OleF Posted August 3, 2023 Share Posted August 3, 2023 (edited) Regner med di fleste har sett Netflix serien om tdf nå, men det har og kommet en ny dokumentar om Cav på Netflix. Vert å se? Kan gjerne poste tips til gode filmer/dokumentarer innenfor sykkel her. Edited August 3, 2023 by OleF 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
torbjornhb Posted August 3, 2023 Share Posted August 3, 2023 Sjekk ut "Eat. Race. Win" på Amazon Prime. Utdrag: SPIS. SYKLE. VINN. er et eventyr i kulissene til planetens storste ärlige sportsbegivenhet: Tour de France. Dronningen av prestasjonsmatlaging, kokken Hannah Grant, tar deg med pả hennes lop innenfor lopet mens hun finner prestasjonsmat til Australias proffsyklist-lag Orica-Scott. Hannah viser oss akkurat hva som skal til for à prestere pả kanten av menneskelig utholdenhet i et 21 dager langt lop. 2 Quote https://pulssonen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
baroudeur Posted August 3, 2023 Share Posted August 3, 2023 A Sunday in Hell The Stars and the Water Carriers 30 for 30: Lance 1 & 2 30 for 30: Slaying the Badger Chasing Legends Time Trial 1 1 Quote Vive le forum! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoyE Posted August 3, 2023 Share Posted August 3, 2023 (edited) Allerede nevnt flere gode og klassiske her. Jeg slår et slag for 'Behind the scenes: De Ronde'. Det er noe av det absolutt beste i mine øyne når det kommer til sykkeldokumentarer. Her følger man både ryttere, støtteapparat, lagledere, fotografer og arrangører etc gjennom en utgave av Ronde van Vlaanderen. Her får man virkelig et innblikk i hvor stort og omfattende dette er på mange forskjellige plan. Jeg vender stadig tilbake til disse og må se noe om igjen. Anbefales på det groveste! Link til tilfeldig episode/år: Jeg så også denne filmen på YT her for en liten stund siden. Verdt å se. Følger en gjeng med ganske gjennomsnittlige karer som gjennomfører sitt livs utfordring. Følelsene de opplever selv og seg i mellom, båndene som knyttes , og tilstanden de tidvis havner i er godt beskrevet og svært gjenkjenbart om man har lagt ut på noen turer og utfordringer selv. Edited August 3, 2023 by RoyE 3 Quote . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ndreas Posted August 3, 2023 Share Posted August 3, 2023 For noe litt annerledes(barskere?) 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleF Posted August 11, 2023 Author Share Posted August 11, 2023 Anbefaler å se denne: Bra filmet/klippet og inspirerende. T.Foss er med flere ganger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ndreas Posted August 11, 2023 Share Posted August 11, 2023 Uten noe dissing til filmen i seg selv, men fy fan jeg er møkkalei youtube thumbnailsface-fenomenet 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emil Posted August 11, 2023 Share Posted August 11, 2023 baroudeur skrev (På 3.8.2023 den 11.07): A Sunday in Hell The Stars and the Water Carriers 30 for 30: Lance 1 & 2 30 for 30: Slaying the Badger Chasing Legends Time Trial De to første du lister opp, hysterisk flotte saker, dansk original-versjon "en forårsdag i helvede" er best. Digger filmsnutter av min helt Felice Gimondi og de andre superstjernene, Merckx, Moser, Maertens og Devlaeminck osv. Terningkast 7,2 !!!!!!!!!!!!!!!!! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torbj0rn Posted August 14, 2023 Share Posted August 14, 2023 Ndreas skrev (På 11.8.2023 den 14.12): Uten noe dissing til filmen i seg selv, men fy fan jeg er møkkalei youtube thumbnailsface-fenomenet +1 ! Så latterlig teit. Ikke netflix, men Uno X har jo en YT-kanal. Det har vært lite med oppdateringer der i år men de eldre videoene der er veldig bra fortsatt: https://www.youtube.com/@UnoXTeam 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brusim Posted August 15, 2023 Share Posted August 15, 2023 Både Rapha Films og EF Pro Cycling har jo noen godbiter på youtube. AnnetTour de France documentary: Plan B, the fall & rise fra JumboThe Road to the Tour de France fra DSMIkke 100% sykkel dokumentar akkurat, men den klart beste og mest inspirerende dokumentaren jeg har sett på mange år:Project Iceman 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sun Flyer Posted August 15, 2023 Share Posted August 15, 2023 Siden jeg jobbet og slet meg gjennom Tcr i sommer kan jeg anbefale denne for de som syns sånt er interessant. Onboard the Transcontinental Race | Netflix 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legendarisk Posted August 20, 2023 Share Posted August 20, 2023 Mange gode tips! Kan anbefale minidokumentaren om Graeme Obree (for de som ikke allerede er kjent med han og sykkelen hans "Old Faithful").🤩 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kopp Posted August 21, 2023 Share Posted August 21, 2023 Synes denne har masse energi: 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maggan Posted August 21, 2023 Share Posted August 21, 2023 Denne er ny i dag: 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baroudeur Posted October 21, 2023 Share Posted October 21, 2023 Jeg har ikke sett denne og har heller ikke funnet ut hvor jeg kan se den, men skulle gjerne gjort det. 1 Quote Vive le forum! Link to comment Share on other sites More sharing options...
LarsP Posted October 21, 2023 Share Posted October 21, 2023 Moonrider, dokumentar som følger Rasmus Quaade. Fin og litt sår film, lidenskap og lidelse. Mener at den lå i filmarkivet til Sufferfest, som nå er Wahoo/Systm, men ikke helt sikker. https://www.imdb.com/title/tt2406596/ 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LarsB Posted October 23, 2023 Share Posted October 23, 2023 Jeg anbefaler Trillingene fra Belleville. "Champion, som er adoptert av bestemoren, er en ensom liten gutt. Bestemoren merker at Champion er gladest når han får sykle. Årene går og Champion, som ved hjelp av bestemor har trent hardt for å bli en skikkelig syklist, er en dag klar til å melde seg på verdens tøffeste konkurranse innen sykkelsporten, Tour de France! Men under rittet blir Champion kidnappet." https://www.sfanytime.com/no/movie/trion-fran-belleville Le vélo de Ghislain Lambert er en annen som er verd å se. Den finnes på Netflix. Humoristisk blikk på proffliv og Ghislains vekst og fall på 70 tallet. "In the 70s, there was Merckx and there were the others. Ghislain Lambert was one of the others. This is his story, a quite simple one. The story of a modest Belgian bike racer. His greatest ambition in life? To become a champion. His greatest tragedy? Not having the legs his heart deserves." Vi var noen som tenkte på å lage Team Magicreme replika-trøyer. Det kokte imidlerid bort i kålen, ikke sant @Dan LarsB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dan Posted October 23, 2023 Share Posted October 23, 2023 LarsB skrev (5 timer siden): Vi var noen som tenkte på å lage Team Magicreme replika-trøyer. Det kokte imidlerid bort i kålen, ikke sant @Dan Jepp, men nå finnes de faktisk å kjøpe, så vi var ikke alene om idéen. 🙂 1 Quote Everytime you change gear, God kills a kitten - CtheBM Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ndreas Posted October 24, 2023 Share Posted October 24, 2023 Noen filmer på lista mi fra grovknasteland: Nothing is free Fuego Lost in Chile 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleF Posted December 28, 2023 Author Share Posted December 28, 2023 (edited) Ikke akkurat no film eller dokumentar med disse "The Cafe Ride" episodene av Sigma Sports er absolutt vert å se: Edited December 28, 2023 by OleF 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
torbjornhb Posted December 31, 2023 Share Posted December 31, 2023 NjuK skrev (På 25.10.2023 den 7.41): Cavendish dokumentaren er verdt å se. Den gir ett innblikk i hvordan det mentale også spiller inn i toppidretten. De som er i toppidretten har ett litt annerledes skrudd sammen topplokk enn oss andre. For min del er det overaskende at det ikke er mer selvmord i toppidretten. Så dokumentaren av Cavendish i dag. Jeg fikk et helt nytt syn på fyren. Jeg håper av hele mitt hjerte at fyren vinner en etappe i Touren 2024! Samtidig veldig givende å se dokumentarserien om TdF. Det gav et innblikk i de ulike lagene og rytterne som gjør det mer spennende å interessant å følge med i sirkuset. 1 Quote https://pulssonen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts