Gå til innhold

Stem, er det noe å tenke på?


Anbefalte innlegg

Jeg har originalstemmet montert på Spectralen min, og det gjør vel det et stem skal gjøre, jobben sin - uten å bli lagt merke til. Det er et G5 enduro stem, 40 mm. Hvilke argumenter har dere for å bytte dette ut? Eller er det like greit å la det avgå med en naturlig død, sammen med sykkelen når tiden er inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stem har vel lengde, vinkel, vekt og styrediameter som viktigste parametre. Om du ikke har tenkt å bytte lengde så hadde jeg latt det leve videre. Tror ikke du vil kjenne mye på de andre parameterne. Om du ikke skal kjøpe nytt styre med 35mm klemme, da sier det seg jo selv at du må bytte 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve annerledes stem for å se om du liker det.

Har du noen tanke på om du ønsker å flytte styret ditt et annet sted? Altså, har du tenkt - "søren klype at styret er akkurat der" før? Hvis ikke, kan du kanskje prøve å gjøre noe annet i stedet - ytterbeinsservice på gaffelen din, for eksempel 🙂

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

steffone skrev (12 timer siden):

Jeg har originalstemmet montert på Spectralen min, og det gjør vel det et stem skal gjøre, jobben sin - uten å bli lagt merke til. Det er et G5 enduro stem, 40 mm. Hvilke argumenter har dere for å bytte dette ut? Eller er det like greit å la det avgå med en naturlig død, sammen med sykkelen når tiden er inne?

Andre stem SER fete ut, trenger ikke mer argument enn det 😄

  • Like 1

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt hellig overbevist om at det stemmet som kom standard med fatbiken min (noname-greie på en Surly Ice Cream Truck), flekset betydelig mer enn det RaceFace Turbine-stemmet jeg byttet til. Og som Jørgen S skriver, så SER det også mye fetere ut 😆

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

btm skrev (1 minutt siden):

Jeg er fortsatt hellig overbevist om at det stemmet som kom standard med fatbiken min (noname-greie på en Surly Ice Cream Truck), flekset betydelig mer enn det RaceFace Turbine-stemmet jeg byttet til. Og som Jørgen S skriver, så SER det også mye fetere ut 😆

En del stem er det vill forskjell på, uten tvil.

Er jo en del ræl der ute, samtidig, snakker vi 40mm lengde er det lite som kan vris på... og kanskje er noen FOR stive... 

Men man trenger ikke mer unnskyldning enn å få ting til å SE penere ut, spør du meg... og inhousebrands er jo litt kjedelig.

 

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jørgen S. skrev (2 minutter siden):

Men man trenger ikke mer unnskyldning enn å få ting til å SE penere ut, spør du meg... og inhousebrands er jo litt kjedelig.

Husmerkelogo kan være litt "kjedelige". Ikke si det til noen, men da jeg hadde behov for annen størrelse stem på landeveissykelen og det tilfeldigvis lå et C4 stem i delekassa så fant jeg fram aceton-flaska 😉 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

arne_and skrev (13 timer siden):

Som et generelt tips så sparer du mye tid og penger på å ikke lete etter oppgraderinger på sykkelen. Hvis du har for mye tid og penger så kan du heller bruke det på å sykle på spennende steder.

Har du erfaringer du vil dele eller?
Du har aldri gått i letefella du heller? 😄

 

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chalshus skrev (1 time siden):

Klart du skal bytte et stemmet til et mer eksotisk et i frest aluminium. Eller 3d printet titan. 

Jeg har et bæltungt BSD BMX stem på min egen sykkel. Og et styre som flekser både hit og dit. Kanskje. 

Alle trenger mer titan i livet sitt.

image.png.ccce75baa96cb1e0568a5520dbadc9b8.png

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...