Gå til innhold

Terrengsykkel bukse til høst og vinterbruk


Gullars

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter ei bukse til å bruke når det er litt guffent ute - enten bare kaldt eller kaldt og vått

Trenger ikke være vanntett, men gjerne vannavstøtende og forsterket i rumpa.

Har prøvd Norrøna sine bukser men de er akkurat litt for trange i livet i M og alt for store i L samt for lange i beina.

Kan godt være veldig enkelt med tanke på lommer og slikt, men en lomme på låret enten oppå eller på siden til telefonen er kjekt og gjerne 2 vanlige lommer med glidelås.

Fint med lufting i sidene og litt trang passform i fra kneet og ned - helst uten borrelås.

Stramming livet er greit -  men helst ikke borrelås her heller - heller en løsning med integrert belte eller "jekkestropp" framme ala Fox.

Antiskli på innsiden av linningen eller seler er fint.

Har ei Birk bukse som jeg liker ganske godt bortsett fra borrelås stramminga i livet og nede på beina.

At prisen ikke er astronomisk er og en fordel.

Noen gode tips/anbefalinger??

 

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse her:

https://www.assos-onlineshop.de/en/p/assos-trail-winter-cargo-pants

.. er helt suverene i kjølig vær. Har et grei beholdning med ymse ting fra #endurobro-merker, men den over er mye bedre enn alt annet lignende jeg har eid, kanskje med unntak av en vinterbukse fra Gore, som ikke er å få, lenger.   Bred linning, som er veldig komfortabel rundt livet, og ikke så flagrende at man hekter seg opp i alt mulig. Og elastisk.

Greit å se seg ut hva man skal ha, og så vente på at ting kommer på salg.  Verre om man må ha noe på rappet.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Leatt MTB 4.0 bukser, synes de fungerer bra. Ikke vanntette, men tåler en del nedbør. De er ikke varme, de har små luftehull på innsiden av låret og er heller nesten litt kalde. Stramming i livet med plastspenne med klikklås. Det er noe plass til knebeskytter, men jeg kunne tenkt meg litt bedre plass til det.

Endret av arne_and
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØysteinS skrev (2 timer siden):

Disse her:

https://www.assos-onlineshop.de/en/p/assos-trail-winter-cargo-pants

.. er helt suverene i kjølig vær. Har et grei beholdning med ymse ting fra #endurobro-merker, men den over er mye bedre enn alt annet lignende jeg har eid, kanskje med unntak av en vinterbukse fra Gore, som ikke er å få, lenger.   Bred linning, som er veldig komfortabel rundt livet, og ikke så flagrende at man hekter seg opp i alt mulig. Og elastisk.

Greit å se seg ut hva man skal ha, og så vente på at ting kommer på salg.  Verre om man må ha noe på rappet.

Den så veldig bra ut. Men det var en rar definisjon av Cargo pants. 
Jeg setter den på ønskelista. 

LarsB

Lenke til kommentar
Del på andre sider


Jeg har tidligere klart meg veldig bra med 3/4 shorts fra Endura+alpinsokker og knebeskyttere. Når det blir skikelig bikkjekaldt har jeg hatt en vinterbib med padding under. Bukse synes jeg mest har noe for seg når det er ekstremt sølete og man vil unngå for mye skitt på beina. Må handle noe nytt i år og er litt usikker på om det er vits å gå for bukse eller 3/4. Og finnes det noen alternativer til 3/4 fra noe annet enn endura?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For egen del så har jeg overlevd fint med en miks av 3/4 bib med pad og vinterbib uten pad med sommerbib med pad under samt diverse skibukser og fjellbukser over alt etter temperatur.

Siste løsning på fatbike var topptur bukse fra Bergans med sommerbib under, men glidelåsen gikk i Bergans buksa og da var jeg tilbake til start.

Synes tettsittende bib ytterst er noe dritt til loking på sti som det ofte blir på høsten og vinteren.

3/4 eller hel bukse tror jeg kommer litt an på hva du liker.

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://sykleriet.no/produkt/fox-flexair-pro-bukse/

Jeg bruker denne buksa hele året (når det ikke er shortsvær).

I går var det 4 timer på sti i ca +2°C og da brukte jeg den med langbukse-bib (type høst, litt flosset inni) under. Fungerer fint ned til kanskje -5°C.

 

Eller synes jeg Hagløfs Rugged Flex er en flott stibukse. Passe stretch og god kvalitet. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fox Flexair buksa ser veldig bra ut.

Har en Fox shorts med samme patenter som er veldig bra og Fox har jo tomme størrelse så det er litt lettere å finne rett, men de er litt store i størrelsene.

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ulf martin skrev (18 timer siden):

Endura MT 500 

Ny og smart spenne i livet. 

Longs under når det blir kaldt. 

 

Jeg kjøpte den i trua at den ville gi beskyttelse mot lett regn, sølesprut etc, og det gjør ihvertfall ikke min. Vurderer MT500 spray som en kompis har, den har i det minste vantett bakparti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knutspeed skrev (2 timer siden):

Jeg kjøpte den i trua at den ville gi beskyttelse mot lett regn, sølesprut etc, og det gjør ihvertfall ikke min. Vurderer MT500 spray som en kompis har, den har i det minste vantett bakparti.

Ja man får de i flere utgaver. Tror det også er en i en form for primaloft. Jeg gidder ikke å sykle når det er søkkbløtt og vintersykling er veldig sjeldent så da funker den enkleste veldig bra for mitt bruk. Bemerkelsesverdig bra faktisk. Endura treffer ikke alltid på snittet, men disse sitter bra på. Bonus for den nye hempen i livet. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endura MT500 Burner, kjøpt i 2013ish.  Verste bomkjøp i stisykkelhistorien min, som startet tidlig nittitall for min del.

Hektorama, dvask og ubehagelig, og ikke-vanntett. Lurer på om det var ei greie ca 2012-13, der (vi) stinisser skulle distansere seg så voldsomt fra landeveisstil, sånn at de mest upraktiske greiene fint passerte, glatt. Har eid endel Endura etterpå, men forholdet mitt til merket er litt preget av den her:

image.png.8fd26af3b2bb69f09b936ae4a346fe63.png

Endret av ØysteinS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØysteinS skrev (På 25.10.2023 den 13.36):

Endura MT500 Burner, kjøpt i 2013ish.  Verste bomkjøp i stisykkelhistorien min, som startet tidlig nittitall for min del.

Hektorama, dvask og ubehagelig, og ikke-vanntett. Lurer på om det var ei greie ca 2012-13, der (vi) stinisser skulle distansere seg så voldsomt fra landeveisstil, sånn at de mest upraktiske greiene fint passerte, glatt. Har eid endel Endura etterpå, men forholdet mitt til merket er litt preget av den her:

image.png.8fd26af3b2bb69f09b936ae4a346fe63.png

Det der er bukser for folk som egentlig vil ( og kanskje heller burde) drive med MX 😉

Jeg husker ikke hva min het. Tror den bare heter MT500. Tynn, lett, smal og strechy er den ihvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...