Gå til innhold

Spårtsklubben vs Syklister og sykkelmafiaen


Sykkelmafiaen

Anbefalte innlegg

Ny video i dag, men først litt bakgrunn:

Det starter med at jeg i mai 2022 sykler i Karenslyst Allé. Som vanlig står det haugevis av biler feilparkert i sykkelfeltet der, i stedet for i parkeringshuset 10 meter unna. Jeg setter klistremerker på noen biler, og det viser seg at en av bilene tilhører Erik Follestad. I neste episode av Spårtsklubben ble det derfor en laaang tirade om meg og syklister.
Del1: Spårtsklubben #166, "Folleklikk", begynner ca. 08:35 uti videoen.

Ett år senere, mai 2023, ser Spårtsklubben på en video av en sparkesyklist. Det får Follestad til å gå "apropo det" og begynne på en ny tirade om syklister i byen, og hvordan han vurderer å kjøre på syklister.
Del 2: Spårtsklubben #190, "Elsker sykler, hater syklister", begynner ca. 12:10 uti videoen.
En klippet variant her:

Og i dag kom det en ny episode i sagaen om Follestad vs Syklister og Sykkelmafiaen. Follestad har nemlig kjøpt seg sykkel, og sykler nå selv i byen! Og langsint som han er, sykler han innom Karenslyst Allé, finner en feilparkert bil, og sykler rundt den for å vise hvor enkelt det er. Deretter finner han frem klistremerker, og begynner å jage syklister han mener gjør noe feil for å sette klistremerker på dem. 😂
Dessverre fant de få syklister og flest sparkesyklister, og de syklistene han "tar" gjorde stort sett ikke noe gæernt. Men gøy å se jeg har inspirert ham!

Del 3: Spårtsklubben #196, "Follestad blir sykkelmafia", begynner ca. 06:00 uti videoen, varer helt til 15:00

  • Like 4
  • Thanks 2
  • Haha 4

Sykkelaktivist! Nåværende prosjekt: Få Nordmarka og andre grusveier inn i Street View | Twitter/X | YouTube | BlueSky | Insta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på!


Må innrømme jeg blir litt fornærmet når Follestad setter syklister og ståmopedister, eh jeg mener elsparkesykler, i samme bås. Gidder ikke se på videoene hans, da det høres ut som han har IQ under skostørrelsen sin (og han er nok ikke en av de som måler skostørrelse i mondopoint (mm), kanskje noen amerikanske størrelser). Ingen biler som suste forbi da han skulle «svinge litt kjapt ut i veibanen» altså? Heldig han, har en kollega som ble påkjørt tidligere i uken 😮

  • Like 2

- Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, men har fått med meg at mange vet hvem han er. Det som er skummelt er når sånne «forbilder» sprer svada og planter dårlige ideer i hodet på folk. I ytterste konsekvens ala Trump og kongresstormingen. Det følger et visst ansvar for hvilke ytringer man kommer med når man har så mange følgere, så dette virker som litt slett redaktørjobb av VG.. 😕

  • Like 2

- Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jørgen S. skrev (8 timer siden):

Burde man vite hvem Follestad er?

Ishockey-spiller gone kjendis, kjent for å være litt hissig.

rosandholm skrev (7 timer siden):

Du skal ha for at du gidder.

Jeg morer meg bare med den "beefen" her 😅

  • Like 1

Sykkelaktivist! Nåværende prosjekt: Få Nordmarka og andre grusveier inn i Street View | Twitter/X | YouTube | BlueSky | Insta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jørgen S. skrev (1 minutt siden):

Ishockey ja... men han er altså kjent(av noen) for å være kjent(av noen).

Selv venter jeg bare på at noen skal invitere meg med på Skal vi danse, Farmen eller lignende. Så kan jeg også bli kjendis som er kjent for å være kjent og leve på det.

Eller, hadde vært gøy å møte Dag-Otto, så kanskje noe reality med ham!

  • Like 1
  • Haha 2

Sykkelaktivist! Nåværende prosjekt: Få Nordmarka og andre grusveier inn i Street View | Twitter/X | YouTube | BlueSky | Insta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...