Gå til innhold

Gammel Honda motorsykkel, verdi?


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei. Lurer på om noen har peiling på gamle motorsykler? Det er sykkel som tilhører familien, men ikke har vært ute av lagring på veldig lenge. Så den må ha stor service og sikkert også en del nye deler. Er ikke sikker på årsmodell og modelnavn. Skal prøve å finne ut av det...Legger ut et bilde. Ser ut som den har custom lakk og litt spesielle hjul også? Jeg var ikke mye peiling men man får jo lyst til å fikse den opp? 

Sikkert ikke billig, men den kan jo også være verdt endel i oppusset tilstand?

IMG20240509131921.jpg

Endret av Kid
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Kid endret tittelen til Gammel Honda motorsykkel, verdi?

Honda CB750F eller CB900F. Felgene er standard. Customlakk er dessverre noe som trekker prisen ned, av to grunner. Dels fordi veteraner helst skal være så original som mulig men også fordi ny lakk kan bety at sykkelen kan ha vært krasjet.

Everytime you change gear, God kills a kitten - CtheBM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Litt skummelt å la ting stå helt urørt i lange tider. Aner ikke hva den er verdt. Ser utrolig mange eldre Hondaer på Finn mellom 25.000 og 55.000. Men og et par sykt dyre. Sikkert lurt å se modellnr og sammenligne på Finn, eller spør på merkeforhandler. Modellnr kan en sikkert se på vegvesenets siden, om du vet skiltnr...hvis det ikke står på sykkelen.

Screenshot_20240510_080438.jpg

Endret av Mannen Faller Ikke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal være ganske ihuga samler for å betale en kvart million for en CBX. 🙂 Ser ut til at en CB900F går for ca 25000,-. Så spørs det hvor mye jobb som må gjøres på eksemplaret til trådstarter.

Det skumle er at jeg får lyst å kjøpe meg en 1982-modell av ett eller annet bare for gøy. Men så slår det meg at siden jeg ikke har kjørt siden 2003 så ville jeg bli typeeksempelet på en "återfallsknutte" og det er både patetisk og farlig. 😄 Men det hadde gjort seg med en CB1100F eller en GSX1100E som stuepynt. (Har kone med mc-bakgrunn, men dessverre litt for liten stue.)

  • Like 1

Everytime you change gear, God kills a kitten - CtheBM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro å søke på youtube etter de gamle motorsykkelmodellene man har hatt. Man kjenner jo igjen hvert eneste klikk og tikk fra motoren selv om det har gått over 30 år siden min første mc avgikk med døden.

Everytime you change gear, God kills a kitten - CtheBM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en cbx med hel motor og lav km er ett samleobjekt og går for høye priser. hvis jeg ikke husker feil sprekker toppene.

en CB750 som trådstarter referer til har ingen samlerverdi, kun bruksverdi. 25' høres ut som en grei pris. mulig eksemplaret til TS er US import. kan se ut som at det er uorginalt ex anlegg.
Hvis man ikke har peiling kan slike sykler fort bli dyre når alt arbeide må settes bort. det er en grunn til at det står mye fint rundt forbi i garasjene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til den dagen batterier blir så små at nok rekkevidde rommes i en mc-tank og 100 hk elmotorer kan gjemmes inne i sumpen etter at man har røsket ut veivaksel og råder. 🙂 Da kan plutselig gamle motorsykler bli driftsikre igjen.

Everytime you change gear, God kills a kitten - CtheBM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dan skrev (3 timer siden):

Gleder meg til den dagen batterier blir så små at nok rekkevidde rommes i en mc-tank og 100 hk elmotorer kan gjemmes inne i sumpen etter at man har røsket ut veivaksel og råder. 🙂 Da kan plutselig gamle motorsykler bli driftsikre igjen.

Hiroshima knallerter har alltid vært driftsikre, en velholdt purke som CB750 som nevnt her bør klare 100.000km på strak arm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben skrev (19 minutter siden):

Hiroshima knallerter har alltid vært driftsikre, en velholdt purke som CB750 som nevnt her bør klare 100.000km på strak arm

Nuvel. To ganger i karriæren har jeg vært med om japanske motorsykler som går fra deilig, fullt gasspådrag til fullstendig, vibrasjonsfri lydløshet. Etter den andre gangen så bytte jeg til italiensk kvalitet med register*reim*. 🙂

Everytime you change gear, God kills a kitten - CtheBM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
Dan skrev (6 timer siden):

Nuvel. To ganger i karriæren har jeg vært med om japanske motorsykler som går fra deilig, fullt gasspådrag til fullstendig, vibrasjonsfri lydløshet. Etter den andre gangen så bytte jeg til italiensk kvalitet med register*reim*. 🙂

🙂

Ducati står mitt hjerte nær;
men jeg har en lei mistanke om at de fleste Hondaer går betydelig lenger enn Ducati ved samme type kjøring. Så er vel Ducati relativt dyre å holde på veien også, tvangsstyrte ventiler er ikke noe alle kan justere og det tar tid.

Endret av Gubben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sikkert det skal så mye til for å få den i gang igjen. Kommer jo veldig an på hvordan den er lagret. Pleier å kikke litt på Vice Grip Garage og The bearded mechanic på YT. Nærmest som ASMR for meg. Uansett.. Det er utrolig hva de karene får liv i med relativt enkle verktøy, et oljeskift og litt 2takts bensin. Og en sykkel som starter og går er uansett mer verdt enn ett rep.objekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...