Gå til innhold

Nybegynner racer kvinne


Anbefalte innlegg

Spørs jo litt på tidshorisont.

Må den kjøpes ganske snart, eller kan det ventes litt? Ser jo feks at det på forumet her gikk en Canyon i passende størrelse med Dura Ace som var innenfor en litt strukket prisramme.

Utfra et bildesøk, ser den Gianten ut til å være en 2007-modell. Rimelig gammelt, og jeg liker virkelig ikke den kabelføringen der i motsetning til nyere design der all kablingen føres bak styretapen. Selv solgte jeg en CAAD10 av vesentlig nyere modell og mindre preg av bruk på styretapen til 5000 nylig, så det der er ikke noe gullkjøp akkurat i mine øyne.

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta gode mål, og undersøk litt i f.eks. størrelsesguiden til Canyon Endurace. Når dere har gjort det har dere muligheter til å bruke geometrisammenligningen til f.eks. 99spokes. Eventuelt ta turer i lokale butikker, så dere får litt refaransepunkter for hva som kan være en OK størrelse. Mange som har lavt budsjett på sykkel, ender ofte med å kjøpe feil størrelse siden de kommer over et kupp, og ender opp med misfornøyde syklister siden de får vondter her og der.

Det er enda fin landevei/gravelsesong, så det er kanskje en stund til sesongens sykler legges ut for salg. De beste kuppene kommer kanskje i senvintermånedene. Sånn om det ikke er hastverk med å kjøpe.

Begynner å se veldig mange kvinner på både landevei og gravel for tiden. Lov å håpe på en ny bølge av kvinnelige syklister!

  • Thanks 1

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av disse ville jeg kjøpt TCR i XS og prutet litt på prisen.

Hadde samme sykkel i m tidligere og den er veldig bra. 

10 delt girsystem er litt utdatert, men ikke noe reelt problem 

Den har jo DT hjul i tillegg og det er jo et pluss.

  • Thanks 1

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Horpest skrev (11 timer siden):

Da endte samboeren opp med en Gavia på tilbud fra Bikeshop! Håper hun kommer til å bli like bitt av basillen som meg 🤞🤞

https://bikeshop.no/gavia/nystradasl/gavia-strada-sl-landeveissykkel-alu-shimano-claris-2x8-delt

ett sted må man starte og hvis man er på ett budsjett så kan den sykkelen være ett godt utgangspunkt. godt vedlikehold trumfer dyrt utstyr.

kjør på

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...