Gå til innhold

Forum for vintersykling?


Simenf

Trenger vi et eget underforum for vintersykling?  

60 stemmer

  1. 1. Trenger vi et eget underforum for vintersykling?

    • Ja, det er stort nok til å fortjene et eget underforum
      19
    • Nei, det finnes allerede flere steder man kan poste slike spørsmål
      27
    • Ja og nei, vi kan opprette et eget "Vintersport"-fora som dekker all aktivitet på snø og is, som sykling, ski og skøyter
      10
    • Ingen formening
      4


Anbefalte innlegg

Som @Jamez påpeker er dette noe som kan passe i flere fora alt ettersom hvilken sykkeltype man benytter.

På gamleforumet var det et eget underforum for fatbike- og vintersykling. Inntil videre har vi valgt å ikke opprette en slik kategori her.

Men dette er egentlig en problemstilling som kanskje ikke er helt løst enda. Det var noe jeg så for meg kom til å komme nærmere vinteren og jeg har grublet litt på det. Så lenge det er behov for det, er det ingenting i veien med å ha et dedikert underforum til vintersykling. Siden det sannsynligvis er flere her som går på ski og bedriver andre vinteraktiviteter har jeg også tenkt på om vi skulle hatt et bredere "Vintersport"-forum som favner om alt som skjer på snøen.

Jeg skal få lagt inn en poll i tråden her så kan vi jo se hva folk tenker.

Edit: Poll lagt til.

Endret av baroudeur

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg jo færre underforum, jo bedre. På det gamle forumet havnet jo den løpende føremeldingen inn under "Stisykling". I vintersyklingsdelen var det egentlig ikke veldig mye trafikk, med unntak av den store piggdekk-tråden hvis man ser på alle innlegg ett år tilbake i tid, og nå er den jammen allerede i gang her. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd for at vintersykling vil forsvinne dersom det legges i et eget underforum som skal dekke all form for vinteraktivitet. Jeg foreslår at vi lar terrengsykling være terrengsykling uavhengig av årstid.

Noe av frustrasjonen da bladet Terrengsykling gikk over til FriFlyt, var at bladet da ble fullt av masse som ikke var relevant for terrengsykling. Så det blir jo litt dumt å gjøre det samme på det nye forumet.

Endret av Juffe
  • Like 1

"Makollig Jezfahted and Levdaroum Debahzted, please come to the information desk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det ikke blir vintersport som ski, alpint, topptur osv inkl vintersykling. Enten egen undergruppe ellers finner vi som sykler gravel og sti om vinteren frem under, ja nettopp gravel eller sti. Kan jeg velge vil jeg hatt en egen flik til vintersykling (hvor jeg kan vise frem mitt monster med 4,8 tommers dekk og leftygaffel 😉)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enn så lenge synes jeg man kan klare seg med færrest mulig kategorier. Sykling på snø er jo fortsatt sykling. Samme som på vått eller tørt underlag.

Om man skulle komme dit at det blir flere hundre innlegg i hver kategori hver dag så får man heller underdele videre for å holde oversikten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaknudsen skrev (3 minutter siden):

Finnes det noe funksjonalitet for emneknagger man kan knytte til tråder? Synes slik kategorisering er mer hensiktsmessig enn en rigid struktur.

Tagging vil blant annet kunne påvirke søkeresultatene. Det er egentlig et ganske godt poeng å benytte tags om man benytter et eksisterende underforum til posting av noe litt på siden, som for eksempel vintersykling. Om vi på sikt ønsker at forumet skal fungere som et oppslagsverk, vil bruk av tags gjøre navigeringen enklere. Har man kommet over en tråd i terrengsykkelforumet som er tagget med "vintersykling", kan man klikke på taggen og få opp alle relaterte treff.

  • Like 2

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...