Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
baroudeur skrev (På 15.12.2023 den 17.48):

fortsetter å unngå det så jeg ikke vet hva jeg går glipp av.

Det gjør du nok klokt i!

Nå satt akkurat NetonNet ned prisen på Samsungen igjen. God damn it! Ser stygt ut for at det blir handling på nyttårstilbud.....

Kanskje du har lyst på et par 27" ultrasharp i samlingen også? 😉

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ndreas skrev (18 timer siden):

Det med VRAM-temp @baroudeur var det noe du plukka opp selv, eller googla deg fram til? Alltid kjekt med DYI-ting som gir ekstra kjøling.

Det var mye skriverier om det da 30-serien ble lansert. Denne lanseringen sammenfalt jo også med en liten boom i GPU-mining av krypto så da hadde man plutselig en del data på hva som skjer når en GPU tynes mye på kort tid. Det var tydelig at enkelte kort var kjøligere enn andre og også tålte høy varme bedre og da ville jeg gjerne ha et slikt for å måtte slippe å bytte kjølepasta osv selv om noen år. 

Undervolting ble ganske utbredt for å få ned temperaturen ettersom ytelsen langt på vei kunne bevares uansett og er vel det fortsatt, også (og kanskje nå mest?) på AMD sine GPUer. Jeg vet ikke hvordan det er med 40-serien og jeg hopper nok over den uansett før neste oppgradering. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Vil forresten anbefale Helldivers 2 til folk, tredjepersons coop spill. Tenk starship troopers bare med mye kulere utstyr og samme dryppende ironi. Har blitt en skikkelig sleeper hit noe som nok har ført til mye grå hår hos backend-ingeniørene deres, men skikkelig artig gameplay. Multiplayer only.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
andersar skrev (På 24.12.2023 den 0.27):

Kanskje du har lyst på et par 27" ultrasharp i samlingen også? 😉

Disse ble satt i arbeid på fruens arbeidsstasjon - etter ~13 år har jeg pensjonert/forfremmet de til fordel for en ny skjerm. Nå må jeg bare skaffe meg skjermkort som gir full effekt av anskaffelsen...

 

Banana for scale

IMG_8572.JPG.a7444418398ce14feebab5ba29e962c4.JPG

  • Like 1
  • Haha 1

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jomar Henriksen skrev (1 time siden):

Får ikke denne til å funke på den hundgamle drittlaptoppen jeg har hjemme. Hva er galt? Alt lyser og pc-en registrerer input gjennom usb-koplinga. Men lyd blir det faen meg ikke.

https://www.akaipro.com/mpk-mini-mkii.html 

 

DJ-karrieren min depends on forumfolket

Har du inputsignal inn i softwaren du bruker også? Hvis ikke kan det være noe på innstillingene der. Har du signal fra AKAIen inn i PC, kan det være noe med lyd ut-innstillingene i softwaren du bruker. Det kan ofte være litt knot der. Får du lyd ut av softwaren om du gir input med tastatur eller mus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

btm skrev (2 minutter siden):

Har du inputsignal inn i softwaren du bruker også? Hvis ikke kan det være noe på innstillingene der. Har du signal fra AKAIen inn i PC, kan det være noe med lyd ut-innstillingene i softwaren du bruker. Det kan ofte være litt knot der. Får du lyd ut av softwaren om du gir input med tastatur eller mus?

Jeg får inn et signal i DAW-programmet jeg bruker, LMMS. Men det er bare generisk støy/brumming i stedet for keyboardlyden jeg forventer.

Får ikke lyd om jeg trykker på tangentene med musepeker, men regna med at det var fordi en innstilling var feil. 

(er svak på dette og bruker trolig termene feil. Mulig det er gamlepc-en som er fucked.)

Neste steg er å spørre it-seksjonen på jobb om lov til å laste ned MPC Beats på jobbpcen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Den var råbra. Nå er jeg stor fan av Walton Goggins, og veldig kult å se at tiden har kommet der spill med filmatiserbare historier faktisk tas seriøst, og at man ikke bare bruker en eller annen lisens på å lage noe sprøyt med element fra spillene og minimalt med historiene fans kjenner igjen og elsker.

  • Like 1

Sykkel.org for sykkelentusiaster på alle slags underlag og styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

perbl skrev (2 minutter siden):

Nå er jeg stor fan av Walton Goggins

Det var faktisk han som gjorde meg mest skeptisk i forkant fordi jeg ikke helt så for meg ham som lone wanderer som jeg først antok var rollen hans, men mer feil går det vel ikke an å ta.

Jeg har stor tro på sesong 2 og Fallout-universet er jo godt egnet til flere spin-offs også. Mest av alt håper jeg neste tittel i spillserien slippes tidligere enn planlagt (selv om det kanskje er greit at de prioriterer Elder Scrolls VI) og det kan jo se ut til å bli tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en ep igjen, og det er bra så langt. Vet ikke om de eller jeg bomma litt på stemninga i starten, men det kom seg utover.

Three Body Problem på Netflix likte jeg enda bedre forresten, men veldig annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutes ago, baroudeur said:

Det var faktisk han som gjorde meg mest skeptisk i forkant fordi jeg ikke helt så for meg ham som lone wanderer som jeg først antok var rollen hans, men mer feil går det vel ikke an å ta.

Jeg har stor tro på sesong 2 og Fallout-universet er jo godt egnet til flere spin-offs også. 

Jeg har faktisk aldri hatt det store forholdet til spillene, av en eller annen grunn synes jeg mange av de åpen verden-spillene Bethesda føles litt repetitive, og har ofte gått lei dem før jeg har runda dem.

Men liker universet rundt Fallout-serien.

Sykkel.org for sykkelentusiaster på alle slags underlag og styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må anbefale Talos Principle II som ble sluppet i fjor høst. Helt klart noe som kan passe de fleste. Det har utfordrende puzzles(enklere enn forgjengeren for de som har prøvd dét) og i tillegg også utforskende elementer så det er litt historie der også.

Et av de beste spill jeg har spilt på flere år. Kunne godt vært litt lengre, men noe annet som også bør nevnes er hvor lite tull og bugs det er med dette spillet. Det bare funker.

Passet perfekt som sofaspill på PS5 da det også er enkelt å legge fra seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...