Gå til innhold

Ibis Ripley-tråden!


Slit1

Anbefalte innlegg

Kjøpte nettop min første  Ibis Ripley, og vil gjerne høre fra andre som har samme sykkel. Del gjerne erfaringer med sykkelen, oppgraderinger og ting å være obs på.

Tittet lenge på en Ripley AF, men endte opp men en Ripmo AF med karbonhjul og i9- nav. Veldig fornøyd med den, men så dukket det opp en Ripley V4 jeg ikke kunne si nei til. Akkurat nå står det på GX-drivverk og XT-bremser, men skal bytte ut GX med SLX, og sette på karbonhjulene. 
 

Veldig interessert i erfaringer med økning til 140mm vandring, angle adjustment headset og ny bakdemper for de som har gjort det!

Del gjerne din sykkel og erfaringer 😊

IMG_8980.jpeg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her min, tatt i bruk juni 2019, helt problemfritt eierskap. Godt forseglede lagre, ingen slark noe sted. 
 

X01 AXS, Reverb AXS og Ibis S35 karbonhjul med i9 nav. Factory dempere. XT 4 pot bremser. 
 

Veldig fornøyd med denne, super sykkel til bruk i Oslomarka og Fredrikstadmarka. 
 

Skulle jeg gjort noe, så er det å sette på en bedre bakdemper med piggyback. Var i kontakt med DVO, men de kunne ikke levere det jeg trengte da jeg var klar til å kjøpe.

IMG_7352.jpeg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_0655.jpeg.6bbed5fd9e31fccf34ec589710c8f3e4.jpegTre sesonger på Ripley, som brukes jevnlig nesten hele året. Pleier å bli en pause senhøstes før vinteren kommer.

SLX-gruppe og BY-pinne. Har træsja et bakgir og hatt hovedservice på pinnen en gang. Funker som fjell nå.

Hjula var Ibis aluhjul, men bakhjulet måtte jeg bytte pga. bolk i felgen m.m. Ole bygde et nytt med 240 EXP og Ibis nye BlkBrd Send II-felg. Det har fungert veldig bra. Dekkene er HD Soft 2.6. 
 

Ellers har jeg bytta bushings i setestag-linken etter jeg oppdaga litt slark. Enkel operasjon som tom. jeg klarte. Har også bytta kranklager og styrelager, men det er nå bare vanlig vedlikehold. Har også knekt bremsehendelen på både venstre og høyre side, men legger ansvaret på Shimano der. For øvrig Factory-dempere som Gira server hvert år og blir bare bedre og bedre.

Meget fornøyd med sykkelen, den overlevde til og med 11-timers gjørmefesten i Offroad Valdres 😂

Endret av runermm
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min, kjøpt søndag efta på utflukt 2019. Min første ibis, kom fra strive. 
unødig å si at jeg er superfornøyd, kunne også tenkt meg å prøve annen shock, men har ikke kommet i kjøpemodus/tilstand på det.

Aluhjula, dhf evt assegai/dhr, 35mm rise og bygd om til 140gaffel (meh om jeg helt merka no wow-forskjell…). Ergon ge3 holker. 
sykler ikke med garmin på sti lenger. Bare sykler og logger på klokka. 
(Bilde er tatt før mods)

IMG_6553.jpeg

Endret av Ivar Elverum
  • Like 1

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygger opp ny Ripley til meg selv nå, har hatt V4 før og nå blir det V4S, skal bli den nye poteten min uten motor så jeg har byttet bakdemper til Fox Float X og bygger gaffelen opp til 140mm. 
Dette for å gjøre den mer egnet til litt røffere bruk og heisbasert sykling, samtidig som jeg ønsker en allround stisykkel med litt mindre vandring enn Ripmo, og som også kan brukes i ett og annet bortoverritt. 
Får se om jeg kanskje bytter til angleset styrelager også men ingen planer om det foreløpig. 
 

  • Like 1

NOTS - Probike AS, Ibis, Forestal og Production Privee Sykler + Outbound Ligthing lykter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer bestefar!

2013 Ibis Ripley OG i XL. Rochshox Pike 130/160 gaffel, CC DB-Inline bakdemper, Syntace styre og MX 35-hjul, Code RSC bremser og GX gir. Maxxis DHF 2.5 i Maxxgrip foran, Dissector 2.4 i Maxxterra bak. 2 graders angle kit justerer styrevinkel til rundt 67 grader.
 

Oppleves som kvikk og kapabel selv på 10ende året! Seff kunne fronten vært litt slakkere og setevinkelen brattere, men det oppleves ikke som showstoppere. 

IMG_9236.jpeg

IMG_5894.jpeg

  • Like 6

Simen

NOTS Vernegruppe/NOTS Drammen/storhjulsmafiaen 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en litt kilen knirk fra min Ripley AF, og jeg har nå grisa opp _alle_ bushings + styrelager. Det virker å komme fra dempersystemet, ikke drivverk. Noen innspill?

 

Protip: Var litt hissig med moment og knakk av et skruehode da jeg remonterte oppheng. Kosta meg mye svetting + ny skrue fra probike. Fikk ut skrua ved hjelp av iskald bruk av grisep***. Noen av de skruene er spekka med sjukt lavt moment (3NM!!!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...