Gå til innhold

Hvilken bib? Trimtex igjen?


Anbefalte innlegg

Jeg trenger ny bib! Jeg har i alle år brukt toppmodellen fra Trimtex og er i utgangspunktet fornøyd med kvalitet og komfort. Men det finnes jo et hav av andre merker der ute, så kanskje det finnes noe med bedre kvalitet og mer komfort? Er det noen som har gått fra Trimtex Aero 2.0 til noe annet og som ikke ser seg tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med Assos Equipe. Verdt å sette seg inn i hva som er forskjellen mellom de forskjellige modellene i Equipe-serien. Glemt alt nå, men det var et par drevne Assos-spesialister på gamleforumet, som sikkert kan gi en rask oppsummering her. Vanlige salgsargument for Equipe er høy komfort og "ballbag". Selv har jeg en utgave med små luftehull, som er overraskende behagelig når turene blir lange og været er badstu. Om jeg ikke husker feil så var fordelen med Equipe over Mille, at Equipe har en litt tynnere fastere pute, som minker sannsynligheten litt(hvor mye vet jeg ikke) for friksjonssår på langturer. Følger man litt med, kan en ofte kjøpe Assos til rabattert pris.

Lest mange har vært fornøyd med Rapha. Mange er glad i lår/sidelommen som har blitt vanligere de siste årene.

  • Like 2

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valentino/Kjetil dukker nok straks opp med svar 😉

Selv har jeg sluttet å kjøpe noe annet enn Assos. Det bare funker og passer meg og min kropp utmerket. Passform og komfort er i en egen klasse. Jeg har i skrivende stund 3 x Equipe RS9 i skuffen og i rotasjon, også dukket det opp en Equipe Spring/fall S9 bib med tilhørende knevarmere under treet her for et par dager siden. Jeg har hatt 2-3 av forgjengeren til denne (Tiburu), men dette virket vanvittig bra. Gleder meg til å ta den i bruk, og ikke minst er den en selvskreven bukse til Jotunheimen Rundt neste år igjen. 
Det er stadig vekk 25% rabatt på Assos hos Sykkelkompo og Bikeshop, og da er det i mine øyne ikke noe å si på prisen lenger heller. Løp og kjøp. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Assos svikter aldri. Som sommerbib er Assos Equipe RS veldig god. Den får du til under 2K hos Sykkelkomponenter.

Til norsk sommer/høst/vår er samme shorts i Spring/Fall-versjon med litt mer isolasjon flott, selv om Assos sin forrige utgave - Tiburu - faktisk var enda bedre. Den koster 2,5K hos Bikeshop.

Equipe er racing-serien til sveitserne. R er rimeligst og har litt enklere løsninger (f. eks ikke F1-seler), RSR er svinedyr og har alle bjeller og fløyter, RS gir mest valuta for penga. 

Mille-serien til Assos har tjukkere pute og enda mer komfort. GTO-versjonen har ikke spart på noe og Assos sender en kvinne rett fra Sveits og tar en alvorsprat med deg hvis du klager på denne.

De har selvsagt også bibs for gravel, sti, Nordmarka-vinter, damer med mer og du kan fortape deg i forkortelser og benevnelser i mer en sesong:  GoldenGate, sundeck, type.701kompressor, butterfly, ErgoBox, whirlKrater, Kuku Penthouse, skingrip, 3D waffle, x-frame, Rx Evo og S9 bare for å nevne noe som blir tatt opp i grunnkurset.

Endret av runermm
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Assos Mille og den er super. Og, etter at jeg fikk matchet stuss med sete veldig bra så an jeg sykle milevis uten antydning til ubehag eller slitasje på vitale komponenter flere dager på rad. 

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Assos Mille, fin den, men den er så lav i front, at med flere av trøyene mine får jeg mageglipe. 🙂 Ser sikkert like smart ut som med brillegap på ski 🙂

Kan forsåvidt hende det er magen sin feil, men det er kun med Assos jeg opplever det!

Endret av suverin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

suverin skrev (52 minutter siden):

Jeg har en Assos Mille, fin den, men den er så lav i front, at med flere av trøyene mine får jeg mageglipe. 🙂 Ser sikkert like smart ut som med brillegap på ski 🙂

Kan forsåvidt hende det er magen sin feil, men det er kun med Assos jeg opplever det!

På eller av sykkelen?

Jeg har flere plagg som av sykkelen kjennes ‘rare’ ut, men i sykkelposisjon på sykkelen er der det skal være. Jeg har også trøyer/bibkombo som når jeg står gir meg en mageglipe, og jeg har en slank figur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RoyE skrev (1 time siden):

På eller av sykkelen?

Jeg har flere plagg som av sykkelen kjennes ‘rare’ ut, men i sykkelposisjon på sykkelen er der det skal være. Jeg har også trøyer/bibkombo som når jeg står gir meg en mageglipe, og jeg har en slank figur. 

Det er av sykkelen! Og i kombinasjon med trøyer som er litt korte i front! Den funker bra på sykkelen. Men hadde foretrukket at den gikk litt lenger opp foran. Jeg er oppimot to meter, så kan hende det spiller inn, både på shortsen og trøye-lengdene. 

Veldig enkel å gå på do med da! 

Endret av suverin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...