Gå til innhold

Feste til Garmin Varia 515/516


Anbefalte innlegg

Jeg leter etter nytt feste til en Varia 515 for å kunne bruke den på flere sykler.

Tidligere har jeg brukt noe billige greier fra Ali:

51YBKyLk8aL._AC_UF894,1000_QL80_.jpg

Og det ble fort dyrt:

image.jpeg.5f5992537c59d199ee6e3de47bffef74.jpeg

Jeg har sett litt på en variant fra Etsy til SL7en:

il_1140xN.4301965762_9qjo.jpg

Er det noen som har erfaring med denne eller andre som de kan anbefale?

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
king195 skrev (På 14.8.2023 den 13.14):

For aero-pinner har Garmin et eget feste: https://www.garmin.com/en-US/p/521431

 

Jeg bruker det på en Bianchi Oltre XR4

Så vidt jeg kan se har Oltre "v form"/aero form på baksiden. Jeg har en Tarmac SL7 som er D-formet. Vil dette kittet ha en brakett som passer den også? 

Ser Garmin også har en løsning for montering rett på setet sine rails, noen med erfaring her?

https://www.garmin.com/nb-NO/p/874032/pn/010-13254-00

 

 

Edit: Fant i annen diskusjonstråd at dette kittet inkluderer D-formet feste. Da blir det en slik:) https://www.trainerroad.com/forum/t/garmin-varia-radar-mount-with-d-shaped-seat-post/23161/41

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ja, i følge kar på Sørensen fjernet de Di2-porten på den nye "clean" setepinnen som kom med SL7 modellene som hadde Etap/Di2 8100 (siden junction box ikke finnes på noen av de systemene). Imidlertid har ikke Specialized noen "clean" 0mm setback setepinne, så om du mot formodning skulle ha byttet til 0mm vil du ha junction box-port - siden du har linket til 0mm-versjonen av adapteren, har du kanskje gjort dette?

 

 

Endret av Gruskverner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Den nye AI teknologien i produktet forsøker å hinte vennlig om at den alltid må være påslått under tur, selv i dagslys, slik at du kan finne den igjen. Dette for din sikkerhet. Vi har også designet lykten slik at du av til får økt treningsmengde, når AI føler det er nødvendig.

Hilsen kundestøtte

  • Haha 4

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baroudeur skrev (På 22.7.2023 den 20.13):

Tidligere har jeg brukt noe billige greier fra Ali:

 

Og det ble fort dyrt:

 

Har gjort meg samme erfaring (men heldigvis uten at det ble SÅ dyrt) på GoPro-feste som monteres på samme viset på seterails.

Klok av den skaden så gikk jeg over alle skruene med loctite 🙂 Det er nok en fin kombinasjon av mye risting og ikke spesielt nøyaktig maskinerte gjenger, som gjør at de lett rister løs. Du merker det når du skrur til skruen at det er først når den treffer motholdet at den oppleves stram....ganske slappe gjenger der antagelig.

 

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baroudeur skrev (1 time siden):

Dyrt å sykle med Varia. Nummer to forsvant i dag. Første gang var det selve festet som løsnet, men dette ser jo greit ut. Hvis jeg kjøper Varia igjen må jeg vel lime den.

image.jpeg.38674af9dc89a1ecfe4bb8b3c1a8d84b.jpeg

Aj. 
 

Skal absolutt ned i boden i kveld og sjekke tilstanden på mine to ebay/kina-fester. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positiv kontramelding: Fant den igjen. Uten å gå i detalj kan jeg si så mye som at den aldri falt av festet.

Så da har jeg fortsatt bare mistet 1x Varia og det var altså grunnet skruer som ristet løs. Festet jeg bruker nå er ikke skrudd på samme måte, men jeg tror fortsatt jeg må inn med noe teip for å være sikker. 

  • Like 2

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stusset over hvorfor Varia ikke har et sånt lite hull for å feste en sikkerhetsstropp, slik som Edge-enhetene har. Jeg mistet også min Varia da jeg skulle justere vinkelen litt i fart, men da så jeg hvor det skjedde og fikk plukket den opp igjen. Kanskje det er mulig å modde til noe. Forøvrig bruker jeg bare de originale strikkfestene og syns de funker greit nok.

  • Like 1

Trondheim
I was just riding along...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JB. skrev (På 29.10.2023 den 9.32):

Jeg har stusset over hvorfor Varia ikke har et sånt lite hull for å feste en sikkerhetsstropp, slik som Edge-enhetene har. Jeg mistet også min Varia da jeg skulle justere vinkelen litt i fart, men da så jeg hvor det skjedde og fikk plukket den opp igjen. Kanskje det er mulig å modde til noe. Forøvrig bruker jeg bare de originale strikkfestene og syns de funker greit nok.

Det finnes deksler man kan sikre. Bestiller nok et slik selv.

81B7Nw3uJSL._AC_SX679_.jpg

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...