Jump to content

Recommended Posts

Skal kjøpe smartlås og trenger tips fra ærede forum. Hva gjelder i 2024. Ønskeliste

- Enkel å betjene

- Mulighet for å sjekke at døra er låst via app

Mao ikke store krav. Brikke gidder jeg ikke. Fingeravtrykk sikkert kult, men ikke noe jeg prioriterer. Resten av huset er lite smart så sammenkobling med andre systemer er ikke relevant. Jeg har alarm fra Homely og da kan det være aktuelt å koble opp mot denne. Da er det bare Yale og Nimly som er kompatibelt ser det ut som.

Kan vurdere å kjøpe inkludert montering da jeg skjønner noen av disse kan være litt klønete å få inn.... Så hva velger jeg?

- Yale (en eller annen variant): klassiker som visstnok er litt vrien å installere

- Nimly: billigere og ser enklere ut å installere. Pluss for backup-løsning med skikkelig nøkkel.

- Easycode?

Andre?

• Replies 3
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Har hatt IDLock i mange år, og vært godt fornøyd med det. Men når den begynte å tulle, og plutselig konket helt ut, måtte vi ha ny lås NÅ, og endte vi opp med en Nimly touch. Lett å montere, fingeravtrykklesing fungerer helt greit, og ser helt ok ut. IDLock'n var koblet til Google Home via Telldus, Nimly-låsen må visst ha en gateway, og det har jeg ikke giddet å styre med enda. 

Har en eldre Yale Doorman og synes den er knall. Lett å bruke. De nye har litt ekstra funksjoner, inkl. app. I nye standarddører er de vel ganske lettmonterte, men det er viktig at avstandene er korrekte. Det er en spesialbygd dør på huset her, så måtte ha låsesmed for å montere en jeg hadde kjøpt hos Coop på tilbud. Ble vel bittelitt dyrere enn om jeg hadde kjøpt den direkte hos låsesmeden (Access Låsspesialisten AS). Hadde sikkert klart å montere den selv når jeg så hva låsesmeden gjorde, men greit å spare det arbeidet siden det tok litt tid. Har fungert bra i mange år. Eneste er at om vinteren når det er 15ish minus, så blir (de nye) pakningene på døren så stive at man må holde døren litt igjen så låsen låser seg.

Hadde sikkert kjøpt Yale Doorman L3S Retrofit om jeg skulle kjøpt idag, selv om den er vel dyr.

Høres rart ut, fordi jeg ville tidligere si det hadde vært skikkelig irriterende, men smekklås-funksjonen er veldig behagelig. Eliminerte min "har jeg låst døra"-tanke. Litt som dosete med softclose. Man vet ikke hvordan man klarte seg uten, og det er veldig merkbart når man går tilbake til "gammel" teknologi.

Kode er så lett at det sitter i fingrene etter noen dager.

Kaffe- og teansvarlig

Har hatt Yale V2N (nå heter den classic) i 6,5 år og den nye L3S i et drøyt år.

Kan trygt anbefale L3S. Den er verd mellomlegget. Har ringeklokke også 😄

Har min koblet via alarmselskap og bruker appen der, men den har en egen Yale bridge og app som fungerer fint for seg selv.

Kontrollmål at du kan montere lås uten for mye mikk makk. Litt utstemming er dog greit.

Har montert lås tre ganger selv og det går fint. Kan anbefale at det ikke er vinter, for man bruker litt tid og da er døren mye åpen.