Gå til innhold

Minipumpe for terrengsykkel


Anbefalte innlegg

Min nåværende Bontrager minipumpe har en ødelagt holder, løst lokk og evnen til å skru ut ventilkjernen når jeg tar den av. Leter etter erstatning.

Har noen gode erfaringer? Er det meste greit? Bør den ha slange for å forhindre bøyde ventiler?

Synes Crankbrothers Gem og Klick virker greie, ellers har Lezyne cirka 200 forskjellige typer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker den Fabric-pumpa som vant test i TS-bladet for endel år siden godt. Uttrekkbar slange, bra volum og kjapp festemekanikk framfor skrupatentet som er på Lezynepumpene mine.

Mener det er denne:  https://fabric.cc/products/pumps/millibar-dual-valve-mini-pump/

Mangler trykkmåler, men må jeg bruke pumpa ute på tur tar jeg det bare på tommelgefuhl, har en analog trykkmåler jeg kan koble på mellom pumpe og ventil hvis jeg vil være litt nøyaktig på fatbiketur med lave trykk. En annen ulempe er at den er ikke minimini, så det er sånn på grensa at jeg får den med i midjeveske hvis jeg skal sykle lett oppakket.

Skal dog sies jeg liker pumpekomforten godt på den ene Lezynepumpa som er sånn litt større mini-gulvpumpedesign der jeg folder ut en liten sak jeg kan sette foten på, og så pumper man med å trykke pumpa ned i bakken framfor å streve med å holde den fast. Den har til og med verdens mest ubrukelige trykkmåler innebygd.

  • Like 1

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fornøyd med Topeak RACEROCKET® MT. Følger med en fin holder som passer under drikkeflaskeholderen, slik at den alltid er med på tur.

Dog, jeg er ikke av pirkemeterne som får en dårlig dag om dekktrykket ikke er innenfor en nøye kalkulert modell for effektivitet og komfort. Punkterer jeg er jeg fornøyd så lenge dekket er hardt og jeg kan fortsette. Langt mer effektiv enn min gamle Crankbrothers pumpe, som det tok en evighet å pumpe opp et dekk med.

  • Like 1

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

perbl skrev (13 timer siden):

Uttrekkbar slange

Det er omtrent det eneste kravet jeg har. Skal man pumpe hundre++ ganger med en minipumpe, er det så sjukt stress om den minste bevegelse enten gjør at pumpa faller av ventilen, eller at man bøyer et eller annet. Og man må ofte stå i en rar vinkel.

For min del har jeg en eller annen Lezyne fra XXL med et feste som lar meg montere den under drikkefaskeholderen og strappes in. Synes den har fungert bra. Tror det er Pump Grip Drive jeg har. Den finnes vel også i en high volume (HV) variant om det er større terrengdekk man skal pumpe.

  • Like 1

Sykkelaktivist! Nåværende prosjekt: Få Nordmarka og andre grusveier inn i Street View | Twitter/X | YouTube | BlueSky | Insta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker iPump Twist. Helt rå pumpe for en gramjeger.

Weighs 25.6 Grams
Carbon fiber frame
Carbon fiber piston
Twistable head for easy grip
High compression microlight poly-urethane hose
High pressure stainless steel valve
Screw on Presta valve (1 gram Schrader adapter sold separately)
Pumps to 120 PSI (8.25 Bar) with moderate effort. Rated Capacity: 150 PSI.
Designed and manufactured in Japan
Dimensions: 150mm x 20mm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutes ago, Sykkelmafiaen said:

Det er omtrent det eneste kravet jeg har. Skal man pumpe hundre++ ganger med en minipumpe, er det så sjukt stress om den minste bevegelse enten gjør at pumpa faller av ventilen, eller at man bøyer et eller annet. Og man må ofte stå i en rar vinkel.

For min del har jeg en eller annen Lezyne fra XXL med et feste som lar meg montere den under drikkefaskeholderen og strappes in. Synes den har fungert bra. Tror det er Pump Grip Drive jeg har. Den finnes vel også i en high volume (HV) variant om det er større terrengdekk man skal pumpe.

Bare ikke bli utålmodig og pump ivei så ventilen og hjulet beveger på seg, gjorde dette med en Lezynepumpe med slange her om dagen, med bøyd ventilkjerne som resultat. Fikk heldigvis en gratis ny kjerne på Hank Sport da jeg var innom og så etter nye ventiler.

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var bling!

Ellers kan jo dette være anledning til å ustyrsmaksimere og gå for minipumpa til OneUp der du også kan lagre CO2-patron og verktøy inne i pumpa.

https://bikeshop.no/oneupcomponents/1c0317/oneup-edc-100cc-minipumpe-sort-aluminium-presta-160g

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreas skrev (14 timer siden):

Er fornøyd med Topeak RACEROCKET® MT. Følger med en fin holder som passer under drikkeflaskeholderen, slik at den alltid er med på tur.

Dog, jeg er ikke av pirkemeterne som får en dårlig dag om dekktrykket ikke er innenfor en nøye kalkulert modell for effektivitet og komfort. Punkterer jeg er jeg fornøyd så lenge dekket er hardt og jeg kan fortsette. Langt mer effektiv enn min gamle Crankbrothers pumpe, som det tok en evighet å pumpe opp et dekk med.

Jeg slutter meg til den. Har den selv etter en diger test av 41 minipumper på Cyclingtips. 
Det viktige med en pumpe er ikke hvor liten den er, men om den virker når det trengs. Og Topeak Racerocket gjør det. Den har nok volum som er viktig på terrengsykkel. 

Tommel opp fra Bjølsen

 

 

LarsB

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer (som vanlig) litt seint til festen her, men jeg er veldig fornøyd med Blackburn Core Mini-Pump. Jeg har av forskjellige grunner kjøpt en ugudelig mengde minipumper gjennom åra, og det er ingen over, ingen ved siden av denne. Den er langt bedre enn en del andre minipumper fra Blackburn, og jeg skjønner ærlig talt ikke at de gidder å produsere så mye merkelig når de også lager denne lille juvelen.

Den pumper raskt og greit opp dekk i størrelse 29 X 2.8, og det holder jo for de fleste.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...