Gå til innhold

Hardt parfymerte fotballgutter


Gubben

Anbefalte innlegg

Ok, jeg er en gammel og utdatert Gubbe som ikke helt henger med lenger, så jeg må spørre.

En ting er at gutter på ungdomsskolen parfymerer seg så hardt når de skal gå på skolen at en astmatiker må legges inn på intensiven, en annen ting er at fotballgarderobene til guttene (?) lukter som ett billig parfymeri.

Hva er greia ?
Er det dårlig hygiene som skal kamufleres, skal man markere at man har penger, at man ikke går på barneskolen, skal man sjarmere de andre guttene eller er det noe annet jeg har gått glipp av ?
Når guttene bruker after shave når man skal på trening som trettenåring - da blir jeg målløs. Hva skjer hvis disse småfrøknene blir svette på ryggen, får smuss på knærne, eller gud forby, skrubbsår ?

 

  • Haha 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å se på literprisen på parfyme, så ser man at dette er stor business. Er som med mye annet kommersielt som det går an å tjene penger på, vi blir lurt trill rundt til å kjøpe ting vi ikke trenger (eller kanskje til og med egentlig ikke har lyst på 🙂) Tror jeg da 🙂

- Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben skrev (1 time siden):

skal man sjarmere de andre guttene eller er det noe annet jeg har gått glipp av ?

Har du glemt moroa med Axe+lighter? Enten som flammekaster, eller å spraye på flisene i dusjen så skru av lyset og tenne på.

I hvert fall det vårt storforbruk gikk med på.

Endret av Sykkelmafiaen
  • Like 1
  • Haha 4

Sykkelaktivist! Nåværende prosjekt: Få Nordmarka og andre grusveier inn i Street View | Twitter/X | YouTube | BlueSky | Insta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har sikkert litt med at de prøver å kopiere eldre/kjente, litt med at de er veldig lett påvirkelig for målrettet reklame og sikkert litt med at jenta de liker har sagt AXE RoomBlast4000 lukter godt. Kanskje likt med at 18åringer kjøper Mens Health og "kopierer" tipsene derfra, førsteårsstudenter ved handelshøyskoler som går rundt med Kapital under armen og kler seg som om de er CEO eller at noen begynner med doping et halvt år inn i treningen. Lettere å fake it, enn å make it, ellerno. Perfekt målgruppe for markedsførere, gjennom influencere.

Gamle gretne gubber er bare kjipe å forholde seg til har jeg hørt. Vi spør for mange spørsmål, tviler på lovnadene  og lurer på om det kommer med garantier.

Kan også ha med at det er dårlig miljø på skolen, slik at de ikke liker/tør å dusje etter gym/trening fordi det er enkelt å bli mobbet.

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ungdommer som ikke vet bedre ennå, de driver å tester ut hvordan "livet" funker. Kanskje de ikke har foreldre som guider dem i mengden ting de skal ha på 😄 
Samme med jenter og alskens overdreven sminke og annet. Det går over.

Men ja, ultrasur gubbe der altså.

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare gutta som er aktive på dette - på grustur i går så møtte vi en dame i 25-30 års alder der parfymen hang igjen i lufta 10 meter etter passering 😄 Litt redd for å lukte svett ved ankomst Kikut antagelig? 

  • Haha 1

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset har eldstejenta fått forbud mot å parfymere seg i fellesområdene. Jeg blir fysisk dårlig av det, jeg. Helt jævlig. Ungdommer kan ikke jo moderasjon - alt er enten/eller. Lukter menger av all parfyme jævlig, eller må jeg øke lommepengesatsen slik at hun kan kjøpe seg noe som ikke lukter hælvete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr. Blomst skrev (9 timer siden):

Her i huset har eldstejenta fått forbud mot å parfymere seg i fellesområdene. Jeg blir fysisk dårlig av det, jeg. Helt jævlig. Ungdommer kan ikke jo moderasjon - alt er enten/eller. Lukter menger av all parfyme jævlig, eller må jeg øke lommepengesatsen slik at hun kan kjøpe seg noe som ikke lukter hælvete?

I min grønne ungdom var jeg hardt rammet av allergier og ble fysisk syk av sigarettrøyk og sterke lukter, overdreven bruk av parfyme gjør meg fortsatt kvalm.

Det å finne riktig parfyme og bruke riktig mengde er vel en læringsprosess som alt annet. Mulig din datter trenger veiledning hos ett skikkelig parfymeri. Det som lukter bra på en person lukter hoggorm på en annen. og så var det det med dosering da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

andersar skrev (9 timer siden):

Ikke bare gutta som er aktive på dette - på grustur i går så møtte vi en dame i 25-30 års alder der parfymen hang igjen i lufta 10 meter etter passering 😄 Litt redd for å lukte svett ved ankomst Kikut antagelig? 

Det lokale innendørsbadet har blitt stengt ett par ganger fordi hardt sminkede og parfymerte damer har forurenset vannet så mye at vannet måtte skiftes ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...