andrerav Posted July 6 Share Posted July 6 (edited) En dedikert tråd for å dele tips & tricks i det nye forumet. Jeg kan starte med et lite triks som kan spare litt tid for mange. Hvis du har et bilde som du kjapt og enkelt ønsker å sette inn i en post, så kan du rett og slett kopiere bildet. For eksempel, hvis du bruker Chrome som nettleser, så kan du ofte høyreklikke på et bilde og velge "Copy image": Deretter kan du lime bildet rett inn i innlegget her på Sykkel.org ved å høyreklikke i tekstfeltet og velge "Paste" (eller bare trykke ctrl+v): Resultat blir da slik: Edited July 6 by andrerav 3 Quote Bli med i MTB Norge på Discord 💬 | Mine Sykkelvideoer 🎬 Link to comment Share on other sites More sharing options...
perbl Posted July 6 Share Posted July 6 Bildehåndteringen er bare så sjukt mye diggere i mer moderne forumprogramvare Quote Sykkel.org for sykkelentusiaster på alle slags underlag og styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
andrerav Posted July 6 Author Share Posted July 6 Uten tvil 🙂 Quote Bli med i MTB Norge på Discord 💬 | Mine Sykkelvideoer 🎬 Link to comment Share on other sites More sharing options...
san Posted July 6 Share Posted July 6 @andrerav eller andre. Noen tips på hvordan fra mobil, som direkte fra kamera og/eller fotoapp? Fant umiddelbart ikke ut hvordan. Android i mitt tilfelle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perbl Posted July 6 Share Posted July 6 Jeg får mulighet til å velge å ta bilde eller velge å bruke kamera når jeg surfer innom fra mobilen. iPhone i mitt tilfelle. 1 Quote Sykkel.org for sykkelentusiaster på alle slags underlag og styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gruskverner Posted July 6 Share Posted July 6 Trykk på "legg til filer", så får du forespørsel om kilde - kamera, filer etc. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plankepetter Posted July 6 Share Posted July 6 Tror jeg har klart å legge inn et bilde i løpet av de siste 8 årene på terrengsykkel.no. Her er det nok litt enklere 😁 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andrerav Posted July 6 Author Share Posted July 6 Plankepetter skrev (12 minutter siden): Tror jeg har klart å legge inn et bilde i løpet av de siste 8 årene på terrengsykkel.no. Her er det nok litt enklere 😁 Du skal ikke se bort fra at det kan ha vært en del av årsaken til at bilde- og videotråder på det gamle forumet var relativt sedate. Mildt sagt plundrete i gamle phpBB-løsninger det der 🙂 1 Quote Bli med i MTB Norge på Discord 💬 | Mine Sykkelvideoer 🎬 Link to comment Share on other sites More sharing options...
baroudeur Posted August 16 Share Posted August 16 Annet bilderelatert tips: Når du har lastet opp et bilde og lagt det inn i posten din kan du dobbeltklikke på det og endre størrelsen. Dette kan være nyttig om du ønsker store filer med høy kvalitet samtidig som de ikke tar så stor plass i selve posten din. 1 1 Quote Sykkel.org × NOTS Sykkel.org × Sykkelkomponenter.no Vive le forum! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts