Gå til innhold

Wirebytte


Anbefalte innlegg

  • Svar 9
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Her får du sikkert 1000 svar. "skal"? Nei. Kan? ja. Må? Nei.

Men nei, du trenger ikke noe inni der. Hvis du vil ha noe, ta tynneste du finnes som ikke er vannbasert... eller noe litt tykkere.

Jeg har aldri noe inni, og holder ganske lenge, før jeg skifter igjen annethvert år eller når jeg må pga bakgir-vrak ellerno

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger.

Har prøvd diverse lurium. Opplever kun problemer med wire/strømpe på vinteren, og så langt er erfaringen at det eneste som virkelig hjelper er å bytte begge, uten lurium. En midlertidig fiks har vært å sylte strømpa med WD40 e.l og blåse igjennom med trykkluft før ny wire. Har uansett da byttet strømpe ved første anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marginalt med olje du får inni der, og nye wirer/strømper skal være innsatt med det som trengs. Kan kanskje funke som nødløsning på kortere strekk med strømper, men jeg har aldri gjort sånt på egne sykler. Heltrukken strømpe og periodisk bytte av wirer og strømper holder normalt ganske lenge.

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forøvrig heller aldri opplevd frosne wire på sykler som brukes hele året. Enten det er en longtail som ble minimalt vedlikeholdt eller fatbikes som brukes i -20.

Har inntrykk av at det er et problem som først og fremst rammer en hvis man er litt slepphendt med å bytte ting regelmessig. Den siste som spurte meg om problemløsning hadde hvertfall ikke engang tenkt tanken på at dette er noe som bør byttes på en sykkel som hadde vært i bruk i mange år.

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...