Gå til innhold

Ny gulvpumpe for slangeløst mtb med manometer


Anbefalte innlegg

Min kjære Lezyne gulvpumpe gjennom mange år begynner å slite og det er dags for en ny. Mener den heter Alloy Dirt Floor Drive, ettellerannet High Volume. 
Sånn umiddelbart tenker jeg at Lezyne Pressure Over Drive må være en fin erstatter, kanskje med digitalt manometer. 

Men før jeg trykker på play, er det en annen pumpe jeg vil bli enda mer fornøyd med? 

-Slangeløst, det går mye i i35 felger og 2,4-2,6" dekk. 

NOTS - Probike AS, Ibis, Forestal og Production Privee Sykler + Outbound Ligthing lykter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært veldig fornøyd med Joe Blow Fat i årevis, men jeg vet ikke om det fremdeles går an å få tak i den. Manometeret går til 30 PSI, og hvem trenger mer enn det på stisykkel? Manometeret har vært nøyaktig hele tida. Jeg prøver alltid med denne pumpa først når jeg setter opp slangeløst, og som regel fungerer det bra.

Joe Blow Dualie er kanskje et godt alternativ, og for alt jeg veit, kan Joeblow Mountain også fungere.

P.S. Jeg ser at Jowblow Fat er å få i Canada og USA, men på de nyere modellene går visst manometeret bare til 15 psi, så da utgår vel den.

Endret av lektoren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en liebhaber, ville jeg faktisk kjøpt Silca Ultimate igjen. Eller det gjorde jeg fordi den blå stjålet på parkeringsplassen i Les Gets i 2016 da jeg var uoppmerksom et øyeblikk. 

En nytelse å bruke og å hvile øynene på. Brukskunst.  

 

Ellers er det vel nesten ett fett hva man kjøper. Joe Blow, Park Tool, Pro eller noe annet rimelig funker bra. Lezyne er hakket finere. 

 

 

Silca-SuperPista-Ultimate-Hiro-Rebuild-2

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

baronKanon skrev (18 timer siden):

Jeg er kjedelig og ahr en Bontragerpumpe som jeg vant på Utflukt, og den fungerer veldig godt. Tar gjerne den foran kompressor nå om dagen.

Ja, Bontrager kan jeg bare ikke ha, det vil nok gi utslett i baggysonen. 

NOTS - Probike AS, Ibis, Forestal og Production Privee Sykler + Outbound Ligthing lykter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Blackburn Core 3. Den er veldig fin, uten at jeg tror den er unik på noen måte. Lett å bytte mellom Schrader og Presta også. Har ikke hatt noe problem med å poppe dekk med den. Funker også fint på landeveissykkelen. 

Tipper det finnes masse pumper som er gode nok så lenge de er store/høye nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt Blackburn jeg vant på utflukt for mange år siden. Den har fungert utmerket. Hadde jeg vært flinkere til å vedlikeholde den hadde den nok funket fint enda. Nå har jeg Lezyne sin tubless pumpe. Ser litt mer fancy ut.

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man velge pumpe foran kompressor til å sette opp slangeløst?

Jeg har fortsatt BBB gulvpumpen jeg kjøpte i 2007, har slitt ut noen munnstykker men selve pumpen er fortsatt tipp topp. Manometeret på den er også ok nøyaktig, samsvarer iallfall bra med mitt analoge eBay -30psi manometer så lenge trykket er >10psi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...