Jump to content

Gammel Honda motorsykkel, verdi?


Recommended Posts

Posted (edited)

Hei. Lurer på om noen har peiling på gamle motorsykler? Det er sykkel som tilhører familien, men ikke har vært ute av lagring på veldig lenge. Så den må ha stor service og sikkert også en del nye deler. Er ikke sikker på årsmodell og modelnavn. Skal prøve å finne ut av det...Legger ut et bilde. Ser ut som den har custom lakk og litt spesielle hjul også? Jeg var ikke mye peiling men man får jo lyst til å fikse den opp? 

Sikkert ikke billig, men den kan jo også være verdt endel i oppusset tilstand?

IMG20240509131921.jpg

Edited by Kid
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Kid changed the title to Gammel Honda motorsykkel, verdi?

Honda CB750F eller CB900F. Felgene er standard. Customlakk er dessverre noe som trekker prisen ned, av to grunner. Dels fordi veteraner helst skal være så original som mulig men også fordi ny lakk kan bety at sykkelen kan ha vært krasjet.

Everytime you change gear, God kills a kitten - CtheBM

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Litt skummelt å la ting stå helt urørt i lange tider. Aner ikke hva den er verdt. Ser utrolig mange eldre Hondaer på Finn mellom 25.000 og 55.000. Men og et par sykt dyre. Sikkert lurt å se modellnr og sammenligne på Finn, eller spør på merkeforhandler. Modellnr kan en sikkert se på vegvesenets siden, om du vet skiltnr...hvis det ikke står på sykkelen.

Screenshot_20240510_080438.jpg

Edited by Mannen Faller Ikke
Link to comment
Share on other sites

Du skal være ganske ihuga samler for å betale en kvart million for en CBX. 🙂 Ser ut til at en CB900F går for ca 25000,-. Så spørs det hvor mye jobb som må gjøres på eksemplaret til trådstarter.

Det skumle er at jeg får lyst å kjøpe meg en 1982-modell av ett eller annet bare for gøy. Men så slår det meg at siden jeg ikke har kjørt siden 2003 så ville jeg bli typeeksempelet på en "återfallsknutte" og det er både patetisk og farlig. 😄 Men det hadde gjort seg med en CB1100F eller en GSX1100E som stuepynt. (Har kone med mc-bakgrunn, men dessverre litt for liten stue.)

  • Like 1

Everytime you change gear, God kills a kitten - CtheBM

Link to comment
Share on other sites

Dan skrev (2 timer siden):

Honda CB750F

💗

Cruiset rundt på en slik i sort til jeg valgte å selge den for å finansiere studier. Ungdommelig dårskap.

Moderator-tips: Du behøver ikke sitere dersom du svarer på siste innlegg i tråden eller det er opplagt hvem du svarer til 🙂👍 Jordbær kroneis 💗

Link to comment
Share on other sites

Moro å søke på youtube etter de gamle motorsykkelmodellene man har hatt. Man kjenner jo igjen hvert eneste klikk og tikk fra motoren selv om det har gått over 30 år siden min første mc avgikk med døden.

Everytime you change gear, God kills a kitten - CtheBM

Link to comment
Share on other sites

en cbx med hel motor og lav km er ett samleobjekt og går for høye priser. hvis jeg ikke husker feil sprekker toppene.

en CB750 som trådstarter referer til har ingen samlerverdi, kun bruksverdi. 25' høres ut som en grei pris. mulig eksemplaret til TS er US import. kan se ut som at det er uorginalt ex anlegg.
Hvis man ikke har peiling kan slike sykler fort bli dyre når alt arbeide må settes bort. det er en grunn til at det står mye fint rundt forbi i garasjene

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg til den dagen batterier blir så små at nok rekkevidde rommes i en mc-tank og 100 hk elmotorer kan gjemmes inne i sumpen etter at man har røsket ut veivaksel og råder. 🙂 Da kan plutselig gamle motorsykler bli driftsikre igjen.

Everytime you change gear, God kills a kitten - CtheBM

Link to comment
Share on other sites

Dan skrev (3 timer siden):

Gleder meg til den dagen batterier blir så små at nok rekkevidde rommes i en mc-tank og 100 hk elmotorer kan gjemmes inne i sumpen etter at man har røsket ut veivaksel og råder. 🙂 Da kan plutselig gamle motorsykler bli driftsikre igjen.

Hiroshima knallerter har alltid vært driftsikre, en velholdt purke som CB750 som nevnt her bør klare 100.000km på strak arm

Link to comment
Share on other sites

Gubben skrev (19 minutter siden):

Hiroshima knallerter har alltid vært driftsikre, en velholdt purke som CB750 som nevnt her bør klare 100.000km på strak arm

Nuvel. To ganger i karriæren har jeg vært med om japanske motorsykler som går fra deilig, fullt gasspådrag til fullstendig, vibrasjonsfri lydløshet. Etter den andre gangen så bytte jeg til italiensk kvalitet med register*reim*. 🙂

Everytime you change gear, God kills a kitten - CtheBM

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
Dan skrev (6 timer siden):

Nuvel. To ganger i karriæren har jeg vært med om japanske motorsykler som går fra deilig, fullt gasspådrag til fullstendig, vibrasjonsfri lydløshet. Etter den andre gangen så bytte jeg til italiensk kvalitet med register*reim*. 🙂

🙂

Ducati står mitt hjerte nær;
men jeg har en lei mistanke om at de fleste Hondaer går betydelig lenger enn Ducati ved samme type kjøring. Så er vel Ducati relativt dyre å holde på veien også, tvangsstyrte ventiler er ikke noe alle kan justere og det tar tid.

Edited by Gubben
Link to comment
Share on other sites

Ikke sikkert det skal så mye til for å få den i gang igjen. Kommer jo veldig an på hvordan den er lagret. Pleier å kikke litt på Vice Grip Garage og The bearded mechanic på YT. Nærmest som ASMR for meg. Uansett.. Det er utrolig hva de karene får liv i med relativt enkle verktøy, et oljeskift og litt 2takts bensin. Og en sykkel som starter og går er uansett mer verdt enn ett rep.objekt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...