykt fra en annen tråd, så styret får vente. Dyrt å være lettpåvirkelig. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ranie Posted September 21, 2023 Share Posted September 21, 2023 Eg er i zippegjengen, eg også. 42 cm bredde på meg. Det er fleire ting med styret som eg liker: At bukken er, når ein ser styret ovanfor, med "utsving" kontra ei rein skråvinkling (flare) utover. Det gjer at ein får ei meir vertikal utforming rundt hendlane. Utsvinget gjer at ein ender opp med same effektiv bredde som andre grusstyrer med ordinær "flare" eller vinkling utover. Sjå på Salsa Cowchipper og Zipp Service Course xplr sett forfra. Kort reach Grunn bukk Bakoverbøy og litt oval i den øvre delen Elles så syns eg Ritchey sine styrer virker interessante med bio-bend. Til dømes Venturemax. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sveinung1 Posted September 29, 2023 Share Posted September 29, 2023 Gullars skrev (På 10.9.2023 den 7.35): Har Pro Discover med 12 grader flare i alu og 40cm. Bytta fra Bontrager original 42cm på en Domane. Utrolig fornøyd både med bredde og flare, men heller ikke feil at styret har kortere reach og litt mindre dropp enn original. Jeg vurderer dette styret på et nybygg, er det plass til tempobøyler? Det går ikke frem av hverken tekst eller bilder. Trenger ikke mere enn ca 3cm med rund profil på hver side av stemmet, men ofte endrer jo styrer profil umiddelbart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gullars Posted September 29, 2023 Share Posted September 29, 2023 Sveinung1 skrev (1 time siden): Jeg vurderer dette styret på et nybygg, er det plass til tempobøyler? Det går ikke frem av hverken tekst eller bilder. Trenger ikke mere enn ca 3cm med rund profil på hver side av stemmet, men ofte endrer jo styrer profil umiddelbart. Sitter på hytta og skriver dette, så jeg har ikke sykkelen i nærheten. Tror ikke det er 3cm rundt på begge sider, men kan evt sjekke når jeg er hjemme om ca 1 uke😀 1 Quote Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
olve Posted October 3, 2023 Share Posted October 3, 2023 (edited) Da jeg valgte nye bars hadde jeg tre kriterier: 10-15 grader flare Full intern kabelføring Ergonomisk topp med mulighet for tempobyøler Etter mye leting fant jeg Ritchey Comp Butano v2 som tikket alle boksene, i tillegg til at det har 5 grader "backsweep" på topp. Edited October 3, 2023 by olve Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jomar Henriksen Posted October 3, 2023 Share Posted October 3, 2023 Veit ikke om det har noe å si, men jeg lurer på om karbonstyre kan være en fordel på grussykkel. Det er jo en viss støtdemping i karbon, og på grusveier kan det kanskje være en fordel. Eller hva? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
olve Posted October 3, 2023 Share Posted October 3, 2023 Jomar Henriksen skrev (20 minutter siden): Veit ikke om det har noe å si, men jeg lurer på om karbonstyre kan være en fordel på grussykkel. Det er jo en viss støtdemping i karbon, og på grusveier kan det kanskje være en fordel. Eller hva? Personlig så var det ikke mangelen på fordeler som sto i veien for karbon, men heller prisen. Så sånn sett var også pris (<1000,-) et av mine kriterier. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleF Posted October 3, 2023 Share Posted October 3, 2023 (edited) Forum styret på finn: https://finn.no/319282034 Edited October 3, 2023 by OleF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sveinung1 Posted November 25, 2023 Share Posted November 25, 2023 Som en lett påvirkelig type, endte jeg opp med forumets styre jeg også. Fikk det til bursdagen fra kona, liker ikke helt at hun tar styring i byggeprosjektet mitt😎 I og med at dette har bakoverbøy (backsweep som de kuleste sier/skriver...), bør jeg øke stem lengden med 10 mm? Jeg måler fra setetupp til senter styre på mine andre sykler, og vil ha tilnærmet innstilling på dette nybygget. Var det dette målet Froom ikke merket flere cm forskjell? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts