Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har hund.

Og en av «gledene» med hund er morgenturen. Den går langs gang/sykkelvei med belysning. Fint, rolig område.

i høst har vi imidlertid blitt introdusert for et uromoment/plage, i form av en syklist som har gått bananas i XXL hylla med magicshine. Det er som et godstog som kommer mot oss, det er lys på hjelm og sykkel på full spiker. Etter han har passert virrer både jeg og bikkja rundt som blinde/blendede høns.

Jeg begynte med å holde hånda opp for å skjerme…i en naiv tro på at fyren tok hintet, deretter forsiktig tilrop over til kjefting. Null respons, bare «jada». I dag hadde jeg tilfeldigvis en liten ledlenzer sykkellykt i lomma, pekte tilbake, men hjalp ikke. Nå er hansken han har kastet tatt opp, jeg gir meg ikke, her må det kraftigere lut/lys til! Noen tips til lykt/modus som er liten nok til å ha i lomma og nok futt til at han tror det saligheten som kommer mot ham? Pris er (nesten) uten betydning.

Dette er btw ikke trafikkfarlig, slakk oppoverbakke og syklisten har god BMI, det går ikke fort.

  • Haha 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv hatt suksess med fullt Lupineoppsett der flere lykter kan flashe max med et trykk på knappen på styret, men koster kanskje litt mye for formålet 😄 Enkelte modeller har jo også en blinkemodus designa for taktisk bruk og desorientering.

Sendte et gammaglimt til en fyr som kom med blinkende lykt på Bakklandet her i Barteby en gang, han virka å ta hintet. 

Likte dog forslaget med blits. Får jo billige blitser.

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen, fanden i meg har vurdert å sette strobelys på styret for vise hva jeg synes om lyktene til enkelte syklister jeg møter hver morgen 😛 Det, og så trykklufthorn for fotgjengere som går på høyre side med hodesett 😛 Nei, jeg er ikke stolt over å gå med sånne tanker, men hvordan skal man ellers drive med «voksenopplæring»? 😕

Endret av York
  • Like 1

- Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er stisyklist, så har du vel en lysrigg liggende?  Selv ville jeg ha pøst på full guffe med min Betty med 5.400 Lumen, den er liten å nett å ha i lomma. Siden jeg også har en Blika kan jeg til og med bruke batteriet fra den i stedet, det er mer enn nok juice til en liten blast 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen fotograf-bekjente/entusiaster så kan du sikkert få lånt en blitz til å ha i hånda. De aller fleste større / nyere modeller har manuell knapp på panelet for både burst og enkeltflash.

😄

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lysrigg på sykkelen som kunne funket, men dette er for lufteturen med bikkja. Blits ja! De har noen på power til overkommelig pris, skal dra innom og se om de har utløserknapp👍 Smålig, ja..men nå er jeg så trekt på den samme fyren hver dag at jeg har ramlet ned på det nivået.

  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klang skrev (4 minutter siden):

Jeg har lysrigg på sykkelen som kunne funket, men dette er for lufteturen med bikkja. Blits ja! De har noen på power til overkommelig pris, skal dra innom og se om de har utløserknapp👍 Smålig, ja..men nå er jeg så trekt på den samme fyren hver dag at jeg har ramlet ned på det nivået.

Behandle den pent, så kan du sikkert returnere den til butikken etter endt oppdrag også 😄 

"I never understood wind"
- Donald Trump

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en liten lykt som du kan ha på hjelmen så får du brukt den til noe fornuftig også. Det er en del billige på aliexpress som lyser greit og blinker bra.
Ta den i hånda og sikt deg inn på din nye venn.

Tviler på at det hjelpe noe i det hele tatt, det beste er nok å gå morgenturen ett annet sted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...