Gå til innhold

Ørepropper som ikke detter av ved løping ;-)


Emil

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har begynt å løpe litt i skogen i tillegg til sykkel. Håper det skal gi langrennsform.

Jeg får ikke ipod's til å sitte i ørene når jeg løper og lurer på om noen har erfaring med noe bra som enten har en bøyle rundt øret eller som faktisk har en form som gjør at de faktisk blir sittende inne i øret når jeg snubler rundt i skogen med lykt på hodet. Mine stusselige forsøk med å tape de fast i ørene gir jeg terningkast NG-minus (Nokså Godt for de som er for unge til å huske den karakter-skalaen eller hadde O-Fag på skolen). Forresten ser det ut som Beats har noen fine men jeg er gjerrigknark og 3.000+ er dustete mye for min smak.

Endret av Emil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Emil endret tittelen til Ørepropper som ikke detter av ved løping ;-)

Er det Airpods eller vanlig Airpods Pro du har?

Hatt begge. Airpods Pro sitter bra i mine ører under løping. Airpods satt OK, men satt godt med bøylene inni øret. Husker ikke hvor jeg kjøpte mine, men sett flere forskjellige typer og så lenge designet er likt har jeg ikke sett forskjell på AliExpress og de kjøpt til 200kr i norsk butikk. Link til Kjell, kr 129.

Gjerrigknarkutgaven gaffateip/elektroteip rundt hele hode, ala et pannebånd, kan sikkert funke. Stilmessig, litt tvilsomt.

spacer.png

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser etter det samme. Eller egentlig er jeg i prosess med å slutte å ha noe på øret når jeg er ute i skogen #trehugger, men etter at jeg mistet en øreplugg oppi et spann med oljemaling så vil jeg ha noe med en bøyle. Noen ganger liker jeg å høre no sløy reggae i puddersnøen og det er overaskende hvor vanskelig det er å finne en liten øreplugg i snøen 🙂

Shokz OpenFit wireless earbuds er jo et alternativ, men jeg ser at de får litt ymse omtaler. Bikeradar var positive. 

Disse far JBL har jeg lyst til å prøve. JBL Endurance Peak 3

PS: JBL Endurance Peak 3 får bra omtale: https://uk.pcmag.com/headphones/145428/jbl-endurance-peak-3

Får minus for litt stor kasse, men det er greit for meg sliter stadig med å finne ørepluggene.    

 

Endret av erikskon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sykler med Sony WF-C500 og er veldig fornøyd. Har hatt litt problemer i starten med å få dem på plass, selv med de minste gummitutene, men tror at jeg bokstavelig talt har funnet riktig vri nå. (Sett dem inn med klumpen vinklet litt fremover og vri dem bakover samtidig som de trykkes inn.) Litt paranoia for å miste dem gjør at jeg fortsatt bruker en sytråd mellom dem, slik at de ikke skal gå i bakken hvis de løsner i fart, men det var kun et par ganger i starten at én datt ut og da kun fordi jeg subbet bort i den.

Nytt relatert spørsmål i tråden, hvis det er lov. Kona liker ikke plugger og vil fortsatt ha den klassiske modellen som legges inn i øret, med stilk. Vi har begge vært innom JBL men tre av tre par har rett og slett sluttet å lade i boksen grunnet dårlig kontakt i ladepunktet i bunn av boksen/enden av stilken. Så er det noen som har noen tips om noen langtlevende "stilkpropper" med pris rundt 1000,-? Og har JBL generelt et kvalitetsproblem? Lydkvalitet er ikke det aller viktigste siden det går mest i lydbøker og podcaster og støydemping er ikke heller viktig.

Everytime you change gear, God kills a kitten - CtheBM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jabra har veldig mye bra. Elite 4 Active er et rimelig og bra alternativ. Elite 7 Active betydelig bedre, og nye Elite 8 Active er virkelig imponerende.
Jeg får for øvrig disse til test i løpet av en uke. Virker som de kan være et alternativ? 

https://no.jbl.com/hodetelefoner/SOUNDGEAR-SENSE.html?cgid=headphones

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dan skrev (8 minutter siden):

Nytt relatert spørsmål i tråden, hvis det er lov. Kona liker ikke plugger og vil fortsatt ha den klassiske modellen som legges inn i øret, med stilk. Vi har begge vært innom JBL men tre av tre par har rett og slett sluttet å lade i boksen grunnet dårlig kontakt i ladepunktet i bunn av boksen/enden av stilken. Så er det noen som har noen tips om noen langtlevende "stilkpropper" med pris rundt 1000,-? Og har JBL generelt et kvalitetsproblem? Lydkvalitet er ikke det aller viktigste siden det går mest i lydbøker og podcaster og støydemping er ikke heller viktig.

Kan ikke snakke for nyere JBL, men hadde JBL blåtann sett med kabel mellom pluggene og 2 sett sluttet å fungere. Siste settet fungerte inntil jeg ble en Airpodbruker pga. talekvalitet..

  • Like 1

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1 på både Jabra Elite 7 Active og 8 (jeg kjente ingen store forskjeller mellom 7 og 8 og valgte å beholde 7'ern).

Det headsettet jeg har prøvd som var det headsettet som satt som limt er JBL UA X Flash Project Rock (tror jeg fikk det riktig). De tror jeg hadde sittet i selv på en runde med Speedmonster på Tusenfryd. De ble erstattet da de forsvant på en ambulansetur jeg hadde.

 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, skal til London m jobb i morgen, håper på en løpetur og tok sjansen på noen billige fra JLAB. Testet de nå og de sitter fint. Litt knot at det går som hygieneartikler og ikke kan testes først. Det sto i en test at det kan være problemer for brillebrukere, men det gikk bra. På sykkel bruker jeg linser men til løp er det helt ok med vanlige briller. Jeg er ingen lydsnobb og skal ikke påstå at dette er på høyde med Burmester anlegget i bilen 😉

Disse:

https://www.power.no/tv-og-lyd/hodetelefoner/true-wireless-hodetelefoner/jlab-audio-jbuds-air-sport-true-wireless-svart/p-1032440/

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emil skrev (14 timer siden):

Takk for svar, skal til London m jobb i morgen, håper på en løpetur og tok sjansen på noen billige fra JLAB. Testet de nå og de sitter fint. Litt knot at det går som hygieneartikler og ikke kan testes først. Det sto i en test at det kan være problemer for brillebrukere, men det gikk bra. På sykkel bruker jeg linser men til løp er det helt ok med vanlige briller. Jeg er ingen lydsnobb og skal ikke påstå at dette er på høyde med Burmester anlegget i bilen 😉

Disse:

https://www.power.no/tv-og-lyd/hodetelefoner/true-wireless-hodetelefoner/jlab-audio-jbuds-air-sport-true-wireless-svart/p-1032440/

 

 

Godt valg!😃

Konge med slike bøyler dersom man sliter med å få øreproppene til å passe. Håper på positiv erfaring, og god tur til London.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig ører, men ganske god erfaring med Jabra. Ikke så imponert over kvaliteten på de, da jeg ofte opplevde at en av øreproppene tok kvelden. Super kundebehandling så ingen ting å utsette på det. 
Min nye favoritt er Bang & Olufsen, B&O Play EX. Skikkelig kvalitetspropper og sitter som støpt selv hos meg. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...