baroudeur Posted July 22, 2023 Share Posted July 22, 2023 Jeg leter etter nytt feste til en Varia 515 for å kunne bruke den på flere sykler. Tidligere har jeg brukt noe billige greier fra Ali: Og det ble fort dyrt: Jeg har sett litt på en variant fra Etsy til SL7en: Er det noen som har erfaring med denne eller andre som de kan anbefale? Quote Vive le forum! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joje Posted July 28, 2023 Share Posted July 28, 2023 For runde setepinner har jeg vondt for å se bedre alternativer enn denne: https://www.bikester.no/garmin-varia-radar-setepinneholder-M424323.html Ellers har jeg sett at noen bruker «strip»/zip ties for å sikre den originale holderen som følger med. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KER Posted July 28, 2023 Share Posted July 28, 2023 Takk for tipset. Jeg bestilte en slik. ser fancy ut å montere høyt under setet, men det blir vel i veien for setevesker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rottenikken Posted August 14, 2023 Share Posted August 14, 2023 (edited) Noen som har funnet en god løsning for Aero setepinner, eller aller hest en god løsning for montering under Specialized seter (SWAT)? Edited August 14, 2023 by Rottenikken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
king195 Posted August 14, 2023 Share Posted August 14, 2023 Rottenikken skrev (15 minutter siden): Noen som har funnet en god løsning for Aero setepinner, eller aller hest en god løsning for montering under Specialized seter (SWAT)? For aero-pinner har Garmin et eget feste: https://www.garmin.com/en-US/p/521431 Jeg bruker det på en Bianchi Oltre XR4 Quote https://www.strava.com/athletes/923355 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joje Posted August 14, 2023 Share Posted August 14, 2023 Rottenikken skrev (31 minutter siden): Noen som har funnet en god løsning for Aero setepinner, eller aller hest en god løsning for montering under Specialized seter (SWAT)? Raceware pleier å ha en del varianter, se om denne passer for deg: Garmin Varia + AirTag Mount for Specialized Saddles – Raceware Direct – Custom Cycle Components Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rottenikken Posted August 24, 2023 Share Posted August 24, 2023 (edited) king195 skrev (På 14.8.2023 den 13.14): For aero-pinner har Garmin et eget feste: https://www.garmin.com/en-US/p/521431 Jeg bruker det på en Bianchi Oltre XR4 Så vidt jeg kan se har Oltre "v form"/aero form på baksiden. Jeg har en Tarmac SL7 som er D-formet. Vil dette kittet ha en brakett som passer den også? Ser Garmin også har en løsning for montering rett på setet sine rails, noen med erfaring her? https://www.garmin.com/nb-NO/p/874032/pn/010-13254-00 Edit: Fant i annen diskusjonstråd at dette kittet inkluderer D-formet feste. Da blir det en slik:) https://www.trainerroad.com/forum/t/garmin-varia-radar-mount-with-d-shaped-seat-post/23161/41 Edited August 24, 2023 by Rottenikken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baroudeur Posted September 17, 2023 Author Share Posted September 17, 2023 Jeg kom over noen alternativer på WW og bestilte dette fra MagCAD. Quote Vive le forum! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maggan Posted September 17, 2023 Share Posted September 17, 2023 Kan det stemme at de fjernet dette Di2-festepunktet på SL7 da Shimano fjernet junction box'en? Jeg har en 2023 SL7 og tror ikke dette festet funker for meg, men har ikke sykkelen her nå for å sjekke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baroudeur Posted September 17, 2023 Author Share Posted September 17, 2023 Kanskje? Håper det passer på min, men det finner jeg ut av. Quote Vive le forum! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gruskverner Posted September 17, 2023 Share Posted September 17, 2023 (edited) Ja, i følge kar på Sørensen fjernet de Di2-porten på den nye "clean" setepinnen som kom med SL7 modellene som hadde Etap/Di2 8100 (siden junction box ikke finnes på noen av de systemene). Imidlertid har ikke Specialized noen "clean" 0mm setback setepinne, så om du mot formodning skulle ha byttet til 0mm vil du ha junction box-port - siden du har linket til 0mm-versjonen av adapteren, har du kanskje gjort dette? Edited September 17, 2023 by Gruskverner Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baroudeur Posted September 17, 2023 Author Share Posted September 17, 2023 Gruskverner skrev (57 minutter siden): har du kanskje gjort dette? Jepp. Pinnen jeg har med offset er ikke clean den heller, men kjører med 0mm til vanlig. Quote Vive le forum! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gruskverner Posted September 18, 2023 Share Posted September 18, 2023 Jeg trenger samme, andre som som er interesserte i å bestille noe fra MagCad sammen for å senke utgiftene til fortolling og frakt? Merker at det ikke fristet å flekke ut 700 kr for en liten plastikkdel. De selger også adapter for å bruke det nye Roval Rapide-styret på SL7. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joje Posted September 18, 2023 Share Posted September 18, 2023 James Huang (angryasian på Instagram) tipset om denne australske fabrikanten (3D-printing); Seat Post Mounts for Garmin Varia, Cycliq Fly6, Tail Lights and GoPro – Concentric Cycling Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baroudeur Posted September 27, 2023 Author Share Posted September 27, 2023 baroudeur skrev (På 17.9.2023 den 12.25): Jeg kom over noen alternativer på WW og bestilte dette fra MagCAD. Kom i dag. Passer fint, funker bra og - kanskje viktigst av alt - ser bedre ut enn originalfestet og en del andre alternativer. 5 Quote Vive le forum! Link to comment Share on other sites More sharing options...
baroudeur Posted October 27, 2023 Author Share Posted October 27, 2023 Dyrt å sykle med Varia. Nummer to forsvant i dag. Første gang var det selve festet som løsnet, men dette ser jo greit ut. Hvis jeg kjøper Varia igjen må jeg vel lime den. 3 Quote Vive le forum! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Posted October 27, 2023 Share Posted October 27, 2023 Den nye AI teknologien i produktet forsøker å hinte vennlig om at den alltid må være påslått under tur, selv i dagslys, slik at du kan finne den igjen. Dette for din sikkerhet. Vi har også designet lykten slik at du av til får økt treningsmengde, når AI føler det er nødvendig. Hilsen kundestøtte 5 Quote Kaffe- og teansvarlig Link to comment Share on other sites More sharing options...
andersar Posted October 27, 2023 Share Posted October 27, 2023 baroudeur skrev (På 22.7.2023 den 20.13): Tidligere har jeg brukt noe billige greier fra Ali: Og det ble fort dyrt: Har gjort meg samme erfaring (men heldigvis uten at det ble SÅ dyrt) på GoPro-feste som monteres på samme viset på seterails. Klok av den skaden så gikk jeg over alle skruene med loctite 🙂 Det er nok en fin kombinasjon av mye risting og ikke spesielt nøyaktig maskinerte gjenger, som gjør at de lett rister løs. Du merker det når du skrur til skruen at det er først når den treffer motholdet at den oppleves stram....ganske slappe gjenger der antagelig. Quote Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long" Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoyE Posted October 27, 2023 Share Posted October 27, 2023 baroudeur skrev (1 time siden): Dyrt å sykle med Varia. Nummer to forsvant i dag. Første gang var det selve festet som løsnet, men dette ser jo greit ut. Hvis jeg kjøper Varia igjen må jeg vel lime den. Aj. Skal absolutt ned i boden i kveld og sjekke tilstanden på mine to ebay/kina-fester. Quote . Link to comment Share on other sites More sharing options...
baroudeur Posted October 27, 2023 Author Share Posted October 27, 2023 Positiv kontramelding: Fant den igjen. Uten å gå i detalj kan jeg si så mye som at den aldri falt av festet. Så da har jeg fortsatt bare mistet 1x Varia og det var altså grunnet skruer som ristet løs. Festet jeg bruker nå er ikke skrudd på samme måte, men jeg tror fortsatt jeg må inn med noe teip for å være sikker. 2 Quote Vive le forum! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Posted October 27, 2023 Share Posted October 27, 2023 Kan du øke friksjonen i innfestningen? Vanskelig å vite grunnen til at den faller av, men har lignende fester og de har litt variabel friksjon i innfestningen. Et eller to lag med formtilpasset Gorilla Tape Handy i innfestningshullet, bidrar til å øke friksjonen. Quote Kaffe- og teansvarlig Link to comment Share on other sites More sharing options...
baroudeur Posted October 27, 2023 Author Share Posted October 27, 2023 Gorillaen er fin. Var noe sånt jeg tenkte å teste. Quote Vive le forum! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inge Posted October 27, 2023 Share Posted October 27, 2023 Kjøpte denne saken for en rimelig penge på AliExpress. Selve festet virker solid konstruert, men Variaen satt temmelig løst. To striper elektrikertape gjorde susen. Tre ble for mye friksjon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JB. Posted October 29, 2023 Share Posted October 29, 2023 Jeg har stusset over hvorfor Varia ikke har et sånt lite hull for å feste en sikkerhetsstropp, slik som Edge-enhetene har. Jeg mistet også min Varia da jeg skulle justere vinkelen litt i fart, men da så jeg hvor det skjedde og fikk plukket den opp igjen. Kanskje det er mulig å modde til noe. Forøvrig bruker jeg bare de originale strikkfestene og syns de funker greit nok. 1 Quote Trondheim I was just riding along... Link to comment Share on other sites More sharing options...
baroudeur Posted October 31, 2023 Author Share Posted October 31, 2023 JB. skrev (På 29.10.2023 den 9.32): Jeg har stusset over hvorfor Varia ikke har et sånt lite hull for å feste en sikkerhetsstropp, slik som Edge-enhetene har. Jeg mistet også min Varia da jeg skulle justere vinkelen litt i fart, men da så jeg hvor det skjedde og fikk plukket den opp igjen. Kanskje det er mulig å modde til noe. Forøvrig bruker jeg bare de originale strikkfestene og syns de funker greit nok. Det finnes deksler man kan sikre. Bestiller nok et slik selv. Quote Vive le forum! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts