Gå til innhold

Komponenter og deler fra Kina


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe en gaffel laget for integrering av kabler til den dagen jeg får lyst på ny sykkel (ny cockpit -> nysykkelfølelse) eller som en fin valgmulighet den dagen jeg evt skal selge. 

https://exs-cycling.com lager gafler som på papiret skal være smækk ånn til sykkelen jeg har.

Så er det store MEN’et; er dette trygge komponenter? Er det noen som har hørt om EXS eller har kunnskaper nok om kinesisk sykkelindustri til å synse noe om det? 

 

mvh H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EXP-Cycling er vel så high-end som du kan få det av kinesiske produsenter. Kan ikke sammenlignes med AliExpress carbon eller mye av produktene på Chinertown.

Er en lang tråd på weightweenies om EXP cockpiten, hvor flere opplever kvaliteten overgår vestlige produsenter. Tror den gaffelen er et trygt valg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leif skrev (På 3.2.2024 den 18.29):

EXP-Cycling er vel så high-end som du kan få det av kinesiske produsenter. Kan ikke sammenlignes med AliExpress carbon eller mye av produktene på Chinertown.

Er en lang tråd på weightweenies om EXP cockpiten, hvor flere opplever kvaliteten overgår vestlige produsenter. Tror den gaffelen er et trygt valg.

EXS-Cycling mener du vel? Men ja,  dette er ganske High-end. Pandapodium.cc kuraterer kinesiske produkter så det er også en mulighet å sjekke.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter erfaringen min med wattmåleren fra Magene kommer jeg nok til å prøve flere high end kinaprodukter. Neste produkt på planen er 3D-printet sete! Ville ikke nølt med å kjøpt fra EXS basert på hva jeg har lest på nett, bl.a på Weightweenies. Kan også anbefale å sjekke på Pandapodium som nevnt over her, hvis de selger produktet der er det mest sannsynlig trygt å kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveinung1 skrev (1 time siden):

Jeg forstår ikke helt greien med å kjøpe ting fra kinaprodusenter.  Er det bare for å spare penger? Eller har en troen på at det er bedre produkter enn det som tilbys på vestlig marked?

Spørs jo litt hvor naiv man er;
enkelte forbuksdeler selges til 1/20 av butikkpris i Norge, bekledning til 1/3 av prisen.

selv norsk merkevare produseres i kina og da spørs det hvorfor jeg skal betale 3x så mye hos Intersport fremfor å handle direkte fra produsentland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveinung1 skrev (2 minutter siden):

Fullstendig enig, legger meg flat som en overkjørt kinesisk stråhatt.

Glemmer av og til at ikke alt nødvendigvis oppfattes som spøk.

Skjønte jo at det var litt spøk, men det er kanskje ikke den beste fremgangsmåten når du først spør et oppriktig spørsmål, får et OK svar og så svarer med det der 🙂

Jeg kjøpte spiderwattmåler fra "kinaprodusenten" Magene etter å ha først kjøpt en 4iiii (kanadisk?) og så en Stages (amerikansk?) som begge hadde feil/problemer. Var ikke grisebillig, men billigere enn en singlesided krankarmmåler fra 4iiii. Har fungert helt utmerket, så fortell meg igjen hvorfor jeg bør handle dyr "merkevare" i de tilfellene der billigere produsenter leverer like gode varer? Dette kommer fra en person som nesten utelukkende kjøper dyre produkter fordi jeg erfarer at det betyr bedre holdbarhet/kvalitet og at jeg blir mer fornøyd.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveinung1 skrev (3 timer siden):

Jeg forstår ikke helt greien med å kjøpe ting fra kinaprodusenter.  Er det bare for å spare penger? Eller har en troen på at det er bedre produkter enn det som tilbys på vestlig marked?

Jeg kan bare svare for meg selv, men ser andre her langt på vei tenker det samme. 
I dette tilfellet er rett og slett fordi jeg ikke kan finne andre, lignende produkter.
Det kan også se ut som om denne gaffelen spesifikt er laget for å dekke en etterspørsel i markedet om å integrere kabler på Giant sin TCR-modell, og jeg tror ikke at Giant selv hiver seg rundt for å selge ettermarkedsgafler. De er vel mer opptatt av å få solgt en evt ny modell neste år…

 

Endret av Howard
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

torhovland skrev (1 time siden):

Eg må berre vise til det eg skreiv om den kinesiske lykta eg skaffa meg:

Exposure Zenith kostar kr 3894. Sofirn SC31T kostar €24. Gjett kva for ein eg endte opp med å ta med til Marokko.

Håpet du tok med den beste😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveinung1 skrev (3 minutter siden):

Har jeg? Tror virkelig ikke det😎 Men at ting produseres i lavkostland er vel ingen hemmelighet.  

Den er ihvertfall ikke produsert i Engand 🙂 Min Stribe er heller ikke produsert i Norge.. Så jeg har ingen motforestillinger med å bytte gaffelen med en jeg har bestilt på aliexpress...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...