Gå til innhold

Wattpedaler eller høyprofil hjul ?


Anbefalte innlegg

Sesongstart nærer seg så smått nå og arvingene har kommet godt i gang med sesongforberedelsene.

På kommede lønning blir det greit med kroner til overs så da er spørsmålet, skal forskudd på arven deles ut som wattpedaler eller høyprofil hjul ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johs78 skrev (20 timer siden):

Helt klart ett par Campagnolo Bora Ultra hjulsett 😁
Da vil en alltid være glad og føle seg rask, med watt pedaler får en det svart på hvit at en kanskje ikke er så rask som en føler seg..

Nuja,
all den tid det er jeg som betaler føler jeg at Campagnolo Bora Ultra er någet i overkant.
wattpedaler er kjekke saker å trene med, men som du sier, man ser skriften på veggen umiddelbart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben skrev (22 timer siden):

Sesongstart nærer seg så smått nå og arvingene har kommet godt i gang med sesongforberedelsene.

På kommede lønning blir det greit med kroner til overs så da er spørsmålet, skal forskudd på arven deles ut som wattpedaler eller høyprofil hjul ?

Hvis jeg var arving ville jeg svart. Ja takk, men det er ikke så farlig med dekkene.

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olechr skrev (7 minutter siden):

Hvor gammel er arvingen og hvilke hjul har arvingene fra før?

guttungene har blitt voksne og er akkurat ferdige med studier 🙂 den eldste forblir nok mosjonist mens minimann har ambisjoner. vi får se. begge skal ihvertfall prøve seg på Ironman i år
hjulene som sitter på er enkle orginalhjul med felgbremser

Endret av Gubben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

johs78 skrev (22 timer siden):

Helt klart ett par Campagnolo Bora Ultra hjulsett 😁
Da vil en alltid være glad og føle seg rask, med watt pedaler får en det svart på hvit at en kanskje ikke er så rask som en føler seg..

Jeg har hatt det meste av hjulsett, deriblant et Bora hjulsett. Syns personlig det er oppskrytt og spesielt i forhold til prisen.  Solgte forøvrig mine..

Ellers er jeg enig i at høyprofilhjul er mye viktigere enn wattmåler når det gjelder å se god ut.  (en wattmåler sier bare at du ikke er så god som du ser ut med høyprofil..og muligens ser du bedre ut med 60 mm profil enn med 50 mm..88 mm blir bare overkill og ser fjåsete ut).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaiost skrev (På 20.2.2024 den 14.17):

Jeg har hatt det meste av hjulsett, deriblant et Bora hjulsett. Syns personlig det er oppskrytt og spesielt i forhold til prisen.  Solgte forøvrig mine..

Ellers er jeg enig i at høyprofilhjul er mye viktigere enn wattmåler når det gjelder å se god ut.  (en wattmåler sier bare at du ikke er så god som du ser ut med høyprofil..og muligens ser du bedre ut med 60 mm profil enn med 50 mm..88 mm blir bare overkill og ser fjåsete ut).

Heisann 🙂

Skal ikke påstå å være i nærheten av din erfaring.

Har etterhvert fått en hel del hjulsett, og har nå åtte sett fra Campagnolo bla to sett Bora Ultra (50 og 35 mm). Har og har hatt "high end" hjulsett fra en rekke andre leverandører. 

Syns Campagnolo hjulsett er utrolig bra, både når det gjelder kvalitet, performance og hvor enkle de er å holde ved like. I tillegg ser de bra ut 🙂 

100 % sikker på at mitt neste hjulsett også blir fra Campagnolo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huh skrev (16 timer siden):

Om det er snakk om felgbremser, ville jeg gått for pedaler. Ingen grunn til å hive penger på hjul som er utgått på dato. 

Vel….kona har en Argon 18 temposykkel med felgbrems. Kjører et par temporitt i året og blir vel Master NM i år på henne. Tviler på at en sykkel med skivebrems gjør henne noe særlig raskere (to medaljer fra bane NM og to fjerdeplasser lagtempo NM ). Tror kanskje hun sykler fortere med nye hjul (kjøpte et 60 mm sett nye i tilfelle mye vind- har også 88 mm og platehjul) enn med wattmåler…så det spørs vel litt på bruken og hva en har av utstyr. 
Jeg har en Concorde/Planet X temposykkel med felgbrems, kjøpte et  nytt 60 mm sett til den også.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben skrev (På 19.2.2024 den 15.25):

Sesongstart nærer seg så smått nå og arvingene har kommet godt i gang med sesongforberedelsene.

På kommede lønning blir det greit med kroner til overs så da er spørsmålet, skal forskudd på arven deles ut som wattpedaler eller høyprofil hjul ?

Wattpedaler. Åpnet en ny verden for min del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaiost skrev (På 24.2.2024 den 13.25):

Vel….kona har en Argon 18 temposykkel med felgbrems. Kjører et par temporitt i året og blir vel Master NM i år på henne. Tviler på at en sykkel med skivebrems gjør henne noe særlig raskere (to medaljer fra bane NM og to fjerdeplasser lagtempo NM ). Tror kanskje hun sykler fortere med nye hjul (kjøpte et 60 mm sett nye i tilfelle mye vind- har også 88 mm og platehjul) enn med wattmåler…så det spørs vel litt på bruken og hva en har av utstyr. 
Jeg har en Concorde/Planet X temposykkel med felgbrems, kjøpte et  nytt 60 mm sett til den også.

Jau. Hadde utgangspunktet for spørsmålet til trådstarter vært en temposykkel man bruker to ganger i året til en som er på masternivå/-alder, hadde sikkert nye hjul vært lurt. Men trådstarter her har andre behov, og jeg mener i den situasjonen at man uansett kommer mye bedre ut med wattpedaler for en ung, fremadstormende som er treningsivrig og i modus for å utvikle seg. Men det er nå meg. Andre må gjerne ha andre prioriteringer. 🙂

Endret av Huh
Mye eller nye? Potato, tomato
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaiost skrev (4 timer siden):

Det gjorde det for meg også, men jeg kjøpte høyprofil hjul lenge før jeg kjøpte wattmåler. Du har wattpedaler og lavprofil hjul?

Wattpedaler og 40 mm. hjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du kjøpte hjul med litt profil først))

Wattmåler er kjempefint. Jeg har en Quark krank på Tarmac SL7, Assioma duo på Focus Cayo og 4iii på hardtailen. Bruker wattkranken inne på rulla ( og mest ute) i tillegg til at det er den jeg har brukt de siste to årene. Veldig fint å vite hva jeg skal legge meg på av watt når jeg Feks skal sykle hardt opp Cura på Mallorca. 

Ingen tvil om at wattmåler er et kjempefint verktøy, men en jeg kjenner med mange topp 10 plasseringer i Norgescup brukte hverken puls eller kraftmåler. Han kjørte kun på følelse, dog bestandig med høyprofil hjul))

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaiost skrev (5 timer siden):

At du kjøpte hjul med litt profil først))

Wattmåler er kjempefint. Jeg har en Quark krank på Tarmac SL7, Assioma duo på Focus Cayo og 4iii på hardtailen. Bruker wattkranken inne på rulla ( og mest ute) i tillegg til at det er den jeg har brukt de siste to årene. Veldig fint å vite hva jeg skal legge meg på av watt når jeg Feks skal sykle hardt opp Cura på Mallorca. 

Ingen tvil om at wattmåler er et kjempefint verktøy, men en jeg kjenner med mange topp 10 plasseringer i Norgescup brukte hverken puls eller kraftmåler. Han kjørte kun på følelse, dog bestandig med høyprofil hjul))

 

Different strokes for different folks. Noen liker data, andre liker fart. Tungt er det okke som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...