Gå til innhold

Trening etter middag, hvor lang tid


Anbefalte innlegg

Jeg lever som veldig mange i tidsklemma. Det er utrolig mye som skal gå opp og det er som oftest de personlige behovene som må vike. I tillegg har jeg «behov» for 2,5t fra middag til trening. Stadig oftere blir middagen såpass sent at jeg ikke finner det forsvarlig å trene før leggetid. 
jeg spiser ikke enorme måltider.


Hvor lang tid trenger dere fra middag til trening? 
Går det an å venne seg til å trene kortere tid etter middag? 
 

Alternativet med å spise bare bittelitt/ingenting er litt vanskelig da jeg er veldig glad i både selve middagen og familiesiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt så vant til at jeg har dårlig tid så har blitt vant til å trene rett etter middag og veldig sent. Ene dagen denne uken ble middagen tatt på rulla. 
 

Trening blir stort sett lagt til da det er tid til det og ikke når det er mest egnet for min del. Før fikk jeg ikke sove hvis jeg trente sent. Nå kan jeg gå rett fra sykkel til senga mer eller mindre. 
 


 

 

Endret av Olechr
  • Confused 1

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser du middag sent da? Jeg pleier å spise i 17 tida, så drar jeg ut i 19-20 tida etter barna har lagt seg. Har også en langtur i uka da jeg drar ut rett etter middag. Har aldri tenkt på det som et problem, men da starter jeg ikke turen med sone 5 drag. Hva er det som gjør at du har "behov" for å vente 2,5 time?

Endret av JoeT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sykle går fint etter en real middag, men å løpe er mye vanskeligere. For å løpe må jeg ha minst 3 timer etter middag. Sykle kan jeg gjøre rett fra middagsbordet. 

Noen ganger dropper/utsetter jeg middagen og fyller på med gel/sportsdrikk på rulla - med da trenes det gjerne i 16-18-draget. Så blir det middag så fort som mulig etter økta. 

Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei

Sykkeltilpasser hos sFit_Helse

Grunnlegger av Terrengsykkelrittet

For tiden i utdanningspermisjon.
Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beror veldig på hva og hvor mye jeg har spist til middag og hva jeg skal trene og hvor hardt.

Løping eller hard sykkeløkt to timer etter middag
Skitur eller en normal sykkeløkt, en time
Rolig sykkeltur går nesten rett fra middag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/6/2024 at 10:32 PM, SykkelØyvind said:

Noen ganger dropper/utsetter jeg middagen og fyller på med gel/sportsdrikk på rulla - med da trenes det gjerne i 16-18-draget. Så blir det middag så fort som mulig etter økta. 

Slik løser jeg det også, og det fungerer faktisk også for løping for min del. Starte småsulten, 1 gel ned på slutten av oppvarming og evnt en midt i økta avhengig av hvor lang den er. Da fungerer det både for rolig og harde økter. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...