Gå til innhold

Gravel styre


Lømo

Anbefalte innlegg

Vurdere å bytte styre på Canyon Grizl til et som har litt flare , noen som har tips til hvilke og evnt fordeler og ulemper med dette , ser for meg at det er positivt for hendene å få vinklet hendlene litt også

har sett litt på ZIPP Service Course SL-70 XPLR Styre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ZIPP Service Course SL-70 XPLR. Liker det veldig godt! Byttet ut det originale styret som stod på en Diverge med Zipp-styret. 
Passe med flare etter min smak, og svært behagelig å ligge i bukken.

I tillegg er prisen ganske så bra!

Jeg har et strøkent i 44cm til salgs da jeg sykler med 42cm nå. Har vurdert å gå ned til 40cm óg..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Pro Discover med 12 grader flare i alu og 40cm.

Bytta fra Bontrager original 42cm på en Domane.

Utrolig fornøyd både med bredde og flare, men heller ikke feil at styret har kortere reach og litt mindre dropp enn original.

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

geiranders skrev (På 9.9.2023 den 18.57):

Kl 18:54 – Setter meg ned med en kopp kaffe og Sykkel.org og mangler ellers intet.
kl 18:56 – Føler en voldsom dragning mot øyeblikkelig kjøp av ZIPP Service Course SL-70 XPLR

Nå lurer jeg fælt på om det endte med kjøp eller om det gikk over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Eg er i zippegjengen, eg også. 42 cm bredde på meg.

Det er fleire ting med styret som eg liker:

  •  At bukken er, når ein ser styret ovanfor, med "utsving" kontra ei rein skråvinkling (flare) utover. Det gjer at ein får ei meir vertikal utforming rundt hendlane. Utsvinget gjer at ein ender opp med same effektiv bredde som andre grusstyrer med ordinær "flare" eller vinkling utover. Sjå på Salsa Cowchipper og Zipp Service Course xplr sett forfra.
  • Kort reach
  • Grunn bukk
  • Bakoverbøy og litt oval i den øvre delen

Elles så syns eg Ritchey sine styrer virker interessante med bio-bend. Til dømes Venturemax.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gullars skrev (På 10.9.2023 den 7.35):

Har Pro Discover med 12 grader flare i alu og 40cm.

Bytta fra Bontrager original 42cm på en Domane.

Utrolig fornøyd både med bredde og flare, men heller ikke feil at styret har kortere reach og litt mindre dropp enn original.

 Jeg vurderer dette styret på et nybygg,  er det plass til tempobøyler? Det går ikke frem av hverken tekst eller bilder.  Trenger ikke mere enn ca 3cm med rund profil på hver side av stemmet, men ofte  endrer jo styrer profil umiddelbart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveinung1 skrev (1 time siden):

 Jeg vurderer dette styret på et nybygg,  er det plass til tempobøyler? Det går ikke frem av hverken tekst eller bilder.  Trenger ikke mere enn ca 3cm med rund profil på hver side av stemmet, men ofte  endrer jo styrer profil umiddelbart. 

Sitter på hytta og skriver dette, så jeg har ikke sykkelen i nærheten.

Tror ikke det er 3cm rundt på begge sider, men kan evt sjekke når jeg er hjemme om ca 1 uke😀

  • Thanks 1

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg valgte nye bars hadde jeg tre kriterier:

  • 10-15 grader flare
  • Full intern kabelføring
  • Ergonomisk topp med mulighet for tempobyøler

Etter mye leting fant jeg Ritchey Comp Butano v2 som tikket alle boksene, i tillegg til at det har 5 grader "backsweep" på topp.

 

20109100-Ritchey-Comp-Butano-Lenker-30335317102-4.jpg

Endret av olve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jomar Henriksen skrev (20 minutter siden):

Veit ikke om det har noe å si, men jeg lurer på om karbonstyre kan være en fordel på grussykkel. Det er jo en viss støtdemping i karbon, og på grusveier kan det kanskje være en fordel. Eller hva?

Personlig så var det ikke mangelen på fordeler som sto i veien for karbon, men heller prisen. Så sånn sett var også pris (<1000,-) et av mine kriterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Som en lett påvirkelig type, endte jeg opp med forumets  styre jeg også. Fikk det til bursdagen fra kona, liker ikke helt at hun tar styring i byggeprosjektet mitt😎

I og med at dette har bakoverbøy (backsweep som de kuleste sier/skriver...), bør jeg øke stem lengden med 10 mm? Jeg måler fra setetupp til senter styre på mine andre sykler, og vil ha tilnærmet innstilling på dette nybygget.  Var det dette målet Froom ikke merket flere cm forskjell? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...